• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Nataliesliv

Här var det också falskt alarm. Vår bebis är helt enkelt inte så pigg idag. Har känt den buffa runt lite, men inte så mycket som den brukar. När jag kom hem kunde jag lyssna på de fina hjärtljuden med angelsound, vilket var himlans skönt. Nu kan jag njuta av att det är helg Hjärta

• Mabaja
    Nataliesliv skrev 2010-08-27 19:14:27 följande:
    Här var det också falskt alarm. Vår bebis är helt enkelt inte så pigg idag. Har känt den buffa runt lite, men inte så mycket som den brukar. När jag kom hem kunde jag lyssna på de fina hjärtljuden med angelsound, vilket var himlans skönt. Nu kan jag njuta av att det är helg Hjärta
    Skönt att kunna slappna av!
  • Längtan efter liten
    Nataliesliv skrev 2010-08-27 19:14:27 följande:
    från vilken vecka kunde du börja använda angelsound?
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    Happiness skrev 2010-08-27 12:48:14 följande:

färnevik:

Har suttit och funderat på lösningar.

Förslag 1: Byta region. Du skriver helt enkelt in dig på ny MVC. De kan inte se dina tidigare MVC journaler och du får en ny överläkare.

Förslag 2:  Du har rätt till en second opinion. Så är det i våran region (Västra götaland) och jag misstänker att det är så även i er. Konfrontera BM och ÖL med det.

Förslag 3. Du kontaktar patientnämden och berättar ditt problem. De stöttar dig i kontakten med sjukvården och ställer sig på patientens sida.

Förslag 4: Det som andra sagt. Sök privat.

Förslag 5: Åk in akut!

Mitt förslag är nog ändå att du ska kontakta din BM. Tala om för henne vilka psykologiska följer detta kan få för dig. Sen säger du att i så fall måste du ha en psykolog kontakt) för detta kommer du inte klara. BM måste prata med ÖL i detta läge och de kan se det orimliga i beslutet. Det finns ingen psykolog som inte stödjer att mamman ska få göra ett extra VUL för att bli lugn. Att kroppen producerar stresshormoner är ju inte särskilt bra för fostret heller och det vet både BM, ÖL och psykolog. Så du ska bara stå på dig. Som sagt du har rätt till en second opinion av en annan ÖL. LYCKA tILL!

Tack för dina ansträngningar att hjälpa mig!

Här är det inte via MVC de fixar UL, utan i den ngt större staden 7 mil bort, så att byta MVC är tyvärr inte till ngn hjälp i det här fallet, om jag inte tar ngt lååångt borta, och då blir det ju svårt att ta sig dit  sedan.

Just nu orkar jag nog inte bråka med dem, utan jag börjar med ett privat besök på onsdag, så får vi se sedan, beroende på vad det ultraljudet visar. Jag tror att jag gör som så, att om allt är ok där på onsdagen, så gör jag ytterligare ett privat ul 2-3 veckor senare då jag passerat 12 fulla, och sedan väntar jag till RUL, om inget oväntat händer.

Åka in akut kan man ju alltid göra, men det skulle i dagsläget krävas att jag överdrev/ljög om de fysiska tecknen/problemen, och det känns som om de skulle fatta att jag inte är helt sann, med tanke på hur jag tjatat hittills... Skäms
  • Nataliesliv
    Längtan efter liten skrev 2010-08-27 19:22:24 följande:
    jag köpte det runt vecka 12, och då funkade det jättebra! Det är svårare nu när bebisen är större
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-27 19:22:24 följande:
    också nyfiken på det. Tungan ute
  • färnik
    Nataliesliv skrev 2010-08-27 19:23:58 följande:
    jag köpte det runt vecka 12, och då funkade det jättebra! Det är svårare nu när bebisen är större
    Så tidigt alltså! Innebär det att den fungerar bättre än de de har hos MVC, för där lyssnar de ju inte på hjärtljud förän runt v 20?
  • Längtan efter liten
    Nataliesliv skrev 2010-08-27 19:23:58 följande:
    okej, kanske kan beställa en nu så får man se.
    Längtan efter liten är stor
  • EricaN81
    färnik skrev 2010-08-27 19:24:33 följande:
    också nyfiken på det. Tungan ute
    Vilken vecka är du i`? Tråkigt att de inte ville ge dig mer UL..men de kanske är restriktiva för att de flesta vill nog göra UL ofta...och som de sa, hur länge stillas din oro av ett UL? Jag skulle också gärna göra många UL för att se att allt ser bra ut...ocvh säkert många fler med oss...
    och som någon tidiagre skrev nu är det en postiv tyråd så alla här ska ju få friska bebisar!! och inga mf!!
    Fast visst oroar man sig för en det ena och en det andra!
  • färnik

9+3 idag. Jag själv anser ju att det faktum att jag är sjuk och sängliggande är en extra anledning(utöver 4 missfall, som sagt) till att jag borde få göra ul som ren kontroll. Skulle vara än mer fruktansvärt, om jag skulle behöva ligga i sängen kanske en månad eller mer helt i onödan, har förjävligt ont och därtill må illa, kräkas ocyh vara yr, för att man inte vetat att fostret dött.

Om fostret dör, så vill reumatologen snartast möjligt få magnetröntga och medecinera, för sjukdomen förstör min kropp om jag inte medecinerar, och det är det inte värt annat än för att faktiskt få ett barn till. Jag tycker att de inte borde hantera mig som vem som helst som vill se sittt barn på skärmen för att stilla oro, utan basera besluten på min historia och mina sjukdomar men...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma