• KMW

Plus igen efter mf/ma

Går in i v 40 idag. V 40!! My God!!

• KMW

JAG är starkast Mimmi. Tänk på att jag är i storlek med en elefant nu. Det vill du inte bråka med...

• KMW

Gör det Bustroll.
    Fast på fullaste allvar Mimmi, du kommer inte må bättre av mer testande, och det förändrar inget heller för den delen. Givetvis önskar vi alla att det går bra den här gången, kanske mer än någonsin, men inget kommer att förändras för att du nojjar ihjäl dig med några fler test.
    Sååå, ta hand om dig, mys i soffan med en bra bok, tända ljus och en kopp härligt te.
    Kram

• KMW

Det låter som en bra idé tycker jag. Är du inte hemma kan du ju inte testa.

• KMW

Å här slår man på tvn och det första man ser är Odetta i En unge i minuten. Så cool!
    Är du laddad för onsdag Odetta??

• KMW

Nu är han här. Vår andra son Jack.18.45 kom han, 3750 tung och 53 lång.
    Återkommer med mer info senare.

• KMW

Tack fina tjejerna. Vi mår bra Jack och jag. Pappa har precis åkt hem till stora sonen och jag och Jack har bestämt att vi ska stanna kvar och chilla tills imorgon.
    En förlossningsuppdatering kommer här men foto får bli senare då jag bara har mobilen med mig.

Vattenavgång halv sju igår morse och hanterbara värkar hela dagen.
    Runt halv fyra började värkarna ändra karaktär och blev jobbiga att hantera och vid fem var vi inne på förlossningen.
    Riktigt jobbiga värkar nu och jag håller på att bli tokig innan jag äntligen får lustgas.
    10 cm öppen och tryck nedåt nästan direkt. Minns att jag hann bli lite putt en stund när jag insåg att jag inte skulle hinna få nån eda den här gången, värkarna var riktigt intensiva och kom tätt.
    Lustgasen skruvas upp och jag kämpar igenom värkarna med hjälp av den.
    Skalpelektrod sätts och bebisen verkar lite medtagen. Läkare kommer in och tar blodprov på barnet och efter det tas beslut om sugklocka. En herrans massa folk kommer in i rummet. Kvart i sju kom han i vidöppet läge, precis som sin storebror, och maken får gå med barnläkaren och bebisen in i ett annat rum medan jag roar mig med att få ut moderkakan. Ganska snart kommer dom tillbaka in med honom och jag får upp honom på bröstet medan dom undersöker och syr där nere. Blev bara små ytliga bristningar dock, så det känns bra.
    Stor kille jämfört med storebror, 3750 g och 53 lång.
    Idag känner jag mig ganska fräsch även om träningsvärken börjar bli påtaglig. Inte alls lika svullen i underredet som jag var efter förra gången och jag har kunnat gå på toa utan problem.
    Helt klart väldigt annorlunda förlossning den här gången. Allt kändes mycket mer intensivt igår, kanske för att jag var så groggy förra gången, men jag var medveten på ett helt annat sätt och kunde ställa frågor om hur jag skulle agera osv. Mycket nöjd med både mig själv och personalen...
    Håll tillgodo! Det var allt från oss just nu.

Och ja, jag hann före Odd... ;)

• KMW

Vet du vad Acure, jag tycker verkligen inte att du ska oroa dig. Med facit i hand kan jag intyga att förlossningarna verkligen kan se olika ut. Förra var långdragen som tusan, 36 timmar från vattenavgång, och den här gången tog det en tredjedel av tiden.
    Mycket tror jag också att det hjälper att man på nåt sätt vet mer vad man har att förvänta sig och kan slappna av på ett annat sätt och jag vågade tex vara hemma mycket längre vilket var skönt. (maken ville vara hemma ännu längre, men jag pallade inte och det var ju tur)
    Sen gjorde värkarbetet i den aktiva fasen överjävligt ont den här gången också, men det kan man nog inte komma ifrån...
    Tro på dig själv, det kommer att lösa sig.
    Kram

• KMW

Bf på fredag egentligen, så 5 dagar tidig. Inte mig emot då det har varit tungt och jobbigt senaste veckorna. Just därför trodde vi ju också att det nog skulle bli tidigare den här gången och det blev det. Sen extra bonus förstås att det inte blev en julbebis. För min skull och för hans skull i framtiden.

Nu ser vi fram emot Odettas lilla tjej som förhoppningsvis vill se dagens ljus på onsdag.

• KMW

Tänker på dig Odetta. Imorgon ska du än en gång få vara med om det mäktigaste som finns.
    Kram

• KMW

Jag har också ett Angelsound som du kan få köpa om du vill...

• KMW

Oj, va kul 3barnsmamma. Fast om du läste av testet flera timmar senare så bör du nog vara lite försiktig med att jubla än. Fast jag kanske missförstod det du skrev?!
    Hoppas du får ett tydligt plus imorgon.

• KMW

Oj vad tiden går snabbt Bustroll. Håller tummarna för att du får några veckor till då i alla fall...

• KMW

Enda gången jag haft problem med grav.test så har det varit med CB. CB suger om ni frågar mig. Föredrar stickvarianten a la testlagret alla gånger.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma