• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • trolltotten

ja e trög. mf e missfall, de vet jag. har oxå haft de. men va e ma?? :-O

• PåvägMotSyskon
    trolltotten skrev 2010-05-13 20:44:50 följande:
    ja e trög. mf e missfall, de vet jag. har oxå haft de. men va e ma?? :-O
    ma e när fostret dött i tid, men inte stötts ut av kroppen förrän några veckor?? nå sånt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • trolltotten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-13 20:52:39 följande:
    ma e när fostret dött i tid, men inte stötts ut av kroppen förrän några veckor?? nå sånt.
    aha.. tack för hjälpen =) inte alltid lätt att veta alla förkortningar man själv inte vart me om =)
  • Minmami

Ja fostret ligger kvar o man måste ibland hjälpa det ut tex med tabletter eller skrapning. Jag själv gjorde skrapning. Man kan tydligen vänta ut det ibland men är nog ingen höjdare att gå runt med vetskapen att det ligger dött där inne. Mycket lurigt då man tydligen kan gå runt i veckor o fortfarande tro att allt flyter på, spontant hade jag nog föredragit en ordentlig blödning så man slipper fundera i en veckas tid men helst vill man ju inte ha något. Tur att min intuition hitills alltid varit bra på att visa när saker inte står rätt till.

• Cat79

Lallan: Det är säkert inget som är fel men skönt att få en bekräftelse på att allt är som det ska redan imorgon. Ska tänka på dig under morgondagen.

Välkommen er nya som hittat hit.
    Nu är det vår tur! KRAM

• Daniela01
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010

Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
  • Ilus

Hej!

Tänkte ansluta mig till gänget och inte bara smyga och läsa inlägg!
    I juli -09 fick jag småblödningar och efter lite oro gjordes VUL. Konstaterades att det lilla plusset hade slutat växa i v7 och jag trodde vi var i v9. 
    Nu har vi plussat igen och BF är nu 28 dec. Hoppas verkligen att det går vägen denna gången... Har haft super ömma bröst och trötthet. Nu är det inte lika ömt och jag oroar mig massor att det inte ska vara något på gång...
    Det är så lätt att bli lite vidskeplig... Om jag inte ringer och skriver in mig på MVC än så kanske det går... eller inte börja surfa på mammaklädes-hemsidor eller att läsa om babyskydd och barnvagnar...
    Ja,ja, det är lätt att bli lite nojig!
  • Nataliesliv
    Ilus skrev 2010-05-14 09:46:39 följande:
    Hej! Tänkte ansluta mig till gänget och inte bara smyga och läsa inlägg! I juli -09 fick jag småblödningar och efter lite oro gjordes VUL. Konstaterades att det lilla plusset hade slutat växa i v7 och jag trodde vi var i v9.  Nu har vi plussat igen och BF är nu 28 dec. Hoppas verkligen att det går vägen denna gången... Har haft super ömma bröst och trötthet. Nu är det inte lika ömt och jag oroar mig massor att det inte ska vara något på gång... Det är så lätt att bli lite vidskeplig... Om jag inte ringer och skriver in mig på MVC än så kanske det går... eller inte börja surfa på mammaklädes-hemsidor eller att läsa om babyskydd och barnvagnar... Ja,ja, det är lätt att bli lite nojig!
    Du är inte ensam om att vara nojjig! Välkommen till gänget oroliga!
  • Lallan

Ingen blev mer förvånad än mig när det visade sig att båda två mår bra där inne Så nu kan jag andas ut till jag börjar nojja igen. Är i alla fall välkommen så fort det är något och det kändes skönt! Tack för alla hållna tummar.

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-05-14 13:52:17 följande:
    Ingen blev mer förvånad än mig när det visade sig att båda två mår bra där inne Så nu kan jag andas ut till jag börjar nojja igen. Är i alla fall välkommen så fort det är något och det kändes skönt! Tack för alla hållna tummar.
    Härligt lallan! Var som vi trodde! Men snart har du ytterligare ett VUL som kan lugna dig :) Dina småttingar i magen är här för att stanna denna gången! Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma