Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Häftigt miraclee, bara 17 veckor kvar!  Vi kommer säkert få ungefär samtidigt alltså, för jag räknar med att gå över 2 veckor även denna gången... Oskyldig

• färnik

Då har jag varit på besök hos bm idag, första "riktiga" sedan inskrivningen. 25+0 i dag.

Allt såg bra ut;  SF-mått 25, fosterljud 148. Viktuppgång knappt 3 kg (avsevärt mindre än "standard" som tydligen ska vara 6-8kg?, men ett under att jag gått upp alls med tanke på att jag fortfarande kräks varenda dag... Och jag hade ju lite att ta av sedan innan, så det är okej tycker jag. Flört BM var dock inte lika nöjd så jag skulle ev få näringsdrycker utskrivna av dietist. Egentligen handlar väl det hela dock inte om vikten, utan att jag ska få i mig tillräckligt med näring för att iaf må hyfsat. Hade jag mått bra i övrigt men inte gått upp, hade det inte varit ngt att bekymmra sig över )

Besöket tog hela 1½ timme, det fanns mkt att prata om gällande mitt mående osv. Hon var lite bekymmrad över det, både fysiskt och psykist. Hon gillade inte heller att jag fortfarande är så orolig och inte tror att jag ska få ngn bebis... Oskyldig
    Nu blir det besök hos henne så ofta som var annan vecka fram tills det är dax, och sedan blir det TUL någongång runt v 30-32.

• färnik
    Bjornis skrev 2010-12-09 17:20:43 följande:
    Jag vågar inte ens tänka tanken att bebisen ska följa med oss hem. Det kommer säkert bli en chock om den får göra det? Visst, allt är klart men jag har inte vågat tänka tanken att vår bebis ska sova där i spjälsängen eller att vi ska få användning av vagnen.

Kan de få ut en levande unge ur mig får de gärna klyva mig på mitten om de måste! Både komiskt och sorgligt på samma gång.
    Ja hon är jättebra min bm, om än lite orolig av sig. Fast bara över mig, inte över bebisen. Flört

Känner mkt väl igen det du skriver, fast än inget liknande hänt i min bekantskapskrets. 4 missfall har väl satt sina spår, jag har svårt att tro att vi ska kunna få ngn bebis... iaf ngn levande.
  • färnik
    Odetta skrev 2010-12-09 08:37:29 följande:
    Vi har en variant av den och jag tycker den är jätte bra! Fast jag skulle nog inte köpa en tummy shild för den är alldeles för dyr, det finns billigare varianter (som våran, det är som en mjuk dyna man sätter sig på och så fäster man säkerhetsbältet med ett karborreband under magen mellan benen)
    Vad är det för märke? Tycker det verkar bra med ngn lösning så bältet kommer bort från magen, men tummy shield är fruktansvärt dyr!
  • färnik

Jag skulle också vilja ha igångsättning av samma anledning som ni, odd och bjornis, är så orolig och har svårt att våga tro på att jag ska få en bebis. Och det vet ju BM om, men det verkar inte anses som en anledning till att få igångsättning här..? När jag pratat om det här med bm och läkare, brukar det bara heta att bebisen kommer när den är redo, det är inte farligt att gå över tiden bla bla... Obestämd

• färnik
    Happiness skrev 2010-12-10 11:49:38 följande:
     jag är ju mest rädd för smärtan och vill helst undvika förlossningen helt om det gick.
    Här är det tvärt om. Smärtan är jag inte rädd för. Det får göra hur j-a ont som helst och de får göra vad f-n de vill med mig... bara bebisen lever. Min stora skräck är att hon ska dö, under förlossningen eller innan...
  • färnik
    Pancakes skrev 2010-12-10 13:45:31 följande:
     men det kunde jag nästan räkna ut själv med tanke på hur det var när jag var inne på akuten med missfallet och blödde ner allt som kom i min väg inkl läkaren..så jag är redo!
    Usch ja, jag har också gått och sölat ner hela golvet på gyn... Obestämd

Bautabindor är helt klart ett måste! Jag snodde med mig ett gäng från sjukhuset förra förlossningen Skäms
  • färnik
    2 barns mamman84: Vad underbart att allt gick bra! Elias är jättefin, och precis lagom stor också! Tungan ute

Angående det där med kort navelsträng, har aldrig hört talas om det på människor? Jag hade ett får med det problemet förra året; lammungen satt fast trots att den låg rätt och tackan var erfaren. Jag drog och höll på, och poff så släppte det ngt. Jag drog då ut lammet fort som attan, och navelsträngen var bara ca 15cm, så efterbörden satt lindad om lammets bakkropp när jag fick ut henne. Obestämd Men det gick bra, både tacka och lamm klarade sig utan men. men det kunde verkligen gått illa!
  • färnik

Jag blir också sådär ibland Odd, vet inte vad det beror på tyvärr... För mig hjälper det inte att äta dock, bara att lägga mig... Obestämd

EGO: Idag har jag ont i magen igen, lika som sist, ihållande mensvärk. Inte alls trevligt, men inga sammandragningar. Får hoppas att det är som förra gången,inget att bry sig om, och att det går över fort...

Jag som ännu inte vågar tro eller hoppas på att det ska gå bra den här gången, gjorde igår ändå första bebisrelaterade sysslan! Jag var uppe på brygghusvinden och kikade på lite babyprylar, letade fram det hembygda skötbordet som vi byggde när dottern låg i magen (det är dock för litet, men då med första barnet visste vi inte riktigt hur stort ett skötbord behövde vara... Dock räcker det alldeles utmärkt för de första månaderna iaf), mätte den gamla ärvda spjälsängen som nu är inne på 7:e barnet snart och som saknar madrass (visade sig naturigtvis vara den lilla modellen som inte är standard längre, 55*115... Och det måttet finns väl bara i babyaffärerna, där madrasserna är så dyra *suckar*) samt letade upp dotterns babyskydd. Det är egentligen för gammalt, och vi ska få ärva ett betydligt nyare av en kompis vars bebis är 4 mån nu och som kommer byta upp sig i februari-mars... Men jag tänkte att det var bra att ha koll på var det fanns  iaf, om bebis mot all förmodan skulle komma innan vi fått hem det nya babyskyddet.

Trots att jag inte vill/vågar ta ut ngn glädje i förskott, så var det ändå lite kul att iaf slänga ett litet öga på sakerna som kanske kan fåkomma till användning snart igen...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma