• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Gud vad jag mår kass Gråtermagsjuka ?? uha kommer fan gå ner i vikt när jag inte klarar av att äta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 21:30:02 följande:
    Gud vad jag mår kass magsjuka ?? uha kommer fan gå ner i vikt när jag inte klarar av att äta

TA ETT TEST!

Allvarligt, ta ett test IMORGON för om du är gravid är det ju inte så bra att röka!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 19:10:21 följande:
    Klarar inte av att äta längre mår så illa blir äklad av mat
    skulle äta pizza idag men 2 bitar fick jag i mig och inget mer allt smakar bara skit rent ut sagt och att röka är vidrigt

tvingar i mig cigg iaf för att hålla humöret uppe.

Ja jag kan hålla mig jag vet att jag inte e gravid hmm så fan ta den jävla mensen
    jag vill va gravid men tror inte att jag e det därför väntar jag .  
    Det låter ju misstänktsam som att du är gravid när man hör hur du mår, men vill man mycket så kan kroppen spela en sådana spratt. Jag vet för jag har vart där mååååånga ggr när jag längtade så mycket att få barn.

Fy tusan att inte kunna äta, men jag är likadan, fick i mig några smörgåsar men dom kom ju ut på en gång, min mage är helt urkass och såhär har jag haft det länge nu så jag borde verkligen gå till läkare och få det kollat men jag vågar inte för jag vet att läkaren kommer vilja ha bajsprover och det känns så himla skämmigt att lämna sånt och sedan kanske vilja göra koloskopi, alltså gå in med en grej i ändtarmen och kolla och jag fixar bara inte det.

Men varför tvinga sig att röka om du mår så dåligt?
    Jag tycker du ska testa imorgon så slipper du leva i ovisshet, jag tar hellre själv ett negativt test än att gå runt och undra, oftast brukar mensen komma en stund efter man testat negativt, så har det vart för mig iaf.

Åhh, Älvsjö det är INTE långt ifrån mig så jag träffas gärna om du vill.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 21:30:02 följande:
    Gud vad jag mår kass Gråtermagsjuka ?? uha kommer fan gå ner i vikt när jag inte klarar av att äta
    Har du kräkts? Stackare.
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-07-12 21:38:19 följande:

TA ETT TEST!

Allvarligt, ta ett test IMORGON för om du är gravid är det ju inte så bra att röka!
    Ska ringa sjukshuet i morgon och titta om dom gjort klart mitt gravtest via blodet .  
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 21:42:26 följande:
    Har du kräkts? Stackare.
    Inte än men det är på gränsen klarar inte av något åt 2 st macor det smakade skit cola jag äslar är urkiburki mannen beställde pizza men jag som alltid äter upp en hel pizza blev till bara 2 st bitar och sen lämnade jag skitet in till köket
    Har ju också konstig kännsla i halsen och har haft ''feber'' ju i 2 dagar ja allt jag kan få till feber är 37,8 det e väl inte feber eller ?
    Nu är den på 36,5 så den har gått ner testade på dagen så det känns lite bättre men jag svettas nu och fryser ibland.
    Är inte förskyld men teppt i näsan och trött av mig bara .
  • 3 barns mamma84

Nu ligger tempen på 36,7 antingen kommer den upp eller så går den ner .

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 21:41:36 följande:
    Det låter ju misstänktsam som att du är gravid när man hör hur du mår, men vill man mycket så kan kroppen spela en sådana spratt. Jag vet för jag har vart där mååååånga ggr när jag längtade så mycket att få barn.

Fy tusan att inte kunna äta, men jag är likadan, fick i mig några smörgåsar men dom kom ju ut på en gång, min mage är helt urkass och såhär har jag haft det länge nu så jag borde verkligen gå till läkare och få det kollat men jag vågar inte för jag vet att läkaren kommer vilja ha bajsprover och det känns så himla skämmigt att lämna sånt och sedan kanske vilja göra koloskopi, alltså gå in med en grej i ändtarmen och kolla och jag fixar bara inte det.

Men varför tvinga sig att röka om du mår så dåligt?
    Jag tycker du ska testa imorgon så slipper du leva i ovisshet, jag tar hellre själv ett negativt test än att gå runt och undra, oftast brukar mensen komma en stund efter man testat negativt, så har det vart för mig iaf.

Åhh, Älvsjö det är INTE långt ifrån mig så jag träffas gärna om du vill.
    Gör ett test du med har du magsmärtor ?
    Bajs prov är vidrig jag fick göra det då dom trodde jag hade magsår men nu hade jag inte magsår alls ''pustar ut''

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 21:49:05 följande:
    Inte än men det är på gränsen klarar inte av något åt 2 st macor det smakade skit cola jag äslar är urkiburki mannen beställde pizza men jag som alltid äter upp en hel pizza blev till bara 2 st bitar och sen lämnade jag skitet in till köket
    Har ju också konstig kännsla i halsen och har haft ''feber'' ju i 2 dagar ja allt jag kan få till feber är 37,8 det e väl inte feber eller ?
    Nu är den på 36,5 så den har gått ner testade på dagen så det känns lite bättre men jag svettas nu och fryser ibland.
    Är inte förskyld men teppt i näsan och trött av mig bara .
    37,8 är inte feber medicinsk men jag kan säga har jag 37,8 så är jag däckad och ligger till sängs och sover mest så alla är vi olika. Har mina barn det så är dom opåverkade så det är så himla individuellt. Jag hade 37,1 i morse och har svettas och frusti till och från hela dagen. Folk glor ögonen ur sig på mig som går ut i jacka i denna värme, fast så jädra varmt har vi inte.

Du kanske är sjuk då med tanke på att du är täppt i näsan och trött. Både min pappa och min yngsta dotter har varit sjuka med feber och förkylning.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 21:53:49 följande:
    Gör ett test du med har du magsmärtor ?
    Bajs prov är vidrig jag fick göra det då dom trodde jag hade magsår men nu hade jag inte magsår alls ''pustar ut''

Jag vågar inte gå till läkare, vet i fan vad det beror på, laktos kanske eller gluten...ingen aning. Tänk om det är cancer...fy...nej jag vågar inte. Fast jag borde för jag har haft problemen i över 1 år nu. Så fort jag äter så är toabesök nödvändigt, men aldrig när jag äter hemma hos pappa konstigt nog.

Nåt graviditetstest blir det inte här, vet att jag inte är gravid.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma