• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 22:03:45 följande:
    37,8 är inte feber medicinsk men jag kan säga har jag 37,8 så är jag däckad och ligger till sängs och sover mest så alla är vi olika. Har mina barn det så är dom opåverkade så det är så himla individuellt. Jag hade 37,1 i morse och har svettas och frusti till och från hela dagen. Folk glor ögonen ur sig på mig som går ut i jacka i denna värme, fast så jädra varmt har vi inte.

Du kanske är sjuk då med tanke på att du är täppt i näsan och trött. Både min pappa och min yngsta dotter har varit sjuka med feber och förkylning.
    Något måste ju det vara men jag snyter mig inte alls känner mig inte sjuk där e ju saken väldigt konstig .
    men det går så mkt just nu här så jag skulle inte förvåna mig

Hahaha ja det e ju inte sommar fast man säger det är sommar det är VINTER riktigt kallt väder men ååh hoppas du får en lösning på vad det är med dig kanske din och min mens e sena av sig bara och vägrar att hälsa på (vi har blivit gammla av oss)

tempen borde ju gå ner vid BIM är det inte så ?
    Min vanliga är på 35,4  typ om jag inte mins fel .
    men nu e den ju på 36,7 och har varit allt mer uppåt.        
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 22:10:05 följande:
    Något måste ju det vara men jag snyter mig inte alls känner mig inte sjuk där e ju saken väldigt konstig .
    men det går så mkt just nu här så jag skulle inte förvåna mig

Hahaha ja det e ju inte sommar fast man säger det är sommar det är VINTER riktigt kallt väder men ååh hoppas du får en lösning på vad det är med dig kanske din och min mens e sena av sig bara och vägrar att hälsa på (vi har blivit gammla av oss)

tempen borde ju gå ner vid BIM är det inte så ?
    Min vanliga är på 35,4  typ om jag inte mins fel .
    men nu e den ju på 36,7 och har varit allt mer uppåt.        
    Ja väldigt konstigt det du har, men kanske mensen inte kommer om det är en virusinfektion i kroppen, har inte koll på sånt men jag har vart med om att min mens vart skum när jag haft virusinfektion eller vart sjuk, det är som kroppen har fullt upp med det typ.

Nej denna sommar är inget vidare. I stockholm har det inte regnat så mycket som det gjorde i juni på över 100 år, Är så jädra less på vädret men men. Kass vinter leder alltid till skitsommar och kall och snörik vinter till en varm sommar, bara kolla in vintern 2009, 2010 och 2011 och så dessa somrar så säger det allt.

Ja mensen ja, det har löst sig för mig. Jag har fått mens nu, men jag blir galen på att mensen är så hoppig trots P-piller. Ibland kommer den när jag ätit sista raden i kartan i 2 dagar och ibland när jag kommit till piller 5 på sista raden, jag fattar inte det där varför det är olika varenda gång och sedan alla jädra biverkningar kag får utav dom som för jävlig mensvärk från typ dag 7 fram till mens för jag brukar i stort sett aldrig ha mensvärk annars, kan hända ibland att jag får det typ nån timme innan den drar igång.
    Nää sedan jag fick mitt sista barn föddes så har jag haft sådan fruktansvärd PMS trots P-piller så jag kanske ska kontakta min BM och ta upp det med henne och kanske byta sort eller vad jag nu ska göra för jag misstänker att det jag har nu är PMDD, typ värsta sortens PMS.

Du hur är dina flytningar? Jag märkte att mina flytningar var annorlunda när jag var gravid och även brösten, men det där nog kanske individuellt och inget säkert att gå efter.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Kan bara svara för mig själv men när mensen är i antågande så sjunker tempen ja, rejäl dipp under coverline. vet inte om du tempar fortfarande.

Progesteron som ombesörjer ett ev embryo ökar ju vid en graviditet och är man inte gravid så sjunker hormonet progesteron och då går tempen ner. Progesteron är ett värmereglerande hormon, man blir alltså varmare i kroppen när man är gravid och tempen går oftast upp.

Så var det iaf för mig när jag var gravid, låg då på 37.3 i snitt och har annars 36.6 vid mens.

• 3 barns mamma84

Min mens kommer snart 36,5
    Men det gjorde jag nu fel tidspunkt men jag tror jag får mensen i morgon .
    Mina ät som lition där inne men utan på är dom som vatten .
    Vid garv så är dom lition innanför + utan på .
    Ömma bröstvårtor som jag kan ha vid mens och graviditet får inte ömma tuttar hade med 05-an och 08-an men då v 8 typ
    10-an inget alls eller jag mins inte .

men vi får se troligtviss kommer skitet nu iaf fan oxå !!       

• 3 barns mamma84

Telge: Skönt att mensen kom för dig

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 22:42:26 följande:
    Min mens kommer snart 36,5
    Men det gjorde jag nu fel tidspunkt men jag tror jag får mensen i morgon .
    Mina ät som lition där inne men utan på är dom som vatten .
    Vid garv så är dom lition innanför + utan på .
    Ömma bröstvårtor som jag kan ha vid mens och graviditet får inte ömma tuttar hade med 05-an och 08-an men då v 8 typ
    10-an inget alls eller jag mins inte .

men vi får se troligtviss kommer skitet nu iaf fan oxå !!       
    Vi får se imorgon då, men annars tycker jag du ska köpa ett test imorgon och testa. Du har ju gått över BIM så länge nu så det borde ju visa om du är gravid eller inte klart och tydligt.

När jag var gravid så var mina flytningar så var mina inte som lotion eller creamy utan mer rinniga och det var väl det som fick mig misstänksam att det skiljde sig så.
    Brösten ömmade på ett annat sätt ut mot armhålan, hålla armarna i kors gick då inte och bröstvårtor var helt mörka och fullt med blå ådror över hela brösten och jag kände inte igen utseendet på dom ha ha.

Ja sjunkade temp indikerar att mensen är på intågande.

Jo, jag visste ju att jag inte var gravid, svårt att bli gravid när man äter P-piller och inte ens har sex ha ha och dessutom planerar jag ingen graviditet.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-13 00:03:34 följande:
    Vi får se imorgon då, men annars tycker jag du ska köpa ett test imorgon och testa. Du har ju gått över BIM så länge nu så det borde ju visa om du är gravid eller inte klart och tydligt.

När jag var gravid så var mina flytningar så var mina inte som lotion eller creamy utan mer rinniga och det var väl det som fick mig misstänksam att det skiljde sig så.
    Brösten ömmade på ett annat sätt ut mot armhålan, hålla armarna i kors gick då inte och bröstvårtor var helt mörka och fullt med blå ådror över hela brösten och jag kände inte igen utseendet på dom ha ha.

Ja sjunkade temp indikerar att mensen är på intågande.

Jo, jag visste ju att jag inte var gravid, svårt att bli gravid när man äter P-piller och inte ens har sex ha ha och dessutom planerar jag ingen graviditet.
    mensen kom jag vaknade nyss satte mig på toan och mensen kom jag e faktist glad då jag slipper sitta inne i en bil i många timmar med blod på bindan men när vi kommer hem från sverige då jävlar
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 06:09:59 följande:
    mensen kom jag vaknade nyss satte mig på toan och mensen kom jag e faktist glad då jag slipper sitta inne i en bil i många timmar med blod på bindan men när vi kommer hem från sverige då jävlar
    OK, skönt för dig, men jädrar vad sen den var. Brukar du ha så hoppig mens? Du hade nog senare ÄL än du trodde då.

Här känns det som mensen snart är slut, blöder inte alls mycket denna gång men däremot har så jäkla huvudvärk och har haft nu 3 dagar i rad och det är inget vidare.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-13 10:50:18 följande:
    OK, skönt för dig, men jädrar vad sen den var. Brukar du ha så hoppig mens? Du hade nog senare ÄL än du trodde då.

Här känns det som mensen snart är slut, blöder inte alls mycket denna gång men däremot har så jäkla huvudvärk och har haft nu 3 dagar i rad och det är inget vidare.

Den var helt normal
     sista mens 12 juni nu kom den 13 juli
    Nästa ägglossning är ca 25 juli och bim 10-11 aug
    BIM+3 kom jag till inte så farligt.    

Är du gravid då ?? 
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-13 11:08:40 följande:
    Den var helt normal
     sista mens 12 juni nu kom den 13 juli
    Nästa ägglossning är ca 25 juli och bim 10-11 aug
    BIM+3 kom jag till inte så farligt.    

Är du gravid då ?? 
    Men hade inte du en 28 dagars cykel? I så fall skulle du haft mens redan i måndags och idag är det fredag, så det är ju 32 dagar sedan du hade mens förra gången.

Nej, jag är inte gravid, har ju mens, äter P-piller och inte haft sex på evigheter så hur ska jag kunna bli gravid? Sedan planerar jag ingen graviditet, min situation är inte så lämplig för det som du förstår.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma