• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2012-06-27 17:17:49 följande:
    Wiheee Plutten! Bebis är på väg ut! Lycka till!!

Håller tummarna för dig Mimmi ändå, det är inte kört bara för att det kommer spottings! 

Min mage börjar bli så tung, är det nån som har tips på bred maggördel som man kan köpa nånstans, eller går man via sjukgymnast för sådana? Jag köpte nån slags gördel på en babybutik för ett tag sen men den är ju kanske tio cm bred och jag tyckte bara att den var obekväm.  

Det finns ett magstöd man kan köpa på babybutik. Det är samma material som typ strunpbyxor (fast tjockare) och jätte skön för den stretchar över hela magen!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • KMW

På tal om magstöd. Har nån här använt Bellybandit eller liknande efter förlossningen? Åsikter?

• Dag och natt
    Odetta skrev 2012-06-27 20:09:21 följande:
    Det finns ett magstöd man kan köpa på babybutik. Det är samma material som typ strunpbyxor (fast tjockare) och jätte skön för den stretchar över hela magen!
    Tack det ska jag genast titta upp!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 29+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Haha trodde att det var en hemsida som hette babybutik Jag får vänta till i helgen med att åka till nån annan butik än den jag var in till och se om de har något bra!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 29+ BF 11 sept
  • plutten02

var uppe på kontroll nu vid 19 men eftersom inga värkar eller SD syns till så fick vi glatt åka hem. Så hoppas på att det kanske startar inatt eller tidigt i morgon bitti.

• KMW

Ok. Håller tummarna att det drar igång ordentligt snart då!

• M I M M I

Sorry ODD, testade när jag kom hem från jobbet, solklart minus... :( men tack för pepp!

• SmåBustroll

Plutten. Hoppas väntan blir kort och du snart är tillbaka på BB Och att det sen går smidigt och lagom fort.

• KMW

Det här kommer nog låta lite konstigt men jag längtar så otroligt mycket efter bebisen. Självklart kanske, men jag längtar så mycket mer den här gången än vad jag gjorde förra gången. Då visste jag ju inte vad som väntade och i ärlighetens namn så tyckte jag inte att dom första 2-3 veckorna var sådär jättefantastiska. Men nu... Åååh, jag vill bara gosa bebis. Nu!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma