• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Hej tjejer

Nyvaken! Vaknade imorse, åt en macka och somnade om tills nu... är jättetrött och mår så jäkla illa. dock inte spytt idag men bara illamåendet är sååå jävla jobbigt.

härligt med er som har semester, men snart kommer hem :)

• rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-18 15:28:44 följande:
    Eftersom jag inte fick det att fungera på ngt annat sätt. Här kan ni se vad som gömmer sig i min mage! Hjärta4.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TJSm3JQtHDI/AA...
    Åhhh så söt. Ser ut som den sitter i en rund bubbla :)

Jag blev så sugen på att se min "älskling" nu. Men får ge mig till tåls i några veckor till TUL (v 32)
  • Muffe80

Grattis färnevik.

Den mådde alltså prima trots att du knappt fått i dig riktig mat va?
    Jag är orolig att jag får i mig för dåligt med nyttigt men vad ska man göra när man inte kan få i sig ngt?

• färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-18 17:49:52 följande:
    Den mådde alltså prima trots att du knappt fått i dig riktig mat va?
    Jag är orolig att jag får i mig för dåligt med nyttigt men vad ska man göra när man inte kan få i sig ngt?
    De mår i princip alltid prima, trots att man inget får i sig Muffe, du behöver INTE oroa dig för bebis av den anledningen. Det kommer nog sjukvården säga till dig också. Det är DU som mår dåligt, inte bebis. Den tar vad den ska ha. Min första lyckade graviditet är ett bra exempel på detta.

Jag hade hyperemesis även när jag väntade dottern, gick ner 15kg fram till v 20 (sedan gick jag upp 29, fast jag fortsatte spy, det du!!! ingen fattade riktigt hur det gick till men...) och låg inne med dropp i 5 (?) omgångar, kräktes HELA tiden, varje dag sedan v 5 och så resten av tiden ut. Jag åt egentligen bara kolhydrater den graviditeten, främst salta och lite feta (klyftpotatis, pommes, salta kex), inget kött, ingen frukt, inga grönsaker... och fick därmed väldigt dåliga järnvärden (minns inte exakt, men under 100 iaf) Tålde inte järntabletter, kunde inte äta vitaminer heller för jag spydde bara upp tabletterna.

Efter 42+2 veckor kom det ut en enormt välmående bebis med högsta apgarpoäng, på nästan 4,6kg och efter 8 timmar gick vi hem..
    rontgensyrran skrev 2010-09-18 17:42:59 följande:
    Åhhh så söt. Ser ut som den sitter i en rund bubbla :)
    Ja visst blev det en gullig bild, ganska ovanligt att de sitter sådär påstod bm. Jag tyckte det såg mysigt ut! Hjärta

Men det är en liten sadist där inne, fasen vad jag mår tjuvtjockt idag!!! Kräks
  • färnik

Ser ni att den ser ut att ha moderkakan som fotölj!? För det är väl moderkakan som är bakom ryggen på den lilla? *okunnig*

Jag hade tänkt fråga om placeringen, men glömde helt av igår. Men nog torde hon ha sagt om den låg dumt till eller i framvägg?

• rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-18 18:09:43 följande:
    Ser ni att den ser ut att ha moderkakan som fotölj!? För det är väl moderkakan som är bakom ryggen på den lilla? *okunnig*

Jag hade tänkt fråga om placeringen, men glömde helt av igår. Men nog torde hon ha sagt om den låg dumt till eller i framvägg?
    När jag var på KUb fick jag faktiskt inte heller veta det. Men däremot på RUL kommenterade hon det. Jag har min högt i bakvägg :)
  • Mabaja

min moderkaka har flyttat runt! Först var den långt ner, sen högt i bakvägg på rul, i vecka 29 när vi var på 3d-ul var halva i bakvägg och halva framtill och nu på bedömningsmottagningen i vecka 38 var den helt i framvägg.

• färnik

Spännande, så de kan göra så också, de där moderkakorna... =)

Räknade efter, och mitt RUL blir inte förän i v 19 enligt senaste bedömningen, sent tycker jag! Obestämd

• sugarrush

Hihi jag hann med ännu en tur till gravidaffären innna hemresan! Nu jäklar har jag kläder så jag klarar mig hela graviditeten tror jag. Massor av toppar och linnen och långärmade tröjor köpte jag, sånt går ju alltid åt.
    Och nu bara 3 dagar kvar till VUL, åhåhåhåhåh vad spännande det ska bli!!!!!!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma