• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:
    Hej alla fina!

Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.

Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.

sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att  jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.

Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre

Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut

***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
    Men vännen! :( De lät inge bra alls! Nu vet jag inte alls va som hänt me dina små tjejer men jag lider me dig! Inge kul alls att du är så nere :(

CSN är ganska förstående nuförtiden så om du har bra skäl så är de inga problem med att få pengar igen. Promise! Dom har varit väldigt tillmötesgående för mig.

Man får va egoistisk!

Jag tänkte slänga iväg ett mail till dig men de gick ju inte :(

Massa kramar från mig iallafall! Du är snart back in the game ska du se! {#emotions_dlg.flower}
  • sugarrush
    Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:
    Hej alla fina!

Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.

Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.

sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att  jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.

Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre

Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut

***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
    Åh vännen!
    Man kan inte hjälpa att man tänker och känner ologiskt ibland, innerst inne vet du ju att pojken kommer hem igen, men man har ju också ett känslominne som kan vara superstarkt.
    Skönt att du har mannen som stöttar dig och lyssnar. Förstås att du har det jobbigt.
    Men vet du, bara för att påminna dig om något roligt:  snart kommer ännu en liten knodd till er, världens finaste lilla bebis! Och din bebis kommer vara helt underbar och lukta sådär härligt som bara bebisar gör, och jollra och vara ursöt. Det kommer bli helt underbart!
    Superstor kram till dig, tror du behöver det idag.
  • Odetta

Tack snälla rara vad ni är söta...åh, nu blev jag hormonell också *kram*

Längtan efter liten:

Tack för att du delar med dig att du också tyckte det var jobbigt med lämningar. Inte kul när någon annan känner så, men skönt att höra att man inte är själv liksom. Jag pratade med personalen så dem vet om hur jag känner och dem säger att jag får ringa så ofta jag vill (har inte gjort det, men jag ringde idag efter att vi åkte). Min motivation i det hela just nu är att lilleman har så enormt roligt där, han äääälskar stället....jag försöker intala mig att jag gör det till största del för hans skull (själv skulle jag inte ha några problem att vara hemma alls...var ju hemmamamma med töserna)

Nästa UL är inbokat om 1½ vecka och det känns som en evighet tills dess...

*kram*

sofy:

Jag lägger till dig på min vännerlista (och alla andra som vill, säg bara till) så kommer du åt min sida. Jag har en blockering på den pga exet. Jag hoppas verkligen att CSN går att prata med, men det känns jobbigt att behöva skriva det där personliga brevet. Jobbigt att behöva skriva ihop det och nu när jag är så stressad redan så tar det liksom stop. Men jag tänkte att jag ska skriva ihop nått över helgen så jag får iväg det på måndag... *kram till dig med*

sugarrrush:

Jo, innerst inne vet jag ju att jag får hämta hem honom och om jag vill behöver jag ju inte lämna honom heller....men min hjärna skenar iväg liksom...är så rädd att  mista honom också. Min hjärna blir helknäpp när seperationsångesten sätter igång...katastroftankarna som kommer är hopplösa Åh, jag hoppas du har rätt angående bebis....jag längtar så! Och när bebisen kommer så ska lilleman inte gå så många timmar på förskolan heller och jag får ha 2 av alla mina barn nära i massor.

Tack för dina kramar också! *kramar tillbaks*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-26 18:49:04 följande:

Tack snälla rara vad ni är söta...åh, nu blev jag hormonell också *kram*

Längtan efter liten:

Tack för att du delar med dig att du också tyckte det var jobbigt med lämningar. Inte kul när någon annan känner så, men skönt att höra att man inte är själv liksom. Jag pratade med personalen så dem vet om hur jag känner och dem säger att jag får ringa så ofta jag vill (har inte gjort det, men jag ringde idag efter att vi åkte). Min motivation i det hela just nu är att lilleman har så enormt roligt där, han äääälskar stället....jag försöker intala mig att jag gör det till största del för hans skull (själv skulle jag inte ha några problem att vara hemma alls...var ju hemmamamma med töserna)

Nästa UL är inbokat om 1½ vecka och det känns som en evighet tills dess...

*kram*

Ja dom har ju faktiskt det jätte roligt på dagis. det är ju som en stor lekgård för dom, jätte viktigt för deras utveckling också.. det hjälper att tänka så :)
    Man får försöka se det som en liten minisemester, hur korkat det än låter :) men ibland är det faktiskt skönt att få lite egentid också.. hoppas du kan föröska känna så.
    jag vill gärna komma åt din sida...
    Kram frn en medsyster.
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-08-26 19:04:00 följande:
    Ja dom har ju faktiskt det jätte roligt på dagis. det är ju som en stor lekgård för dom, jätte viktigt för deras utveckling också.. det hjälper att tänka så :)
    Man får försöka se det som en liten minisemester, hur korkat det än låter :) men ibland är det faktiskt skönt att få lite egentid också.. hoppas du kan föröska känna så.
    jag vill gärna komma åt din sida...
    Kram frn en medsyster.
    Låter inte korkat alls det där med minisemester...och visst är det bra för barnen! Han är så glad när vi åker dit på morgonen och så alla leksaker som finns där och andra barn och allt annat roligt...han är en sådan där liten social kille som verkligen trivs så hela grejjen passar honom jätte bra. Och löser det sig med mina studier så underlättar det ju också en hel del...

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv med älsklingen. Haha, vi ska titta på "Sommar med Ernst*....hur mycket vuxenpoäng är inte det! Men stället han inreder är faktiskt såååå grymmt, skulle jag flytta in på direkten

Ha det bäst vännen! *KRAAAAM*

PS: Jag har lagt till dig på min vännerlista nu förresten 
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy

Fyfan.. vilket jävla hormonmonster jag är!! Gråter Sambon skulle skoja me mig, jag tyckte inte de va roligt o skrek på honom, (har INGEN stubin längre.. blandat me min ADHD är de här döden för mig!) och nu sitter jag bara o gråter.. FÖR VAD? Suck.

• sugarrush

Odd, får jag också vara med i din kompislista?
    Please, söta!

Förresten, någon som vet: Kan man känna sig mer frusen när man är gravid?

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-26 20:03:56 följande:
    Låter inte korkat alls det där med minisemester...och visst är det bra för barnen! Han är så glad när vi åker dit på morgonen och så alla leksaker som finns där och andra barn och allt annat roligt...han är en sådan där liten social kille som verkligen trivs så hela grejjen passar honom jätte bra. Och löser det sig med mina studier så underlättar det ju också en hel del...

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv med älsklingen. Haha, vi ska titta på "Sommar med Ernst*....hur mycket vuxenpoäng är inte det! Men stället han inreder är faktiskt såååå grymmt, skulle jag flytta in på direkten

Ha det bäst vännen! *KRAAAAM*

PS: Jag har lagt till dig på min vännerlista nu förresten 
    ja du ser, nu låter du lite mer positiv faktiskt, en bra början. :)
    Sommar med ernst är faktiskt br aoch roligt att titta på. men jag tror inte han är riktigt riktig.. jag menar, vilken karl är så duktig på så mycket? han kan bygga, han kan renovera, han kan laga mat.. ja han kan allt :)

tack för vännelistan. Kram
    Längtan efter liten är stor
  • Lallan
    sugarrush skrev 2010-08-26 20:38:00 följande:
    Odd, får jag också vara med i din kompislista?
    Please, söta!

Förresten, någon som vet: Kan man känna sig mer frusen när man är gravid?
    Jag brukar i alla fall göra det i början.

Har en däckad lilleman här men som tur är verkar det inte vara magsjuka.

Odd: Jag är så mycket mer nojjig över allt som gäller barnen nu när jag är gravid så tycker inte det är konstigt att du reagerar som du gör alls. Speciellt med tanke på allt annat som hänt dig runt omkring.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma