• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

Jag vill hoppa till v 20 nu, haha! Fast jag tror inte jag kommer sluta oroa mig förrän jag är inne på sluttampen!

Nu oroar jag mig för hinnsäcken. Så jävla liten ju! Om Längtan hade 14 mm i v 5+4.. då är ja lååångt efter!

Hahaha, usch jag orkar inte me mig själv! :D

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-25 19:35:51 följande:
    Jag vill hoppa till v 20 nu, haha! Fast jag tror inte jag kommer sluta oroa mig förrän jag är inne på sluttampen!

Nu oroar jag mig för hinnsäcken. Så jävla liten ju! Om Längtan hade 14 mm i v 5+4.. då är ja lååångt efter!

Hahaha, usch jag orkar inte me mig själv! :D
    Sluta fundera. Du mår inte bättre av det, snarare tvärtom... Du hade en fin hinnsäck och mer kan du inte kräva eftersom du är så tidigt gången. :)
  • Cat79

Mabaja: Mysigt att ha både vagn och spjälsäng på plats. Underbart att det snart är dags för dig att bli mamma.

Kajsalisa: Mys med sådan spark :) Jag har fortfarande bara småkickar men bara underbart att nåt händer därinne.

Smålandsjänta: Kram till dig, kommer inte att vara någon fara men förstår din oro.

sofy: Då du är så tidigt gången så är det hinnsäcken det man kan se så allt är normalt för din vecka.

Pinklove: Grattis på din stora dag! Tråkigt att den inte blev som du kanske hade tänkt dig. Snart är din sambo hemma och då får han pyssla om dig :) Kram

• acure
    sofy skrev 2010-08-25 18:02:03 följande:
    Jag kan inte heller låta bli att skratta lite.. Jag förstår dig precis och därför blir det ju så roligt ;) Även om de e jobbigt!

Även ditt uttryck; "Hormonell flodhäst.." HAHA! You made my day! :D

STORT GRATTIS på din dag från mig iallafall! Skål

Massa kramar och hoppas de känns bättre snart!
    Tack snälla du! Glad att jag gjorde någons dag lite rikare. :)

Kramar!
  • sofy
    Cat79 skrev 2010-08-25 19:42:10 följande:
    Mabaja: Mysigt att ha både vagn och spjälsäng på plats. Underbart att det snart är dags för dig att bli mamma.

Kajsalisa: Mys med sådan spark :) Jag har fortfarande bara småkickar men bara underbart att nåt händer därinne.

Smålandsjänta: Kram till dig, kommer inte att vara någon fara men förstår din oro.

sofy: Då du är så tidigt gången så är det hinnsäcken det man kan se så allt är normalt för din vecka.

Pinklove: Grattis på din stora dag! Tråkigt att den inte blev som du kanske hade tänkt dig. Snart är din sambo hemma och då får han pyssla om dig :) Kram
    Jaa, normalt o bara se hinnsäcken visste ja innan, men att den bara va 4 mm, tycker de är lite för litet. Men de verkar som sagt skilja väldigt mycke från alla som hänger här på FL, vissa ser ingenting mer än en svart prick o andra ser typ allt.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-25 19:46:11 följande:
    Jaa, normalt o bara se hinnsäcken visste ja innan, men att den bara va 4 mm, tycker de är lite för litet. Men de verkar som sagt skilja väldigt mycke från alla som hänger här på FL, vissa ser ingenting mer än en svart prick o andra ser typ allt.
    jag var 7+6 med ett embryo på 12 mm... andra säger att de var kortare gånget med samma mått.. jag tror att allt hänger på hur de mäter... eftersom alla säger olika!
  • kajsalisa

Sofy; man slutar inte att oroa sig, precis som du skrev, men för mig har det avtagit mer och mer. Men fram till v 16-17 var jag konstant orolig...

• kajsalisa

Cat; för mig gick det fort när jag väl började känna ordentliga sparkar för ca 10 dagar sedan. Nu känner jag varje kväll och idag såg jag det ju också som jag skrev. Mannen har inte lyckats känna nåt än dock. Han är lite otålig... ;)

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-25 19:08:43 följande:
    Hihihi.... Såg för första gången på utsidan av magen när plutten där inne sparkade....
    Gossigt Kajsa-lisa! Det är en livlig liten du har Härligt!
  • Happiness

Vaknade 4 inatt och fick bara sån vrålpanik....tänk om fostret är dött. Skit läskigt blev inte alls av med känslan. Den blev värre snarare . Nu kan jag inte släppa detta förrän det har blivit kollat.

Ringde BM, hon var jätte söt. Satte upp mig till läkare för VUL på måndag. Gud vad skönt...men helt ärligt så är det några dagar dit. Det närmar sig tiden då förförra fostret dg. Det måste vara det som spökar i hjärnan. Tittar i trosorna efter blod . Lustigt vad djupt sånt här sitter.

Men efter KUB:n och när tiden gått över v.15 har jag lovat mig själv att släppa detta och njuta.

*kramisar*

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma