• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Lisa: Det startar igång när du minst anar det :) Visst hade du en tjej innan? Jag mår så bra, njuter och är nu i v 24 :) Skönt med helg!!!! Kram på er

• pixerpie

Ja, nu börjar väntan Lisa! Märkligt att det blev så lugnt med sammandragningar och förvärkar nu för dig, kroppen är märkligt!! Min lill* får också gärna ta och komma nu, börjar känna mig trött på att vara gravid...

Fullmåne på måndag... Någon som knäckt koden till att starta förlossningen?! Jo, jag vet att bäbis kommer när den är redo... Men jag är ju redo nu... Så finns det några bra knep?!

• Mabaja

Pixerpie; med wilda knatade jag på Ikea... Med Willemo tog jag en powerwalk... På natten drog det igång. De kom 41+3 och 40+6...

• pixerpie

Ja, Ikea är ju bra!! Ska testa det, får ju en anledning till shopping oxå... Men är ju bara i v 36.. Skiljer någon dag på Lisa och mig... Gissar att jag kommer gå över denna gång med, har en alldeles för normal graviditet..

Grattis till trean förresten!! Spännande med tre så tätta!! Jag får 4,5 år mellan mina två!

• Mabaja

Tack! Ja det är helt galet! Och mitt i allt får maken för sig att vi ska sälja huset! Nån v senare plussade jag. Haha. Nu får vi se var vi hamnar, Leksand eller Bålsta!

• pixerpie

Oj, en flytt också!! Och det var ju inte " nästgårds" valen stod emellan! Hoppas ni kommer fram till en lösning som passar er alla fem!!

• LisaVäntar

Cat: härligt att höra att du bara mår bra :D ja, det gör väl det.. Har hon väntat såhär länge får hon vänta till efter vändningsförsöket på torsdag! Nej, jag fick en liten Viggo som föddes i vecka 22 för 1,5 år sen, man har inga levande barn..

Pixerpie: visst börjar man bli less!! Känner mig så stor och otymplig och sur.. Haha, ja det bara kryllar ju av tips men jag tror inte riktigt på det.. Färdknäppen, men det funkar inte här! Hallonbladste, massera vaderna, motion osv..

Mamma till w: spännande med flytt! När vet ni var ni tänker flytta?

• Mabaja

Lisa: vi har visning på vårt hus imorgon och måndag! Så hänger lite på vad vi får för det! Och sen om vi kan komma överens om priset på huset, har legat ute sen i våras så de är beredda att gå ner i pris. Sen är det fukt i ett rum i källaren, plastmattAn i källaren måste bort för att det inte ska bli ännu mera fukt och taket behöver bytas! Så vi ska lägga ett bud så får vi se om de går med på det! Men det är verkligen ett drömhus!

• Cat79

Lisa: Ja just det er ängel Viggo som ska bli storebror. Vi har ju förutom Lovis i liv ängeln Mio. Kram på dig. Mamma t w: Spännande m hus. Hoppas ni hittar det ni vill ha.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma