Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Tjejer, idag på fm har jag inskrivning, ska bli spännande! Har gått ner ett kilo, hoppas hon tar mina kilon från imorse och inte de hos BM, för då har jag ju kläderna på mig
    Hela 53 kg visade vågen på, undrar hur mycket man går upp?

Hur som helst, de kommer ju kolla socker idag.... jag sitter här med ett glas oboy framför mig. Är det dumt att hälla i sig det och då ha risk att mitt blodsocker kommer vara högt?

• Muffe80
    annaj84 skrev 2010-10-15 09:46:11 följande:
    Tack tack fina ni :) Har längtat sååå att få vara med på denna tråd. Läser denna lika mycket som orginaltråden:)

Grattis till din fina flicka Mabaja!!

Har en fråga. När är börjar HCG stiga i kroppen? Är det då ägget fäst eller är det tidigare?
    Tusen grattis och välkommen till oss

Pancakes, hihi... nu kommer det, och du kommer ångra att du ville må illa.. men välkommen även du till klubben

Jag var på inskrivning idag och på vägen dit fick jag stanna bilen och springa ut i skogen för att spy och råkade spy ner min sjal och skor.... skit haha!
    Sen hade vi inskrivning med vår underbara bm som va glad att vi hade så många frågor och hon kom i håg massa saker sen sist vi var där.
    Tog blodprov, blodtryck och får svar på proverna om några veckor...

UL redan den 24/11, så det är ju bara om ca 5 veckor... och 4 veckor efter KUB:en... nästa träff blir i januari!!

Spännande
  • Muffe80

Hm brie tror jag man ska undvika va?

• Muffe80

Jag frågade min bm idag, eftersom jag är rätt orolig för maten. Hon sa att det inte är någon fara alls om jag lever som jag gör ett tag till, tydligen verkar det vara mer viktigt senare hur man äter?
    Hur som helst skulle man äta det man gillade och inte tvinga i sig fisk för att man "bör"....

• Muffe80

Konstigt med oboy, har heller inte druckit det på massa år men oj vad gott med ett glas varm oboy till ett ljust bröd haha!

Men man får ju i sig mjölk

• Muffe80

Jag är trött mest hela tiden. Somnade efter jobbet kl. 17 i går och vaknade 8 imorse

trött igen nu så jag ska nog sova lite hihi.

Är skitnervös inför KUB på torsdag. Först för att bebis inte lever och sedan för resultatet. Vet inte om jag skulle våga göra FVP om vi får dåliga siffror.... usch, inte roligt att börja fundera så mycket och tänka....

• Muffe80
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 18:09:16 följande:
    Klart den lever vilken vecka e du inne på ?
    Hihi då får du sova en stund men se till att du kan sova sen på natten med haha
    Vecka 11+5 ungefär, kanske någon dag bakåt... Det närmar sig den magiska gränsen, men jag vet ju tyvärr att man kan få MA och det skrämmer mig. Men efter torsdag kommer jag vara lugnare, då VET vi...

Men jag vill INTE ha dåligt resultat på det, inte!

Vilket värde skulle ni gå vidare med och göra FVP på, under 300?
  • Muffe80

Fattar inte heller hur Sofy orkar, vi skulle shoppat idag var tanken men jag orkar inte ens gå ur hemmet.... Fy! I går var en bra dag så jag fick i mig lite mat men idag mår jag skitilla igen

Vecka 13 imorgon, haha!!!!!!

• Muffe80
    Cat79 skrev 2010-10-17 12:25:30 följande:
    Muffe80: Underbart med 12 fulla veckor nu! Hoppas du är piggare. Kram
    Sofy: Du är en riktig kämpare, hoppas så att du mår toppen resten av graviditeten. Mysigt att berätta för nära o kära. Kram
    Färnevik: Ska till ICA snart och då kanske det ska inhandlas glass i kylan :)
    Hehe nä jag mår inte bättre... skickade precis stackars sambon till ICA för att köpa det som går att äta, ljust bröd med räkost och oboy.
    När ska det släppa?
  • Muffe80

Åhh tjejer, jag börjar bli så orolig inför kub på torsdag. Tänk om vi får dåliga siffror? Vad gör man då?
    Vet inte om jag vågar göra FVP och vi som tänkt berätta för alla i helgen om att vi väntar barn, tänk om vi får dåliga siffror då.. då blir inget som vi tänkt oss.

Hur tänker man inför KUB, göra eller inte och kan man backa ur nu?? SVÅRT!
    Nu när jag gått så här länge och mått så illa känns det konstigt att ta bort ett barn med skada...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma