• KMW

Plus igen efter mf/ma

Grattis Lisa!

• KMW

Tre saker som är väldigt, väldigt svårt när man är höggravid;

1) Måla tånaglarna
    2) raka muffen
    3) fila fötterna

Alla tre saker som ändå känns rätt gött att få gjort innan man kör vattengympa på måndagar... ;)

• KMW

Usch va tråkigt Disturbed!! Hoppas verkligen du mår bättre snart och inte får några bestående men.
    Kram

• KMW

Snabb uppdatering från mig. Bm imorse och magen växer så det knakar. Har gått från att ligga på och under medelkurvan till att nu ligga över. Sf 35 cm idag och bebben fixerad.
    Allt bra i övrigt och vi tog oss en titt på partogrammet från förra gången. Glädjande nog så förutspådde hon att tiden från 3 cm till födsel i stort sett bör halveras nästa gång. Man kan ju bara hoppas att hon har rätt med tanke på att den delen tog 17-18 timmar förra gången.

Dags att skriva förlossningsplan nästa gång vi ses. Nån som vill bidra med bra tankar och idéer om vad jag bör ta med? Jag var rätt sparsmakad i min plan förra gången då jag då, liksom nu, hade inställningen att det blir som det blir och det gick ju bra.

• KMW

Sanna; det tog 5 veckor efter ma innan jag fick tillbaka mensen. Efter det tog det sig på andra försöket...

• KMW

Woooaaa! 36 fulla veckor gjorda imorgon. Jisses, var har tiden tagit vägen?
    När är det dags att packa bb-väskan? Snart antar jag?! Gjorde en liten packningslista härom dagen, men några saker på listan behöver fortfarande inhandlas...

• KMW

Jag packade inte så mycket förra gången och det är jag glad för. Tjejen i rummet bredvid på bb och hennes man såg ut som att dom skulle flytta hemifrån när dom åkte från bb, hahahaha!! Utan att överdriva så tror jag att dom hade 4-5 väskor. Jag hade en sportbag typ, och inget mer.

• KMW

Spännande Odetta. Fast jag vet fortfarande inte vad jag tycker om att du tänker föda före mig. ;)

Mamma till w; jag är alldeles för mycket kontrollfreak för att vänta tills förlossningen är igång med att packa bb-väskan...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma