• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

Missade förövrigt också hur det hade gått till vid "tillverkningen" av trillingarna.

• sofy
    acure skrev 2010-08-26 22:24:25 följande:
    Åh jag förstår dig precis!!!! Jag har en favoritgaffel som bara jag får använda annars blir jag tokig!
    Säg åt honom att du ska ha ditt glas!!!!! hehe
    Hahahaha, en favorit gaffel? Den va bra ;) Jaa, han bad om ursäkt sen.. de va inte alls meningen sa han hahahaha! Stackars män alltså!

Vart bor du förresten?
  • Happiness
    Lallan skrev 2010-08-26 22:06:54 följande:
    Jag kände lättnad först efter att jag sett att både levde efter den veckan. Oron har blivit mycket mindre men den är inte borta helt. Oroade mig senast idag över att jag bara kännt rörelser på ena sidan flera dar men så kom det nu kväll så då blir jag lite lugnare igen. Det mesta släppte dock efter rul som såg bra ut.

Fick föda fram det då det var för stort för skrapning. Hela den graviditeten var en berg och dalbana då jag felaktigt fick konstáterat mf tidigt och fick cytotek men allt såg bra ut efter det och enligt läkarna så borde det inte ha påvekat så långt efter.
    Vad skönt att oron blivit mindre....ser framemot det . Ja det är klart att man blir orolig när rörelserna stoppar. Kommer nog bli helt nojig av det. Har ju läst om de som dricker kallt vatten och sätter mobiltelefonen på ringning precis vid magen . Men nu kan du slappna av lite när rörelsen kom ikväll. Ok men då ska jag invänta RUL:t

Ok då har vi en gemensam upplevelse..att föda fram ett dött foster. Om inte det tar på psyket då vet jag inte vad som gör. Något mer onaturligt finns ju inte. Bedrövligt att sjukvården strulade till det för dig. Sjukvården ska ju finnas där för att man ska känna sig trygg men de kan också få en att känna sig helt utelämnad och väldigt otrygg. Hade en jobbig förlossning med 03:an och vågar därmed inte rikigt lita på sjukvården igen. Kommer därför ha med en doula på denna förlossningen. KRAM!
  • acure
    sofy skrev 2010-08-26 22:28:19 följande:
    Hahahaha, en favorit gaffel? Den va bra ;) Jaa, han bad om ursäkt sen.. de va inte alls meningen sa han hahahaha! Stackars män alltså!

Vart bor du förresten?
    Jag bor i Västerås! Vart bor du?
  • Längtan efter liten

favorit gafflar och favorit glad. ni är väl bara FÖR söta tjejer.. sitter här och asgarvar, ni gjorde min dag :) tack..

Längtan efter liten är stor
  • Odetta

Mabaja och Sugarrush, Nu har jag lagt till er

***kram till er allihopa***

PS: Det är OK att vara hormonmonster, bara man talar om för sin älskling att man älskar dem trots att man är lite knäpp just nu och påminner dem att  man är såhär bara under en begränsad tid

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Nu, 5 dagar senare, har Gyn ringt tillbaka och jag är upplöst i tårar.

Överläkaren har beslutat att jag inte får något mer ultraljud innan RUL om 8-10 veckor. Detta för att ultraljud ev (troligtvis enl henne?) är farligt för fostret(uppvärmning av fostret), och det inte finns någon anledning att kontrollera mig.

Nä, 4 missfall är väl inget att bry sig om!?! Att jag är orolig och ledsen dygnet runt, och till och från har oförklarligt ont inte heller. För det har jag ju haft tidigare men då såg det bra ut. Att jag har reumatism, och är väldigt dålig pga att jag inte kan medecinera, och därmed inte vill riskera att gå obehandlad och smärtpåverkad veckor eller till och med månader helt i onödan med ett dött foster i magen? Nä, där finns ju inga som helst anledningar, inga alls... .

"Ul ska bara användas om den medecinska nyttan är större än riskerna", och så är tydligen inte fallet enligt dem. Dessutom så "även om ultraljudet visar att fostret lever, så kan det ju faktiskt dö nästa dag..."

• Nataliesliv
    färnik skrev 2010-08-27 10:47:36 följande:
    Nu, 5 dagar senare, har Gyn ringt tillbaka och jag är upplöst i tårar.

Överläkaren har beslutat att jag inte får något mer ultraljud innan RUL om 8-10 veckor. Detta för att ultraljud ev (troligtvis enl henne?) är farligt för fostret(uppvärmning av fostret), och det inte finns någon anledning att kontrollera mig.

Nä, 4 missfall är väl inget att bry sig om!?! Att jag är orolig och ledsen dygnet runt, och till och från har oförklarligt ont inte heller. För det har jag ju haft tidigare men då såg det bra ut. Att jag har reumatism, och är väldigt dålig pga att jag inte kan medecinera, och därmed inte vill riskera att gå obehandlad och smärtpåverkad veckor eller till och med månader helt i onödan med ett dött foster i magen? Nä, där finns ju inga som helst anledningar, inga alls... .

"Ul ska bara användas om den medecinska nyttan är större än riskerna", och så är tydligen inte fallet enligt dem. Dessutom så "även om ultraljudet visar att fostret lever, så kan det ju faktiskt dö nästa dag..."
    Gå till en privatklinik. Där gör de UL utan att fråga varför. JAg gick till MamaMia innan RUL och de frågade inget när jag bokade. Hur som helst så accepterar de argumentet "jag är bara orolig" och så får man betala 400 kr eller vad det kostar, men det tycker jag det var värt!
  • Nataliesliv

Idag känner jag mig orolig. Vet inte varför. Kanske för att jag haft så mycket att göra och stressat runt att jag inte haft tid att känna och njuta av sparkarna de senaste dagarna. Idag kan jag inte vänta på att bebisen ska vakna och buffa runt ordenligt där inne. Känner mig "öm" i magen, som att jag haft samandragningar hela natten och det är träningsvärk i livmoden typ (svårt att förklara). Behövde bara skriva av mig, min sambo har ingen mottagning på sin mobil på hela dagen heller så kan inte få någon tröst av honom.
    Önskar jag hade mitt Angelsound med min i handväskan så jag kunde lyssna på hjärtat när jag nu känner så här. Känns som en evighetsväntan på att Pytte ska vakna och sparka på mig....

• sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-27 08:59:52 följande:
    favorit gafflar och favorit glad. ni är väl bara FÖR söta tjejer.. sitter här och asgarvar, ni gjorde min dag :) tack..
    hahahahaha ;D lite konstig e man nuförtiden! ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma