PåvägMotSyskon skrev 2010-12-21 13:43:17 följande:
för du fått stort barn tidigare och de vill man ju inte ha, inte så stora.
tack för infon!
Vi får väl se, när det närmar sig... TUL i v 27 visade +10%, och sedan blir det väl ett till TUL i v 32. Så får vi se hur stor hon verkar bli. (dottern var +24% i v 32) Men här är de inte alls bekymmrade över stora barn tydligen, dottern beräknades väga 4600 vilket stämde så när som på 20g, och det tyckte de var helt obekymmrat. Inte heller ville de göra TUL för att jag var orolig för stort barn, det är inget problem, hette det bara. (Nu tar jag dock medeciner så det blir TUL ändå, eftersom medecinen kan orsaka tillväxthämning. Men än så länge finns iaf inga tecken på det.)
PåvägMotSyskon skrev 2010-12-21 13:44:55 följande:
hur går de för dig, o hur mår du?
Det går väl så sakta framåt, men jag ska inte påstå att det är roligt. Jag känner mig som världens eländigaste och gnälligaste gravida. Fortsätter spy, har fått näringsdrycker så jag har iaf inte gått ner mer... Fogarna bråkar, ont i ryggen av allt liggande har jag... Massa sammandragningar, och nu ett navelbråck som gör skitont. Allt det gör att jag sover skitdåligt och vaknar hela tiden, och att jag inte får gjort ngt av det jag vill och borde på dagarna, får vara glad om jag lyckas fixa mat på bordet. Ja och så den ständiga oron då, jag vågar fortfarande inte tro att vi ska få en levande bebis, trots att allt ser ut att vara toppen där inne.
Så i ärlighetens namn mår jag rätt uselt. Och det är minst 3 månader kvar dessutom. Pessemistisk, känner jag mig!