• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02

Ja det gick verkligen undan... Det var en upplevelse att föda med 4 ambulansmän, en barnmorska och en undersköterska runt sig...
    Sängen var full av folk...

Tacka vet jag lustgasen som ambulansmännen kom till mig.

05,30 började värkarna sen är hon född 08,14

• telgebo
    plutten02 skrev 2012-07-02 18:26:34 följande:
    Ja det gick verkligen undan... Det var en upplevelse att föda med 4 ambulansmän, en barnmorska och en undersköterska runt sig...
    Sängen var full av folk...

Tacka vet jag lustgasen som ambulansmännen kom till mig.

05,30 började värkarna sen är hon född 08,14
    Hur kom det sig att du inte hann in till sjukhuset?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • plutten02
    telgebo skrev 2012-07-02 20:46:54 följande:
    Hur kom det sig att du inte hann in till sjukhuset?
    alllt gick så snabbt. 30 ,imuter innan hon kommer så har jag värkar konstant och kan inte röra mig. så ta mig ner för tredje våningen var inte ens att tänka på
  • Dag och natt

Idag firar vi v 30+0!! Kan inte förstå att vi har kommit så långt! Skrattande

Men jag blir lite stressad. Plötsligt hör jag om andra bekanta som skulle ha i slutet av augusti och början på sept, som har fått sina typ tio veckor för tidigt! Nu får pojkrackarn allt stanna där inne till åtminstone 38+0! Jag är inte alls redo att få barn just nu. Jag har massor kvar att göra och skaffa haha! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 30+ BF 11 sept
  • LisaVäntar

Oj vad snabbt det går dag o natt! Tror nog han kommer stanna hela tiden ut och lite till :)

19+1 här, och igår kunde jag SE sparkarna på magen, så härligt! En stark liten flicka som ligger och tränar där inne!

• telgebo
    plutten02 skrev 2012-07-03 19:50:53 följande:
    alllt gick så snabbt. 30 ,imuter innan hon kommer så har jag värkar konstant och kan inte röra mig. så ta mig ner för tredje våningen var inte ens att tänka på
    Förstår, har också liknande erfarenhet vet fortfarande inte hur jag tog mig till taxin med krystvärkar, men på nåt sätt tog jag mig ner men jag var inte tyst kan jag lova tutan skrek som en galning i trapphuset och i hissen och i taxin på vägen in. Hann vara på förlossningsen i 33 min innan min dotter föddes. Ett tag tänkte jag hemma att jag hinner inte in jag får föda hemma, men jag var ju själv och vågade inte om det skulle hända nåt tex navelsträngen runt halsen eller så.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • M I M M I

Vad härligt det låter dag och natt och Lisa, jag tycker att era veckor bara har susat förbi!! :)

Kram

• LisaVäntar

Haha, jag tycker alla andras veckor går så fort och mina bara sniglar sig fram! :)
    Hur går det för dig Mimmi? Lyckas du njuta något av sommaren? Kram!!

• SmåBustroll

Åh så fort tiden går. 30 och 19 hela veckor. Tiden bara susar förbit. Här närmar vi oss 12 hela veckor typ på fredag om ultraljudets beräkningar var riktiga. BM på tisdag! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma