• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Här är det lite wiiiiehaaaa-känsla just nu. Har känt sparkar i drygt en veckas tid men alldeles nyss så kände faktiskt både maken och jag sparkarna även på utsidan av magen. 18+1 idag. Så tidigt hade jag inte ens känt några sparkar förra gången...

• Odetta
    KMW skrev 2012-07-10 22:30:32 följande:
    Här är det lite wiiiiehaaaa-känsla just nu. Har känt sparkar i drygt en veckas tid men alldeles nyss så kände faktiskt både maken och jag sparkarna även på utsidan av magen. 18+1 idag. Så tidigt hade jag inte ens känt några sparkar förra gången...

Åh vad mysigt! Jag har kännt av lillgrodan några gånger ikväll med, men absolut inte så man känner utanpå. Är i v16+2 idag

Åh, måste ju berätta! Jag försöker att göra vår E delaktig i hela bebis i magen grejen och han är så söt för han kommer ibland fram och säger "I love you babytummy". Idag tänkte jag att han skulle få lyssna så vi lyssnade med dopplern tillsammans och hans ögon blev stora som fat när han hörde hjärtat på bebis. Haha, han var sååå söt!

V fattar däremot ingenting utan så fort han kommer åt magen trycker han hela ansiktet ner i den och gör pruttljud följt av ett överlyckligt och nöjt skratt

Ni andra som har blivande storasyskon, gör ni dem delaktiga?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

Så härligt KMW! Känns så mysigt när männen också får känna, iaf så blev det mer verkligt för min man då :)

Vad gulligt odd! Har tyvärr inga tips till dig, men det lär väl bli mer verkligt för dom också när sparkarna känns och de får se kort från RUL :)

• KMW

Haha, Odd. Ted gör också bara pruttljud på min mage. Tror att dom är alldeles för små än så länge för att kunna greppa vad det är som händer.
    Jag tänker ändå givetvis göra ett försök och köpa någon bok till Ted om att få syskon när det börjar närma sig.

• SmåBustroll

Min äldsta läser " jag vill också ha ett syskon" av Astrid Lindgren. Den är söt har inte berättat så mkt för han ännu, tänkte vänta till magen syns och efter rul.

Så skönt att du fick medicin Lisa. Då blir det snart bra skall du se

Kul med sparkar! Med lillebror kände jag fladder redan runt vecka 13, tydligt runt vecka 16., storebror var nog efter rul. Blir spännande att se hur det blir denna gång. Moderkaksn fram med storebror och bak med lillebror.

• Odetta

Rödkålstestet: flicka

Bikarbonattestet: flicka

Nu har 5 bikarbonattest och 1 rödkålstest visat på flicka....hoppas bebis inte kniper nästa vecka för jag är så sjukt nyfiken nu (inte minst på om testen funkar )

Tänk om jag får bli en flickmamma igen! Blir givetvis lika lycklig om jag får triss i pojkar här, vi bygger ju himla söta sådana men vad häftigt om det är en tös. 8 dagar kvar till RUL...en evighet!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-11 09:24:08 följande:
    Rödkålstestet: flicka

Bikarbonattestet: flicka

Nu har 5 bikarbonattest och 1 rödkålstest visat på flicka....hoppas bebis inte kniper nästa vecka för jag är så sjukt nyfiken nu (inte minst på om testen funkar )

Tänk om jag får bli en flickmamma igen! Blir givetvis lika lycklig om jag får triss i pojkar här, vi bygger ju himla söta sådana men vad häftigt om det är en tös. 8 dagar kvar till RUL...en evighet!

tror oxå flicka å dig

mysigt snart väldigt nära  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma