• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-04 15:45:41 följande:
    Det är skitkul att först oroa sig för mf samtidigt som höstens första influensa härjar i kroppen! Imorgon ska jag börja jobba 1 dag/v... Passande timing

Men om du är sjuk...ska du inte vila då? Det är ingen som ger dig medalj för att du sliter ut dig själv och just nu skulle (borde) även den mest okänsliga chefen förstå att du måste sätta dig först. Håller tummarna, KRAM!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Mabaja

Ringde gyn nu på morgonen så imorgon får jag veta hur det står till! Mitt huvud säger mf/ma!

• LisaVäntar

Skönt att du fick tid! Håller tummarna för att du har fel...

Sista bm-besöket avklarat, nu blev det helt plötsligt väldigt verkligt! På fredag får vi barn!!!

• KMW

Helt fantastiskt Lisa. Tänk att ni har er lilla tjej hos er på fredag?! Så mysigt!!

• LisaVäntar

Helt galet!! Fick en del info om snitt också så det känns lite bättre.. fördelen är ju att det är en omöjlighet att spricka, det har jag varit ganska rädd för

• SmåBustroll

Hoppas allt ser bra ut i morgon Mamma till W. Hoppas din magkänsla om att något är fel, är fel...

Lisa. Spännande! Snart fredag och snart har du din lilla flicka hos dig!! Härligt.

Leeroy. Välkommen.

Idag är jag 29 hela veckor. Tiden bara rusar fram... Börjar återigen klura lite på "tänk om det blir snöstorm när bebis vill komma i januari...". Hm. Föder hellre hemma än i en bil i snöoväder. Skall prata med BM om det den 16 när jag skall dit. Tar ju ca 40 min till förlossningen. Och innan man kan åka så skall det ordnas med barnvakt och sånt... Sist så han jag ju vara inne i 50 min innan lillebror kom. Hm. Bara för jag tänker på dette nu så kommer säkert det inte bli ens i närheten av så som jag tror Brukar aldrig bli så när jag försöker komma på en plan för alla möjliga inträffbara scenarioer i livet Livet tar ofta en väg som jag inte klurat ut och förberedt mig på Så jag borde antaglien sluta grubbla på januaris väder....

• Cat79

Mamma t W: Håller tummarna att det ser bra ut imorgon. Stor kram Lisa: Vilken känsla att veta när du blir mamma. Din efterlängtade tjej kommer till världen på fre, underbart. Kram

• Mabaja

Tack! Känner mig så fruktansvärt neggo, som att jag redan gett upp!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma