• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Ligger i feber 37,8 det var så jobbigt att sova i natt frös svettasdes allt var blött
    Huvudvärk och ont i ögonen. 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • pixerpie

Testade med bikarbonat, visade ingenting, flicka då?! Fast jag är inställd på kille... Får väl testa igen...

Ha en fin dag!!

• telgebo
    KMW skrev 2012-07-12 07:16:30 följande:
    Tjaa, Telgebo, du skriver i en tråd för Plus efter mf eller ma och du skriver att din mens är sen, så det är ganska lätt att tro att du misstänker att du är gravid, därför skrev jag som jag gjorde.
    Har lite svårt att förstå annars varför man skriver så i en tråd som denna.
    Men, my bad...
    Oj, ja det har du rätt i men jag skriver mestadels här för jag hängde här så mycket när jag väntade Alice och kikar in här då och då och följer er för att se hur det går och för att skriva själv då och då. Jag skriver alltså inte här för att jag tror jag är gravid för det vet jag att jag inte är.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 08:33:27 följande:
    Ligger i feber 37,8 det var så jobbigt att sova i natt frös svettasdes allt var blött
    Huvudvärk och ont i ögonen. 
    Åhh stackare, men har svårt att tro att mensen är sen pga det. -+4 dagar BIM är ju helt normalt.

Vaknade med 37.1 idag i temp och så hög temp brukar jag då inte ha, känt så varm senaste dagarna, men så är det så jädra varmt inne i lägenheten också.
  • Odetta
    pixerpie skrev 2012-07-12 11:18:52 följande:
    Testade med bikarbonat, visade ingenting, flicka då?! Fast jag är inställd på kille... Får väl testa igen...

Ha en fin dag!!

Japp, ingen reaktion = flicka
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2012-07-12 11:27:53 följande:
    Åhh stackare, men har svårt att tro att mensen är sen pga det. -+4 dagar BIM är ju helt normalt.

Vaknade med 37.1 idag i temp och så hög temp brukar jag då inte ha, känt så varm senaste dagarna, men så är det så jädra varmt inne i lägenheten också.
    Uha jag hatar att ha hög temp
    Nu e det på 37,2 men jag FRYSER har tagit panodil då jag har ont i huvdet och ögonen men jag kan sova på natten men jag e så trött av mig nu bara.
    Molvärk lite smått men i lagom form.
    Få se om man snart har det bättre.

Fy ja 37 ,1 är ju frysattacker haha men du har alltså inte fått din mens än ?
    Själv kommer jag att testa mig i helgen.
    Hoppas på en graviditet istället för mens        
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 11:36:45 följande:
    Uha jag hatar att ha hög temp
    Nu e det på 37,2 men jag FRYSER har tagit panodil då jag har ont i huvdet och ögonen men jag kan sova på natten men jag e så trött av mig nu bara.
    Molvärk lite smått men i lagom form.
    Få se om man snart har det bättre.

Fy ja 37 ,1 är ju frysattacker haha men du har alltså inte fått din mens än ?
    Själv kommer jag att testa mig i helgen.
    Hoppas på en graviditet istället för mens        
    Ont i skallen här med och trött sov till 11 nästan men jag var faktiskt uppe vid 7, men gick och la mig igen.
  • 3 barns mamma84

Odetta: Är det 100% säkert då ?
    Närs ka man kunna göra detta test ?
    Ska bebisen i magen vara stor då för att kunna lyckas och hur sant är detta igentligen ?  

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2012-07-12 11:45:38 följande:
    Odetta: Är det 100% säkert då ?
    Närs ka man kunna göra detta test ?
    Ska bebisen i magen vara stor då för att kunna lyckas och hur sant är detta igentligen ?  
    Bikarbonattestet?

Det kan man göra från v11. Ingen aning hur säkert men det sägs att det (precis som vid rödkålstestet) har nått med surheten i kisset att göra. Något som finns i kisset när man väntar pojke som är betydligt mindre när man väntar flicka....eller nått sånt. Googla

Det finns inga vetenskapliga belägg på att det skulle funka utan är nått sånt där gammalt folk tror på, jag som   
    inbiten testmissbrukare tycker bara det är kul att ha nått att testa och alla test visar samma men jag skulle inte gå köpa rosa kläder för det
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

Det finns en tråd som handlar om detta, de hade röstat på om det funkade och det stämde för hälften ;)
    Däremot sa vår bm på RUL att det säkraste utom UL och prover är vad mamman känner på sig, stämmer i typ 80% av fallen.. Inte alls särskilt vetenskapligt bevisat heller men jag har haft rätt 2 ggr av 2 :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma