• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

KMW. VAttengympa låter härligt. Jag har inte kommit iväg på ngt sådant. Vet inte om jag skulle orka... Är helt slut här på kvällarna som det är Men kanske att vattengympeaktivitet inte ger så mkt sd!?! Hm. Hade varit härligt att få röra lite på sig, men det blir det nog nog av med flytt och allt nu

Mimmi. Så jobbigt att det drar ut så på tiden innan nii får barn För eller senare, på ett eller annat sätt så får ni ert älskade, efterlängtade barn. Men det är så tråkigt för er att ni verkar behöva vänta...
    VARMA KRAMAR TILL ER!!  

Lisa. Lillflickan hos er verkar ju trivas bra i magen nu Så skönt att hon behagar stanna tills närmare fullgången!!

• LisaVäntar

Mimmi: hoppas de går "all in" och satsar allt de har nu när det ser lite dystrare ut.. Har du fått någon plan? Fortsätter hålla tummarna för biologiska barn till du känner dig helt färdig med det!!! Kramar!!

Uppdatering ego: fick åka in igår igen med värkar, blev stoppad pga de inte vill snitta på natten, och vändningsförsöket blev idag på morgonen istället. Tyvärr misslyckades det och det är för trångt för bebis för att kunna vända sig som det ser ut.. Höll på att hå av på mitten av besvikelse, men fick datum till snitt den 9/11.. Nästa fredag!!! Så nu är jag nöjd ändå, känns så skönt att ha ett slutdatum!!

• LisaVäntar

Mimmi: eller till du fått ditt barn förresten såklart, tänker sakta och såg inte att det såg negativt ut förren efteråt!!

• acure

Lisa: hejaheja! Skönt med ett slutdatum. Vilken vecka blir snittet då?

Tänk vad olika det kan vara. Här hade jag hoppat högt av glädje om jag hade fått en bebis med rumpan neråt eftersom jag hade fått mitt eftersuktade snitt då - helt utan tjafs! Haha tänk om vi kunde byta med varandra istället? :) alla nöjda och glada!

Ego: Här har blödningarna upphört för tillfället. Kom en skvätt brunt igen häromdagen men det kunde knappt räknas. Hoppas bara på fortsatt sjukskrivning efter den här perioden eftersom jag mår såååå bra av att vara hemma. Mina fogar mår mycket bättre av att få vila så mycket och sammandragningarna blir färre ju mer jag vilar så det tyder ju på att min kropp gör sig bäst i att vila just nu. Sedan säger min kära man att jag är mycket trevligare att ha å göra med nu när jag får vara hemma. Har nog inte riktigt förstått hur mycket stressen på jobbet faktiskt påverkat mitt humör utanför arbetstid. Jag har också mer tålamod med Matilda. Bara det gör att jag verkligen känner att jag behöver få vara hemma tiden ut även om det är långtråkigt bitvis. :)

• acure

Förtydligande till Lisa: alltså vilken graviditetsvecka är du i när snittet ska göras? ;)

• LisaVäntar

Ja, otroligt skönt!! Det blir redan vecka 37+2, jag är helt chockad att de gick med på det :D förmodligen för att undvika akut snitt eftersom jag har så mycket sammandragningar som faktiskt påverkar..
    Det hade varit toppen! Jag är så rädd för detta och skulle sååå mycket hellre vilja föda vanligt.. Dessutom har jag ju bara min vidriga förlossning i vecka 22, så skulle vilja få ett finare minne av att föda riktigt.. Kanske kommer fler chanser!

Så skönt att höra!! Hoppas det håller sig och att du kan få fortsätta vara sjukskriven när du nu mår så mycket bättre av det!

• SmåBustroll

Mamma till W. Visst har du en donkey? Hur nöjd är du med den? Ser att det börjar  komma en och annan på begagnadmarknaden nu och är sugen på en sån Skall visst finnas en ståbräda till dubbelvarianten också.

• Mabaja

Småbustroll: donkeys är den absolut bästa vagnen! Ska behålla vår till vi inte behöver en vagn mer! Enda nackdelen med donkeyn är varukorgen när man har liggdelen på (krångligt att få in nåt under liggdelen) men är ju inte evigheter man har liggdelen och man kan ju knöla ner från sittdelens sida!

Det finns ståbräda! Är samma till cameleon bara att man köper en adapter till åsnan..

• SmåBustroll

Tack Då får den fortsätta vara högst upp på min önskelista

• acure

Lisa: häftigt att du nästan gått full tid denna graviditet, det kan det inte ha varit många som trott. :) jag förstår att du känner dig snuvad på en riktig förlossning när du har en mindre rolig förlossning i bagaget. Jag är säker på att ditt snitt kommer bli en fantastisk förlossning det också, om än annorlunda. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma