• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • fröken SJ

Vågar mig hit & hoppas för mitt liv att jag får stanna kvar till det kommer ut en frisk & levande liten bebis typ 8 månader från nu!.........

{#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
  • rontgensyrran

Såklart du gör fröken sj! Välkommen till oss!

På tal om illamående så sitter jag just nu och kämpar med yogurten för att få i mig något så här på morgonkvisten...usch. Men Kajsalisa vi får se detta som nåt positivt eller hur ? ;P

Hade du det bra på din resa annars???

• toksnippa

Bjornis: I början ritade jag på ett ungefär av plagg jag ville efterapa, jeansen är dock helt på frihand. Sen finns det som sagt många beskrivningar på hur man ritar ut mönster på nätet.

kajsalisa: må det vara jobbigt när man inte är sugen men det lönar sig!

• Lallan

Känner igen det där med att kämpa i sig maten och inte vara det minsta sugen. Fick förresten vända efter knappt 100m i morse på väg till förskoaln för att jag höll på att spy. Hann precis in till badrummet innan jag spydde rejält. När jag kom ut i bilen igen säger äldste sonen "men mamma det är ju bra för nu vet vi ju att bebsien mår bra" Han är så söt och önskar sig verkligen ett litet syskon, den andre sonen vidhåller bestämmt att han hellre vill ha en hund

• Daniela01

jag undrar om det är någon som har kännt lite kramper i magen (den övre delen?) jag har fått det lite av o till idag. idag var jag hos barnmorskan och tog vul (och det såg bra ut, fast det var för tidigt att se ngt vecka 5+3) men sen senare idag så har jag fått kramper i övra delen av magen. och blir lite orolig för det? :/

• Cat79

Daniela01: Jag har spänningar i övre magen, inte kramper. Det säkert ingen fara och förhoppningsvis har du ny tid för VUL? Jag ska på VUL först när jag är 8+0 för att vara på säkra sidan att se hjärtat ticka (förhoppningsvis...).

Vill bara själv att veckorna ska gå.... vill veta att allt är som det ska och att det kommer att gå vägen denna gång! Vill ha en frisk levande bebis dec/jan.

Kram

• Maria A 78

Väldigt vad alla får gå på vul! Blir ni erbjudna eller tjatar ni er till det? Eller går ni privat?

Trots två missfall på raken och tidig blödning i denna graviditeten får jag inte komma på någon kontroll överhuvudtaget. Varken MVC eller gyn har resurser att ta emot mig... frustrerande!

• Cat79
    Maria A 78 skrev 2010-05-17 18:54:46 följande:
    Väldigt vad alla får gå på vul! Blir ni erbjudna eller tjatar ni er till det? Eller går ni privat? Trots två missfall på raken och tidig blödning i denna graviditeten får jag inte komma på någon kontroll överhuvudtaget. Varken MVC eller gyn har resurser att ta emot mig... frustrerande!
    Mycket märkligt att du inte få något tidigt VUL??? Om jag hade varit du hade jag tjatat mig till det. Jag har inte ens behövt nämna det utan fått tid direkt och denna gång ville läkaren att jag var lite längre gången så man ser tydligare. Jag går via landstinget. Lycka till!
  • Lallan

Har inte blivit erbjuden något vul men däremot så rekomenderade en kurator att jag skulle få vul vid en ny graviditet så det sa jag när jag ringde och då var det inga problem. Blev dessutom felbehandlad sist (fick cytotec och bekräftata mf men det visade sig vara fel och fostret klarade sig då i alla fall)så när jag ringde och var orolig förra veckan fick jag direkt en tid redan dagen efter.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma