Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-12-23 14:42:13 följande:
    JA det är ok att äta gravad lax!
    I alla fall färsk. Vaccumförpackad, så som den ofta är i butiken, rekomenderas väl inte?
  • färnik

okej, så bra! När jag väntade första barnet, hette det att gravad och kallrökt var BIG NO NO, varmrökt kunde gå på nåder, om den var färsk. .. Och jag lever nog kvar i det, vågar knappt äta den varmrökta ens! Skäms

pinklove: de säger att om man vet säkert att det är svamp (om man haft det tidigare och känner igen symptomen, eller läkare/bm har konstaterat det), är det ok att köpa Canesten och pevaryl på apoteket, kräm utvändigt och vagitorier invändigt...

Jag skulle absolut behandla trots att det säkert återkommer, svamp som får utvecklas i fred kan bli fruktansvärt plågsam!

• färnik
    Pancakes skrev 2010-12-28 15:07:06 följande:
    stackarn är ju naken liksom :)
    Just det faktum har min 4-åring väldigt kul åt. Fnissar väldigt över att lillasysterär NAKEN! Flört
  • färnik
    Muffe80 skrev 2010-12-29 12:46:23 följande:
    kom på att jag glömt att fråga på länge hur det är med spyandet för Färnevik och Miraclee? Mår ni fortfarande illa?
    Oh yeah! Oskyldig

Jag spyr alltid morgon (galla och slem) och kväll, där emellan klarar jag mig oftast, men illamåendet är kvar som innan och det känns som om maten är i halsen mest hela tiden och bara väntar på att få komma upp. Obestämd Dock har näringsdryckerna från dietisten gjort nytta, jag har gått upp 1kg de sista 3 veckorna. Skrattande

Sluta oroa dig över ditt matintag Muffe, jag tycker du får i dig bra med mat!

Själv har jag idag ätit 2 skivor havreknäcke med bregott (mellan), och druckit ett par glas vatten. Mina dagar består inte av särskilt mkt ätande, om jag tittar på dina gamla dagsmatsedlar, så får du i dig betydligt mer mat än mig normalt sett. Och endå visade mitt TUL för 1½ vecka sedan på en ovanligt livlig bebis som var +10% dessutom. Så den får uppenbarligen allt den behöver ändå!
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 15:20:11 följande:
    Kan säga att det är anirac baklänges
    Pancakes skrev 2010-12-29 15:20:13 följande:
    Carmencita? :)
    Ha ha haaa! Det här tyckte jag var roligt! Skrattande
  • färnik
    Kajsalisa: Klart viktigaste för mig var nässprayen! Vilken fasa att ligga med värkar och täppt näsa!

Här behöver man inte ha med blöjor och handduk, men det kan variera mellan olika sjukhus har jag förstått...

Ang. nyårsfirande, så kommer vi bara vara hemma och ta det lugnt. Jag orkar inte med ngt mer omfattande, och inte 4-åriga dottern heller. det brukar tyvärr aldrig bli särskilt luyckat att ha med henne på allt för sena tillställningar. Men vi lagar lite god mat här hemma iaf, och kikar på fyrverkerier dsenare...
  • färnik

jag blev iaf tilldelad ett nattlinne på förlossningen. Deras är långa och täcker bra om man går omkring, samtidigt som man inte behöver vara det minsta rädd om dem.

• färnik

Idag har jag varit hos BM, med lite blandade känslor.

För att börja med det negativa; för tre veckor sedan var sf-måttet 25-26.(strax över medel) Idag när hon mätte det fick hon det till 26 (en bit under medel). Inte allt för imponerande. Vid en ommätning fick hon det till 27, hoppas det stämde för då hamnade jag iaf mitt på medelkurvan. Jag vill ju gärna att lilla fröken där inne ska växa!

Sedan råkade jag se en antackning som ÖL på specMVC gjort efter mitt besök där för 10 dagar sedan. "Minskad mängd fostervatten". Det sa de inget om till mig? Varför fick jag inte veta det? Och vad kan det bero på? De var ju uppenbarligen inte bekymmrade över det, för då hade jag fått en återbesökstid... Men jag blir orolig lik förb*nnat...

Det som var possetivt med dagens besök, var dels att jag ska få träffa en psykolog för att jag är så orolig. Inte normalt orolig, utan alldeles galet orolig. Jag är säker på att lillasyster där inne ska dö, och det kanske inte är riktigt sunt...

Och BM kom med förslaget igångsättning eftersom jag har det så jobbigt både psykiskt och fysiskt. Det vore ju helt underbart om det kunde bli så... Så i mitten/slutet av januari ska jag få ett samtal på specmvc om en eventuell igångsättning, samt ett TUL. BM påtalade hur viktigt det är att jag verkligen berättar hur jag mår vid det samtalet, och jag hoppas jag lyckas med det. Inte helt lätt, med en främmande läkare... Jag har så svårt för det...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma