• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • M I M M I

Så var spottingsen här, 5 dagar innan bim... Fasen varför ska det vara så svårt att bli gravid för? Utan plus får vi ju inte ens en chans! Total-depp idag :(

• plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 11:25:05 följande:
    Plutten hur går det för dig ?
    Ja du vad ska jag säga om den frågan...
    Det står stilla och tranpar på samma ställe kan man kanske säga, kort sagt.
    Gjorde ju svepningen igår vid 11.15. Kort där efter kom molande verk och SD. Var ute och gick ca 60 minuter igår då tilltog SD och molverken. Men det avtog när jag tog mig ett varmt bad igår efter promenaden, men däremot så började slemmisen släppa igår (i badet) och höll på sen. Mycket släppte när jag var på toa vid 23 igår då var det slemmigt och lite blod.
    Idag när jag torkat mig så har det varit som snor på papperet, så jag tror den är ute nu ganska så mycket.

Så nu är det väl bara att vänta och se. Lite SD och molverk till och från har jag idag men inget som man kan klocka.
  • Den lilla M

Plutten, tack för en uppdatering . Håller tummarna att det drar igång på riktigt snart!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-06-27 11:27:19 följande:
    Så var spottingsen här, 5 dagar innan bim... Fasen varför ska det vara så svårt att bli gravid för? Utan plus får vi ju inte ens en chans! Total-depp idag :(

Åh kramar!!! Men jag är en sån där hoppfull jävel så jag tänker fortsätta hålla tummarna...spotting är ju faktiskt inte mensen.

BAMSEMEGAKRAMAR!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:00:43 följande:
    Plutten, tack för en uppdatering . Håller tummarna att det drar igång på riktigt snart!!
    Ja dom säger ju att det kan ta upp till 48 timmar efter en svepning. Så till i morgon förmiddag har kroppen tid på sig... Hade ju velat att vattnet skulle gå iallefall Glad
  • Den lilla M

Plutten: Min väninna fick rådet att göra hinnsvepning själv varannan till var tredjedag. Hennes vförlossning kom igång ca 10timmar efter 2a hinnsvepningen. Men det verkar ju iaf som din kropp har reagerat på första hinnsvepningen .  

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:43:13 följande:
    Plutten: Min väninna fick rådet att göra hinnsvepning själv varannan till var tredjedag. Hennes vförlossning kom igång ca 10timmar efter 2a hinnsvepningen. Men det verkar ju iaf som din kropp har reagerat på första hinnsvepningen .  
    YEEES!!!
    Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma