• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72

Jag gjorde bikarbonattestet två ggr, visade flicka och ut kom en flicka... Har hört att jättemånga i England tydligen litar stenhårt på testet.

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-12 11:54:17 följande:
    Bikarbonattestet?

Det kan man göra från v11. Ingen aning hur säkert men det sägs att det (precis som vid rödkålstestet) har nått med surheten i kisset att göra. Något som finns i kisset när man väntar pojke som är betydligt mindre när man väntar flicka....eller nått sånt. Googla

Det finns inga vetenskapliga belägg på att det skulle funka utan är nått sånt där gammalt folk tror på, jag som   
    inbiten testmissbrukare tycker bara det är kul att ha nått att testa och alla test visar samma men jag skulle inte gå köpa rosa kläder för det
    Hahaha men DÅ måste jag testa sen när jag någon gång skulle bli gravid.
    Hihi kanske ta burken med rödkål från kylsen sen och hoppas på det skulle vissa en flicka som är något jag önskar mig.
    Men vad det än skulle bli skulle jag smälta av lycka .  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 15:07:03 följande:
    Hahaha men DÅ måste jag testa sen när jag någon gång skulle bli gravid.
    Hihi kanske ta burken med rödkål från kylsen sen och hoppas på det skulle vissa en flicka som är något jag önskar mig.
    Men vad det än skulle bli skulle jag smälta av lycka .  
    Har du tagit nåt grav test än?
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 15:09:31 följande:
    Har du tagit nåt grav test än?
    Inte än .
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 15:10:49 följande:
    Inte än .
    När tänkte du testa då?

Usch mår som dig idag och fryser och har mig och så jädra ont i huvudet, funderar på att gå och sova en stund men då kan jag garanterat inte sova inatt istället och jag vill inte vända på dygnet.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 15:14:12 följande:
    När tänkte du testa då?

Usch mår som dig idag och fryser och har mig och så jädra ont i huvudet, funderar på att gå och sova en stund men då kan jag garanterat inte sova inatt istället och jag vill inte vända på dygnet.
    Fortfarande smått ont i halsen men okej inte sugen på något och har inte ätit på hela dagen då jag inte klarar av lukt eller tanken på maten alls.
    Uha men idag ska sambon köpa hem pizza få se om den går ner.
    Igår var det kött och pommes men fyfan jag kunde äta lite pommes men fritörlukten var urkiburki vidrig lukt .
    Nu fryser jag inte lika mkt och huvudvärken är liiiite bättre men få se vad kvällen vissa och hur natten kommer att bli

Jag ska testa mig i helgen troligtviss eller den 20:e 2 dagar innan vi åker till sverge.
    Tänkte om jag skulle ge kroppen (mensen) en chans likom den kan bara vara försenad också men jag vill ju ha ett + men ödet bestämmer för en .      
  • MCT79

Odetta jag gjorde bikarbonattestet.. (det förklarar påsenmed bikarbonat i skafferiet... kunde inte för mitt liv komma på vad jag haft den till...hahaha!

För mig visade det inget alls och ut kom en tjej och en feminin pojke. ;)

~ Hannes & Freja 120208 ~
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 15:19:11 följande:
    Fortfarande smått ont i halsen men okej inte sugen på något och har inte ätit på hela dagen då jag inte klarar av lukt eller tanken på maten alls.
    Uha men idag ska sambon köpa hem pizza få se om den går ner.
    Igår var det kött och pommes men fyfan jag kunde äta lite pommes men fritörlukten var urkiburki vidrig lukt .
    Nu fryser jag inte lika mkt och huvudvärken är liiiite bättre men få se vad kvällen vissa och hur natten kommer att bli

Jag ska testa mig i helgen troligtviss eller den 20:e 2 dagar innan vi åker till sverge.
    Tänkte om jag skulle ge kroppen (mensen) en chans likom den kan bara vara försenad också men jag vill ju ha ett + men ödet bestämmer för en .      
    Men för sjutton C, ska du hålla mig på halster i över 1 vecka till? jag är ju nyfiken på om du är gravid eller inte ju.

Här har jag sovit i 2 timmar, helt slut, drömde trevliga saker ha ha och huvudvärken är bättre. Vet inte om det är vädret eller vad det är som orsakar det och magen är helt ur balans, men gravid vet jag att jag inte är.

Ska du till Sverige? Var någonstans då? Vore kul att träffas om du vill och hinner.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 18:55:04 följande:
    Men för sjutton C, ska du hålla mig på halster i över 1 vecka till? jag är ju nyfiken på om du är gravid eller inte ju.

Här har jag sovit i 2 timmar, helt slut, drömde trevliga saker ha ha och huvudvärken är bättre. Vet inte om det är vädret eller vad det är som orsakar det och magen är helt ur balans, men gravid vet jag att jag inte är.

Ska du till Sverige? Var någonstans då? Vore kul att träffas om du vill och hinner.
    Klarar inte av att äta längre mår så illa blir äklad av mat
    skulle äta pizza idag men 2 bitar fick jag i mig och inget mer allt smakar bara skit rent ut sagt och att röka är vidrigt

tvingar i mig cigg iaf för att hålla humöret uppe.

Ja jag kan hålla mig jag vet att jag inte e gravid hmm så fan ta den jävla mensen
    jag vill va gravid men tror inte att jag e det därför väntar jag .  
  • 3 barns mamma84

ska till sverige den 22 är i sverige i 14 dagar
    Älvsjö

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma