• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-08-25 20:39:54 följande:
    Cat; för mig gick det fort när jag väl började känna ordentliga sparkar för ca 10 dagar sedan. Nu känner jag varje kväll och idag såg jag det ju också som jag skrev. Mannen har inte lyckats känna nåt än dock. Han är lite otålig... ;)
    Min man kände först i v. 25+0 utanpå magen. Jag var jättefrustrerad över att han inte kände för jag både kände och såg hur magen ändrade på sig och sparkarna jag fick! :)
  • Lallan

Pinklove: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Sofy: Jag tror att det är helt normalt. Jag var in i v 5+4 (trodde jag var längre gången) och hade då bara en liten hinnsäck som sedan växte till sig. När det är så litet kan dom dessutom bara mäta på ett ungefär så alla måtten är inte exakta.
    Apropå ul har jag hittills gjort 6st och har minst ett till inbokat.

• sofy
    Lallan skrev 2010-08-25 20:48:27 följande:
    Pinklove: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Sofy: Jag tror att det är helt normalt. Jag var in i v 5+4 (trodde jag var längre gången) och hade då bara en liten hinnsäck som sedan växte till sig. När det är så litet kan dom dessutom bara mäta på ett ungefär så alla måtten är inte exakta.
    Apropå ul har jag hittills gjort 6st och har minst ett till inbokat.
    Oh, va du? Minns du storleken på hinnsäcken då? :)

Tack för lugnande ord. Hon verkade inte orolig så de verkar ju va ok, men när man läser överallt här på FL om folk som haft stora hinnsäckar, som sett hjärtaktivitet och gulesäckar - då blir man nojig.

Jag borde inte läsa men gör de likförbannat ändå.
  • Happiness

Jag kände fosterrörelser i vecka 13+0 förra gången. Tidigt men sant! . Vid första graviditeten var jag nog i v. 20 innan jag kände något, men det var nog för man inte visste rikigt hur det skulle kännas Det var nog också för att livmodern drog ihop sig för att avsluta graviditeten och därmed fick fostret mindre plats att röra sig på.

Såg på UL.:t hur den liksom försökte sträcka på sig och slog huvudet i taket för att få bättre plats. Fy vad hemskt att tänka på. Den kunde inte sträcka på sig alls och liksom försökte boxa. Det var på onsdagen på lördagen blev det alldeles stilla. På onsdagen UL: igen och fick då bekräftat det jag redan visste. Det konstiga var ändå att fostret var så stort. 14-15 cm cirkus.

Detta är jobbigt känner jag men  det ska gå denna gången och det betyder mycket att jag kan få skriva och prata om det

• kajsalisa

Kära Happiness. Det kommer att gå bra den här gången. Jättejobbigt med oro och jag förstår dig helt och hållet. Skönt att du fick en tid relativt snabbt iaf. Skickar över ett gäng kramar!!

• Dag och natt

Grattis till Pinklove på födelsedagen! Solig 

Och vad roligt med sparkarna Mabaja!! 

Men guuud, jag är så himla trött nuförtiden så jag orkar inte skriva så mycket alls.  Vem vet när man nånsin blir pigg igen?! Skrattande Nåja, jag får återkomma när jag är lite piggare igen. Glad

• Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-08-25 21:10:17 följande:
    Grattis till Pinklove på födelsedagen! Solig 

Och vad roligt med sparkarna Mabaja!! 

Men guuud, jag är så himla trött nuförtiden så jag orkar inte skriva så mycket alls.  Vem vet när man nånsin blir pigg igen?! Skrattande Nåja, jag får återkomma när jag är lite piggare igen. Glad
    Kan ju komma med "positiva" besked, jag har varit lika trött hela resan av den här graviditeten. Dvs ingen förändring, inte ens i de "bra" perioderna. haha. så förbered dig på att vara trött! HAHA
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-25 21:00:25 följande:
    Kära Happiness. Det kommer att gå bra den här gången. Jättejobbigt med oro och jag förstår dig helt och hållet. Skönt att du fick en tid relativt snabbt iaf. Skickar över ett gäng kramar!!
    Tack Kära du! Det värmer! Ska lyssna på dig och ta det till mig *tårar i ögonen, men ler ändå och kramar om dig*
  • Lallan

Happiness: Jag kände rörelser i v 12 sist och reagerade också på att rörelserna upphörde. Kände det samma dag som det hände och fick det bekräftat två dagar senare.  Den här gången kände jag lite senare trots att dom är två. Jag hade panik vid samma tidpunkt den här graviditeten som förra fostret dog och till slut fick jag komma till en privatläkare som lugnade mig. Jag var bombsäker på att minst en av dom dött och bölade där inne men båda levde. Det ska gå bra den här gången!

Sofy: Kommer inte ihåg hur stor hinnsäcken var men inte stor. Först  10 dagar senare såg man ett embryo och hjärtaktivitet.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma