• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Härligt Färnevik. Stor grattiskram!

• Happiness

Kajsa-lisa: Vad gossigt med en 2 månaders. Vad roligt med jämnårig kusiner .

Sofy: hur går det med Lergiganen?

Färnevik: grattis till fint KUB. En sak till att lägga bakom sig. Visst är det skönt att plocka bort orosbit efter orosbit .

Pratade med BM igår hon sa att de kunde börja lyssna med dopplern nästa gång jag kommer (1 okt) är då i v. 17 tror jag. Men jag vet inte....usch. En annan BM sa till mig att det är inte bra för fostret att hålla på och lyssna med doppler. Fråga varför...men hon sa bara att det är väldigt höga ljudvågor som skickas ut och det inte ska vara bra. Jag som trodde att det bara vae en ofarlig förstärkare. Där ser man! har ni hört något om att det inte ska vara bra?

• färnik

Tack allihop! Känns så jäkla skönt att det gick bra igår.

Nu vill jag bara sluta kräkas också, eller åtminstonde kräkas mindre... För det här är förjäkla jobbigt. Avundas alla som kan njuta av att vara gravida... För mig är graviditeten bara en lång, jobbig och tämligen sjuklig väg mot lyckan, dvs ett barn. Jag avskyr att vara gravid, men det är ju ett ont måste...

På måndag ska jag träffa mvc-läkaren, och förhoppningsvis få prova ngt starkare än lergigan och primpera, för de fungerar inte vidare bra tyvärr. Lite nytta gör de, men långt ifrån tillräckligt. Jag vill inte må så här 27-29 veckor till, vet inte hur jag ska klara det. Obestämd Det är så mkt svårare att må så här när man redan har ett barn alltså...

Happiness: vad jag har hört, så är det samma resonemang om både ul och dopplers, att de inte ska användas mer än nödvändigt, iom ev uppvärmning/stress av fostret? Men det är så jäkla olika vad folk tycker och tänker om det där...

• Längtan efter liten

hej allesammans. kommer in en snabbis fran Kreta.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Jag hoppas att allt star ratt till for min lilla bebis i magen.
    2 dagar efter vi kommit hit borjade flytningarna igen. De kom varje gang vi gick mycket och jag anstrangde mig.
    de kom varje dag fran till i tisdags. sa ons,tors,fre, och idag har jag lyckats vara utan dom.
    det har inte varit mer an kanske hogst en 5 krona forutom den forsta dagen som det faktiskt kom lite blod pa natten, dock bara en gang pa pappret sen ingen mer. kollade vad ett ultraljud har i grekland skulle kosta och det skulle bli 150 euro... sa jag hoppade over det och var helt forstord hela den dagen. (torsdagen)
    Sen har det kannts battre. traffade en tjej har som miste sitt barn i manad 6 och efter det tog sprutor och har da fatt 2 barn. sa hon stottade mig enormt... nu langtar jag bara till mandag da jag ska fa gora mitt ultraljud i Sverige.
    Och jag kan lova att jag bett om att min bebis ska fa overleva denna gangen mer an allt annat.

Forutom de trakigheterna har min semester varit helt underbar, solsken varenda dag, endast 1 dag med 5 min regn. Sa inget att klaga pa. men ska man klaga sa ar det pa toook for varmt idag, maste vara over 40 grader, men nu raknar vi ner till bussen ska ga till flygplatsen. den lyfter grekisk tid 23:40.. och bussen gar 20:35...
    Kan inte ha haft det battre :)

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Längtan: Vilken härlig semester ni verkar ha haft.
    Kanske har vi haft samma sak du och jag, eftersom jag också fick bruna flytningar efter att ha gått jättemycket nu på min semester. Förmodligen har vi bara överansträngt oss.
    Roligt att höra från dig, kram!

• sugarrush

Förresten, den här helgen går jag in i vecka 9! 
    Såhär långt klarade jag mig inte sist!

• Cat79

sugarrush: Underbart att du kommit så långt och denna gång går det bra :)
    Längtan: Härligt att ni fått sol o värme och skönt med UL för att få bekräftelse att allt är bra med bebis.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma