• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag är världens tråkigaste mamma idag! Tur att w kan leka på egen hand. Jag mår bra så länge jag ligger ner. Haha. Sitta upp och illamåendet kommer!

• Dag och natt

Men usch har du gått och blivit sjuk mamma till w! Hoppas det släpper greppet om dig snart. När jag har haft magsjukan har jag spytt mellan 8-12 timmar nånting, men sen har det inte kommit mer efter det. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Mabaja

Dagochnatt: mådde konstigt igår. Ont i kroppen och började dagen med att spy. På kvällen frös jag och sen när jag borstat tänderna så spydde jag massor.

Nu idag så mår jag inte direkt illa men heller inte bra. Så vet inte om det är vinterkräksjuka eller nå annat.

• MCT79

Jag hör ju till den lyckliga skara som inte får vinterkräket.....  Lider med dig Mabaja.. :((

Väntar tvillingar! 35+2 idag!
  • Dag och natt

Ja usch hoppas att du känner dig bättre snart, man blir så trött av det där! En gång när jag drabbades av kräksjukan så var vi mitt uppe i flyttpackning. Dan efter skulle vi flytta, jippie yeah! Förstår fortfarande inte hur det gick an.  

Vad underbart att du är immun MCT!  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Mabaja

Skönt mct! Jag har alltid skrutit över att jag aaaaldrig åker på kräksjukan. Sen blev jag gravid med wilda. Och nu åker jag på det två ggr om året. :( var jättekul för ett år sen när w var bebis. Men då var det helg så Daniel tog henne och kom in när det var matdags. :) fast den här gången så får jag rodda själv och huset ser ut därefter (wilda har lekt på egen hand- igår var det städat).

• MCT79
    Mamma till W skrev 2012-01-26 11:09:31 följande:
    Skönt mct! Jag har alltid skrutit över att jag aaaaldrig åker på kräksjukan. Sen blev jag gravid med wilda. Och nu åker jag på det två ggr om året. :( var jättekul för ett år sen när w var bebis. Men då var det helg så Daniel tog henne och kom in när det var matdags. :) fast den här gången så får jag rodda själv och huset ser ut därefter (wilda har lekt på egen hand- igår var det städat).
    Ja det kan ju ändras såklart. Jag har dock jobbat några "säsonger" med vinterkräksjuka på vårdavdelning alá hink och vuxenblöjor..och klarat mig.
    Men det mesta som går på dagis verkar ju vara snäppet giftigare... Tyst
  • Mabaja

Haha. Apropå dagis. Daniel målade om på ett dagis på Östermalm.

• MCT79

Hörrni jag undrar bara hur lågt man ska behöva sjunka.... jag tappade en sak på golvet, böjer mig ner väldigt graciöst och sakta för att ta upp det, tappar balansen och faller handlöst framåt och slår skallen i väggen...  Skrikandes

Jag kommer slå ihjäl mig innan det här är klart!

• Mabaja

Och så trycker jag på fel knapp. Han hann jobba i tre dagar, sen sjuk en vecka... Sen jobbade han klart det han skulle göra och sjuk i en vecka. Haha.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma