• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Usch det kändes okänsligt av henne

• rontgensyrran

Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist. Men sådana männsikor finns tyvärr över allt. De som inte har haft missfall tidigare hör man ganska mycket gnälla om hittan och dittan. Håller med dig lyxproblem. Håller tummarna stenhårt för dig, snart är det dags.

Längtan. Du har så rätt!!! Jag ska inte klaga. Jag älskar verkligen min mage över ALLT annat! Jag är glad och stolt över den och tycker att den är bland det vackraste som finns! Speciellt eftersom man vet at det inehåller en liten bebis :D

• sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 11:40:28 följande:
    Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist. Men sådana männsikor finns tyvärr över allt. De som inte har haft missfall tidigare hör man ganska mycket gnälla om hittan och dittan. Håller med dig lyxproblem. Håller tummarna stenhårt för dig, snart är det dags.

Längtan. Du har så rätt!!! Jag ska inte klaga. Jag älskar verkligen min mage över ALLT annat! Jag är glad och stolt över den och tycker att den är bland det vackraste som finns! Speciellt eftersom man vet at det inehåller en liten bebis :D
    Ja, hon är självisk, och det sårar så in i bänken! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det.
    Förresten, jag kollade in i magbildstråden, och vilken fin mage du har!
  • rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:45:28 följande:
    Ja, hon är självisk, och det sårar så in i bänken! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det.
    Förresten, jag kollade in i magbildstråden, och vilken fin mage du har!
    Tack! :D Det kommer du snart med ha :)  Låt henne inte förstöra din glädje. Förr eller senare så hoppas jag att hon inser hur hon är och ser andra människor runt omkring sig. Det är ju hon som förlorar på detta. Fokusera inte på det nu utan bara på att du snart ska få se din alldeles egna underbara bebis! 
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 11:10:47 följande:
    Jag fick MMS med bild på min systers ultraljud igår. Hon är i vecka 15. Dock vet hon inte om att vi väntar barn. Frågan är ifall jag kanske ska MMS:a bilden från vårt VUL till henne ikväll (om det går bra) som en liten överraskning!
    ja gör det :) så roligt :)
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 11:40:28 följande:
    Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist.
    På ett sätt har jag därför lust att skicka vår bild, jag vill inte spela med i hennes lilla spel om att hon är ensam om att vara gravid och sååååå unik och blablabla.  Deet är inte första gången sånt här händer, att ALLT ska handla om henne, och det gör mig så trött! Sedan när vi har fått våra barn kan jag sätta pengar på att hon kommer kräva särbehandling för hennes barn.... Fan vad jag blir less.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma