Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Ja torsdag, TittUt i Sthlm. hoppas vårt pyre vill ligga rätt... kan man inte springa runt lite annars?

• Muffe80

Men då måste ju många få komma tillbaka senare om bebisen ligger helt galet då?

Sofy- jag bor ca 1,5 timme från Sthlm.. bor inte där det står i min pres

• Muffe80

Om man åker långt för att göra KUB, tror ni inte man får rucka på magen eller vänta lite för att sedan försöka igen? vi har ingen lust att åka dit en gång til...

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

Ja, eftersom detta inte gäller någon vi känner alls, eftersom vi ska tänka oss en person bara... så kan jag ju gissa hej vilt och säga att hon borde vara gravid men jag vågar inte säga helt klart. Kanske kan kroppen spela ett spratt men chansen att hon, den där tjejen, som typ ser ut som en solros, kan vara gravid igen... Verkar ju uppenbarligen som att solrosen är superfertil haha
  • Muffe80

alltså, sugarrush... om du är gravid är det ju faktiskt helt otroligt!!!

• Muffe80

vi vet ju fortfarande inte vem personen handlar om, den där solrosen... hm!

• Muffe80

Sugarrush, det är ju starkare idag... det MÅSTE ju betyda något, eller hur??

• Muffe80

Jag hade också plus på äl-test när jag tog mitt positiva grav.test Är vanligt tror jag.

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-10-19 08:27:31 följande:
    Ja det ser ju lite starkare ut idag. Så starkt kan man väl inte ha på spökhormoner efter ett missfall, om man nu haft negativt emellan...?

Stackars sambon är helt chockad, vi har ju knappt hunnit ha sex alls ju, fyra gånger kanske totalt.
    hihi och nu lär han väl få vänta med sex eller hur? Jag tror att du ska ta det lugnt med sex och allt sånt denna gång, det har jag gjort. vi har haft sex två gånger och sedn har jag mest legat i soffan och denna gång har det gått bra, har inte stressat ngt eller så... min bm sa att missfall KAN bero på stress och att man ska viiiila
  • Muffe80

Mabaja, en liten personlig fråga.
    Jag är rädd att känna mig som en tant i min kropp sen, att magen hänger, tuttarna blir små och att man inte ser ut eller känns som vanligt där nere... är det så illa?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma