• KMW

Plus igen efter mf/ma

Nä, hon tyckte att det var lite för litet och att min kurva planat ut lite för mycket. Samtidigt så sa hon att hon brukar kunna se den tendensen hos omföderskor så än ser jag ingen anledning att oroa mig. Känns snarare bra att hon är extra noggrann och slänger in en extra koll istället för att vara nonchalant och strunta i det.
    Förra gången i v 26 var måttet 26...

• KMW

Jag tar ju Mitt Val kvinna som innehåller folsyra bl.a så jag knaprar på.
    Men jag har också hört att det ffa är fram till v 12 som gäller...

• KMW

Grattis till fina små embryon Mimmi. Håller tummarna så hårt jag kan att åtminstone ett fastnar därinne.

• KMW

Har ni läst igenom era journaler från förra förlossningen? Vet att jag kollade igenom min strax efter förlossningen men har väl inte tänkt så mycket mer än så på det. Hittade den dock härom dagen när jag plockade fram en handväska jag inte använt på länge. Det står att Ted föddes mer eller mindre i vidöppen hjässbjudning. Det hade jag ingen aning om. Visste att han låg "lite snett" och därför var lite trög att få ut, men inte mer än så...
    Har kommit till ett läge nu när jag verkligen börjat längta efter bebis och börjat tänka mer och mer på förlossningen.
    Har ni önskemål om förlossningen som ni kanske skulle vilja göra annorlunda den här gången?
    Jag fick jättebra hjälp av edan, men kan nog tänka mig att försöka utan den här gången, i alla fall om det inte blir lika långdraget som förra gången. Då behövde jag verkligen vilan den gav, men den stannade ju också upp värkarbetet, vilket inte heller var så kul. Annars är jag rätt nöjd med förloppet sist och hoppas bara att jag får föda på samma sjukhus.

• KMW

Sf-mätning nu då. Får se om jag växt nåt senaste veckan, men känner mig stoooor.
    Fortfarande ingen som hört nåt från Björnis? RUL igår ju...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma