• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Muffe: en hinnesäck är ju jätte bra! Jag var inne på vul 5+3 och då såg de inget foster men 2 veckor senare fanns där ett foster på 12mm med ett pickande hjärta! Håller tummarna för dig!

• Muffe80

nix han sa inte alls varifrån de kom och jag glömde fråga, dumma mig...
    Han såg nog inte massa blod för sist sa han att han såg blod men att jag då inte borde ha så ont för det var inte mycket blod kvar, typ....
    hur vet han hur ont det ska göra undrar jag då???

jag vet inte om jag ska vara glad, men det gör inte jätteont längre men däremot känner jag mig inte gravid på samma sätt som för några dagar sedan.
    Eftersom det är bruna flytningar fortfarande fasar jag det värsta.

Tjejer måste bara kolla med er om ni hört talas om att man får en blödning av pevaryl!? Hade helt oskyldiga vita flytningar igår och vul så ju bra ut, hon kunde inte se någon blödning, så igår bestämde vi oss för att NJUTA! På kvällen tog jag ett piller pevaryl som läkaren skrivit ut och gick och lade mig. På morgonen rann den ut och var vi men nu kommer det rosa flytningar med blod i! Nu undrar jag om man kan gå en lite blödning av pevarylen!?

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:55:42 följande:
    nix han sa inte alls varifrån de kom och jag glömde fråga, dumma mig...
    Han såg nog inte massa blod för sist sa han att han såg blod men att jag då inte borde ha så ont för det var inte mycket blod kvar, typ....
    hur vet han hur ont det ska göra undrar jag då???

jag vet inte om jag ska vara glad, men det gör inte jätteont längre men däremot känner jag mig inte gravid på samma sätt som för några dagar sedan.
    Eftersom det är bruna flytningar fortfarande fasar jag det värsta.
    Dumma läkare! Men du ska absolut inte oroa dig för att dom inte såg ngn prick! Min va ju seg i starten, en hinnsäck på 4 mm i 5+0 va väldigt litet, men den fördubblade ju storleken varje dag sen i 1v tills i tisdags. Då sa han att de va nåra dar för tidigt o se embryo, då va jag i 5+6. Så de är absolut ingen faara! Vissa ser embryo tidigare o andra senare, o de är inge konstigt me de. Alla växer olika fort i början!

Jag tror de är tappen som är känslig bara.. På mig kom de färskt blod först o sen brunt.

Jag känner mig aldrig gravid, ömma bröst hela tiden men de e också de enda! Sugarrush skrev ju att hon inte har några symptom heller, de är ingen fara!

De kommer gå bra de här!! Hjärta
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 15:57:13 följande:
    Tjejer måste bara kolla med er om ni hört talas om att man får en blödning av pevaryl!? Hade helt oskyldiga vita flytningar igår och vul så ju bra ut, hon kunde inte se någon blödning, så igår bestämde vi oss för att NJUTA! På kvällen tog jag ett piller pevaryl som läkaren skrivit ut och gick och lade mig. På morgonen rann den ut och var vi men nu kommer det rosa flytningar med blod i! Nu undrar jag om man kan gå en lite blödning av pevarylen!?
    Antagligen! Jag stoppar upp proggisar 2 ggr om dagen, vagitorer. Jag kan få blödningar av dom, de kom färskt blod först o sen brunt. Avtog ganska fort men de retade upp livmodertappen så de va någe blodkärl som brast.. :)

No worries!
  • Muffe80

Jag vet att ni inte heller känner av ngt...
    Det jag känner just nu är att det spänner, eller trycker till lite på sidorna typ vid äggstockarna...

lite pytteklumpar har det kommit idag också, men visst, det kan ju vara torkat blod...

Åh hatar att inte veta!!

Men hinnsäck på 10 mm är rätt för denna vecka ungefär i alla fall.. DET är ju lovande..

TÄNK om pyret stannar, tänk!!! Jag tror jag ska bli kristen och BE till gud!

• Muffe80

sofy,hur mycket blödde du?

Men jag har inte retat upp min tapp, vi har inte ens haft sex ju.
    Däremot har de knipsat av en bit för flera år sedan pga ev cellförändringar.. men det har väl inte med saken att göra?

Sofy: TACK! Nu blev jag lite lugnare men det är svårt slappna av och njuta när man helatiden får blod i byxan. Vi som bara vill skrika ut att vi ska ha barn men vågar ju inte berätta när det är såhär! 13+5 vill man ju berätta...

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:03:09 följande:
    Jag vet att ni inte heller känner av ngt...
    Det jag känner just nu är att det spänner, eller trycker till lite på sidorna typ vid äggstockarna...

lite pytteklumpar har det kommit idag också, men visst, det kan ju vara torkat blod...

Åh hatar att inte veta!!

Men hinnsäck på 10 mm är rätt för denna vecka ungefär i alla fall.. DET är ju lovande..

TÄNK om pyret stannar, tänk!!! Jag tror jag ska bli kristen och BE till gud!
    Jaa, de e ju alltid ngt! :) Jag känner bara brösten. No more. Glömmer bort att ja e gravid ibland, haha ;)

Jaa, de e ju kanon! Och sen ska man inte ta storleken för allvarligt så tidigt, de gjorde jag för 4mm är liksom tidig grav i v 4+.. Så jag trodde ju mitt avstannat o bara väntade på o börja blöda i princip, men så va ja inne i tisdags igen ju, 5+6.. o då va den ju 15 mm.. så de kan diffa flera millimeter men de kommer ikapp! Även om 10mm i 5+4 e kanooon :D Jag tror verkligen de kommer gå bra!

Håller aaalla mina tummar o tår för dig!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:04:24 följande:
    sofy,hur mycket blödde du?

Men jag har inte retat upp min tapp, vi har inte ens haft sex ju.
    Däremot har de knipsat av en bit för flera år sedan pga ev cellförändringar.. men det har väl inte med saken att göra?
    Jadu, första gången så va de klarrött, tokfärskt blod.. De va liksom på pappret, tog nog 3-4 papperstussar innan de va "torrt".. men sen avtog de röda direkt o så kom de bara brunt.. Men ja blödde inte länge, inte ens en halvtimme va de.. Men sen kom de 2 dgr senare igen, samma sak då, färskt blod o sen brunt.. Sen dess ingenting.. *peppar peppar*

Men va ja hört o av erfarenhet kan man spräcka blodkärl på tappen lätt, om man krystar för mkt under nr 2 bla.. Kanske ngt sånt annars? :)

Sen har jag även hört att de e så mkt kärl osv som bildas eller hur de nu va därnere, o då kan de spricka för de expanderar så mkt.. Minns inte dom exakta orden men någe liknande ;) Min läkare som sa de till mig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma