• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Hihi, vi skrev samtidigt! Ja, nu är jag vaken

• Muffe80

Sugar, det låter lovande. Brunt är ju inte alltid farligt och om du inte ens blött rött skulle jag andas ut :)

• Muffe80

Jag tar för givet att jag får starkt utslag på ett test idag, men kommer testa med varannan dags mellanrum för att se om det avtar. Ingen klump har kommit ut än, men det kanske det inte gör denna gång.

• sugarrush

Nej inte klar-rött. Men rosa och rosabrunt.. Jaja, vi får se. Ska vila idag igen och ta en liten lugn utflykt imorgon tänkte jag. Känns ändå helt okej att sitta hemma, att undvika missfall är ju tusen gånger viktigare än att njuta av New York, tänker jag. Eftersom jag bor gratis hos en kompis planerar jag och sambon att ta en långweekend här i december och julshoppa, som kompensation för det här.

Testa på, det kan ju inte skada. Kanske känns som en lättnad om det minskar för dig eftersom du redan "accepterat" ett missfall nu? Usch, jag är så ledsen för din skull, jag kommer ändå hoppas in i det sista för dig. Men visst är det som du säger, att OM det värsta har hänt, så blir ni säkert gravida snabbt igen! Det har ju gått väldigt snabbt de andra gångerna. KRAM!

• Muffe80

Ja jag hoppas det tar sig fort nästa gång. alltså, det blöder ju brunt hela tiden nu så det är inte ett bra tecken, det kan det inte vara. jag har redan sörjt klart detta så nu kan det börja om tycker jag med äl och allt.

Det värsta just nu är tröttheten, somnar snart på jobbet!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-16 14:26:19 följande:
    Det värsta just nu är tröttheten, somnar snart på jobbet!
    Jag ska allt hålla dig vaken! Med en maaaaasssa inlägg och mail!
  • 3 barns mamma84

muffe:
    Om du får starkt ÄL test nu så är du GRAVID och inget mf alls
    (VILL HOPPAS PÅ DET IAF)
    men du ta ett gravtest jag vill att du gör det och ser för du kan inte ha ÄL nu och få stegring om du nu trodde du hade fått ett mf..
    Det kan vara så att du väntade på tvillingar men den andra kom ut.

TESTA

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Tilllägger hehe illamående o trötthet hmmmm och starkt äl test hmm gumman och inga klumpar och inget blod hmmm låter som om någon fortfarande bor i din magen

• Muffe80

Ska testa när jag kommer hem, eller kanske imorgon bitti med grav.test så återkommer jag. dock tror jag det är starkt. Sist så visade testet positivt ca 10 dagar efter att klumpen kom ut och än har inget kommit ut.

Det känns som jag vill hoppa och studsa för att allt ska komma igång haha!

Längtar efter att få ngt bekräftat så jag kan berätta för min mamma.

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-16 15:05:35 följande:
    Ska testa när jag kommer hem, eller kanske imorgon bitti med grav.test så återkommer jag. dock tror jag det är starkt. Sist så visade testet positivt ca 10 dagar efter att klumpen kom ut och än har inget kommit ut.

Det känns som jag vill hoppa och studsa för att allt ska komma igång haha!

Längtar efter att få ngt bekräftat så jag kan berätta för min mamma.
    Hur mkt blödde du och hur länge hur många dagar ca ?
    Hur e det nu ?
    Vågar du stoppa in en finger och känna om tappen är stängd fortfarande ?
    Jag tror banne mig att du fortfarande e gravid gumman så måla inte jävulen på väggen ännu
    Hoppas nu för du sa ju att Äl är starkt jag det borde det inte vara om inget fanns

När jag testade med gravtest v 6 vissade det sig svagt men jag och alla andra och barnmorskan trodde att det skulle bli starkare..
    Men det vissade ju sig att när jag fick ma i vecka 8+ var emryt redan död i vecka 4 DÄRFÖR vissade det inga hormoner som var starka i kroppen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma