• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Den lilla M
    plutten02 skrev 2012-06-27 12:51:26 följande:
    YEEES!!!
    Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!
    TJOOHOOO!! Åker ni in till BB på en gång och kollar hur öppen du är? Dem säger ju lite olika på olika BB'n, men till mig har dem sagt att om vattnet går så ska vi åka in på en gång. Åhhh va spännande !! STORT  lycka till!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-27 12:51:26 följande:
    YEEES!!!

Dammsugaren drog igång vattnet... Kände hur det bara rann till och satte mig på toa och tänkte fan jag kissade nog bara på mig, men då kom det mer sen igen när jag satte dit en ny binda.

NU ÄR VI PÅ GÅNG!!!!

YEAY!!!!! Ha det så kul, snart är bebis hos er!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • plutten02
    Den lilla M skrev 2012-06-27 12:56:11 följande:
    TJOOHOOO!! Åker ni in till BB på en gång och kollar hur öppen du är? Dem säger ju lite olika på olika BB'n, men till mig har dem sagt att om vattnet går så ska vi åka in på en gång. Åhhh va spännande !! STORT  lycka till!
    Nä jag måste städa färdigt sen har jag en sambo som jobbar. Tänkte faktiskt säga att jag väntar tills han kommer hem.

När dottern kom så gick vattnet 07,30 sen fick vi tid för kontroll 16 på eftermiddagen. Så 8 timmar efter.

FAN, det rinner ju hela tiden Glad
  • SmåBustroll
    plutten02 skrev 2012-06-27 13:12:49 följande:
    Nä jag måste städa färdigt sen har jag en sambo som jobbar. Tänkte faktiskt säga att jag väntar tills han kommer hem.

När dottern kom så gick vattnet 07,30 sen fick vi tid för kontroll 16 på eftermiddagen. Så 8 timmar efter.

FAN, det rinner ju hela tiden Glad

âr det länge kvar tills han slutar? Fått regelbundna värkar/SD? Spännande!!! Kanske skall ringa in till BB i vart fall och förvarna att du kommer snart?

• Den lilla M

plutten kom ihåg att det kan gå snabbare med barn nr 2!! Så städa inte förlänge så att du behöver föda i hallen . Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering

• Den lilla M

Ang föda i hallen så var det exakt det min kusin gjorde med sin 2a. Hon tänkte att det skulle ta lilka lång tid som nr 1, men ack så fel hon fick. 2timmar efter att vattnet hade gått så var lilla flickan ute. Å en ambulans kom fram precis i slutskedet bara för att konstatera att mamma och barn mådde bra. 

• plutten02
    SmåBustroll skrev 2012-06-27 13:26:57 följande:

âr det länge kvar tills han slutar? Fått regelbundna värkar/SD? Spännande!!! Kanske skall ringa in till BB i vart fall och förvarna att du kommer snart?

Nej jag har inga känningar av verkar alls nu... Han slutar vid 16 så jag ringde förlossningen och sa (Vattnet har gått så vi kommer upp vid 19 tiden) Hon blev npog ganska spak. Så ska upp vid 19 på koll
    Den lilla M skrev 2012-06-27 13:31:42 följande:
    plutten kom ihåg att det kan gå snabbare med barn nr 2!! Så städa inte förlänge så att du behöver föda i hallen . Håller tummarna för dig och ser fram emot en uppdatering
    NR 2...  Jag väntar nr 3. Glad

Städningen är klar och ska nu ta och skala lite potatis.
  • Odetta
    plutten02 skrev 2012-06-27 13:57:33 följande:
    Nej jag har inga känningar av verkar alls nu... Han slutar vid 16 så jag ringde förlossningen och sa (Vattnet har gått så vi kommer upp vid 19 tiden) Hon blev npog ganska spak. Så ska upp vid 19 på kollNR 2...  Jag väntar nr 3.

Städningen är klar och ska nu ta och skala lite potatis.

Hahaha, du är cool!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Dag och natt

Wiheee Plutten! Bebis är på väg ut! Lycka till!!

Håller tummarna för dig Mimmi ändå, det är inte kört bara för att det kommer spottings! 

Min mage börjar bli så tung, är det nån som har tips på bred maggördel som man kan köpa nånstans, eller går man via sjukgymnast för sådana? Jag köpte nån slags gördel på en babybutik för ett tag sen men den är ju kanske tio cm bred och jag tyckte bara att den var obekväm.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 29+ BF 11 sept
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma