• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Vad gulliga ni är som svarar. Kyss
    Det var ju väldigt likt som du sa Javisst fast tvärtom-roller. Glad
    Ja visst är det så, man reagerar väldigt olika och det får man göra också. Jag försökte dölja graviditeten fram till v 13 vid KUB, men därefter så struntade jag i att klä mig säckigt. Det dröjde ändå flera veckor innan folk faktiskt vågade fråga om jag var gravid. Och på nåt sätt så blev jag ändå glad över det. Det är som att jag vill våga tro på att det ska gå bra, att våga hoppas det. Samma med att jag så gärna ville köpa en liten body efter KUB, för att jag ville våga hoppas att en bebis ska få bära den en dag, medan min sambo inte ville att jag skulle köpa något, men att han inte på något sätt ville hindra mig från att göra det heller. Vi pratade med kuratorn om det och det var hon som satte ord på att det förmodligen var bra för mig att göra det, att det handlar om att våga tro och hoppas. Min sambo är förmodligen så fruktansvärt rädd för att något ska gå fel (mer än vad jag anar) att han inte vågar se längre fram än någon dag i taget (med undantag för att vi faktiskt tittade på barnvagnar i helgen). Och jag vet att han är sån! Han är så otroligt omtänksam och mån om att jag ska ha det bra hela tiden, så det är klart att han är rädd för att något ska hända både mig och bebben. 

Det är nåt jättefel på mina tårkanaler för ögonen blir blöta stup i kvarten. Det ska bli så skönt efter i morgon, för jag tror ändå att allt kommer att se bra ut. {#emotions_dlg.flower} 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 19+
  • Dag och natt

Tack för tummarna förresten!!

Supersöta bebbar det där MCT! 

• MCT79

Dag och natt, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig.. jag tror jag själv var en blandning av dig och din sambo... jag berättade på jobbet och pratade mkt om det men hade ett stooort behov av att poängtera att det inte var säkert att det skulle gå vägen... det var tillslut kollegor som sa att jag måste våga hoppas... Sambon diskuterade föräldradagar i v 11 och planerade massor.. jag fick bara panik..

Först i v 25 nångång köpte vi det första... jag bromsade som besatt före det. Jag intalade mig själv hela tiden att det skulle gå snett så jag hade ångest inför varje TUL... för det var då man skulle upptäcka att någon eller båda var döda... oavsett om jag hade känt bebisen 2 minuter innan eller inte. Jag hade ju "fått rätt" vid varenda av de tidigare graviditeterna så...

Jag förstår din sambos (och din) rädsla.. men jag förstår att du blir väldigt sårad av att han inte vill berätta för omgivningen... kan det vara så att det helt enkelt är så jobbigt för honom att han vill ha den fristaden att inte behöva prata om det på jobbet`?  Min gissning är att han kommer berätta om Wilma så snart denna bebisen är född... att han är tvåbarnsfar... inte enbarns..

För bebis denna gången det blir det! Wilma kommer bli storasyster!

kram!

~ Hannes & Freja 120208 ~
  • M I M M I

Natt och dag, förstår hur du känner. Bra att ni kan prata om det du och sambon, så du inte bär allt inom dig. Jag håller tummarna för att ul går bra i morgon!!!! Det kommer det alldeles säkert att göra

• Dag och natt

MCT, ja men precis, det var precis så han sa till mig i går. Att jobbet är hans fristad, för han tänker på det här varenda minut ändå och att han inte orkar med frågor. Och när han berättade det så förstår jag ju det. Han vill inte vara privat på jobbet. Hans mor gick bort för fyra år sen i cancer och även då höll han det för sig själv och berättade inte vad som hade hänt. Så det är hans person, och ibland glömmer jag bort mig själv och undrar varför han inte gör som jag.
    Ja lilla söta Wilma ska bli storasyster! Jag tror hon har ett vakande öga på oss.

Tack mimmi! Nej det viktigaste är att vi fortsätter prata med varandra för det är så mycket enklare att förstå varandra då. Tyvärr har jag en förmåga att samla ihop saker jag undrar över och inte ta det direkt med honom.  

• pixerpie

Vilka finingar mct, jag tror på att Freja sackat efter i vikt... Och kräklappen går väl att tvätta...

Jag håller tummarna imorgon dag och natt, tror inte du behöver vara orolig! Men förstår din känsla!!

Odd och kmw, jag tror ej jag kommer göra kub... Har ju privat gyn jag har " fribiljett" till... Men ska ringa mvc imorgon, på liten ort är det ganska lätt få tid... Men vill eg ej gå till henne... Kanske ska testa någon i stan ändå, fast jag får åka en bit...

Hörs!!

• KMW

Pixerpie; du får väl helt enkelt väga för och emot. Det är ju viktigt att man känner sig bekväm med sin bm.
    Jag kommer gå hos samma lilla tant jag var hos när jag väntade Ted, så det känns bra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma