• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Lisa: Mio var vår första graviditet och blev vår ängel. 3:e grav blev det en frisk Lovis :) Mimmi: jag tror med ni lyckas! du har ju varit gravid flera ggr och det måste vara positivt i ert läge. Kämpa på! Många kramar

• MCT79

Mimmi, ledsen jag ibte ringt idag. Så himla förkyld och bara hostar, hoppas kunna prata i morgon! Måste uppdateras märker jag! Kraaaaam!

• Mabaja

Har ni sett filmen "what to expect"... Är en romantisk komedi om olika former på "resan till barn"... Tvillinggraviditet, adoption, missfall, "hoppsangraviditet", ett par som kämpat flera år... Den gjorde mig berörd!

• LisaVäntar

Cat: har denna grav känts lättare? När ni vet att man kan få med sig ett levande barn hem...? Allt känns så overkligt fortfarande, som om jag kommer åka in och skulla föda, men sen då..?!

Jag har sett den, tyckte den var riktigt bra! Kände igen mig så mycket en av dom, både min man och jag skrattade igenkännande åt massor

• Mabaja

Ang filmen... Min man hade förhoppningar om att ha det som "pappamaffian" hade det... Men blev inte alls så! Nu ska han börja vara hemma måndagar igen, tror att det är alldeles lagom för hans rastlöshet! :)

• KMW

Åh, har precis varit på vänta-barn-vattengympa. Helt fantastiskt att få kliva ner i vattnet och känna sig "som vanligt". Desto tyngre att kliva upp ur vattnet dock... ;)
    Som jag har längtat efter lite fysisk aktivitet!

• Cat79

Lisa: Denna graviditet har varit mindre nojjer m har njutit främst efter RUL även som det var m Lovis. Det är så mäktigt när du har ditt levande barn i famnen :) Det känns extra då man förlorat sen innan. Snart är er tjej här livs levande och alldeles underbart. Kram KMW: låter skönt m vattengympa! Måste med röra på mig... Imorgon ringer kl 5, ska t Sthlm m jobbet. Skoj m intensivt med en dag bara. Kram på er

• LisaVäntar

Cat: skönt att höra.. Ska bli så häftigt med en bebis!!!

KMW: skönt med vattengympa! Jag började med det innan det började strula igen och det känns så fantastiskt!!! Man kan röra sig, har inte ont, känner sig som den lättaste människan i världen.. Önskar jag kunde fortsatt!

• M I M M I

Lisa nej utredarna för adoption vill att man är klar med försöken att få biobarn innan man påbörjad utredning för att adoptera... Vet att en del kör dubbelt, men tror att det ligger en del i att vänta med... Som de förklarade här där jag bor vill man att se blivande föräldrarna ska ha de bästa förutsättningarna under utredningen, och det tror de inte att man har om man fortfarande kör med Ivf..

Tror absolut att kärleken till barnet inte har med vägen det kommer till oss att göra

Pixerpie läkaren grundade det på
    att jag reagerade så svagt på stimuleringen, denna gång hade jag ganska höga doser från början. Han var också rädd att kroppens förmåga försämras fortare, dvs äggreserven töms snabbare än normalt, därför tyckte han att de kunde göra ett undantag för oss... Vi får se vad de beslutar, men det känns tungt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma