• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MB73
    {#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010

Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Evsi. 2 januari, (MA i januari så 2a försökete efetr det)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)

Lägger in mig i toppen på listan!
  • MB73

Hej!

Jag var en av dem som hängde i MA/MF listan i början men plussade ganska snabbt. Dock hade vi ingen uppsamlingstråd då, så vi flöt ut lite här och var. Hoppas det är OK att jag hänger på Er här även om jag har BF lite före er.

Jag började skriva till dej Kajsalisa i mA/MF tråden om vilken MVC etc du går på, men insåg sedan att det inte var riktigt rätt forum att prata om det där, så jag frågar här istället! Finns det fler i tråden från GBG-området?! Är alla förstöderskor eller har Ni barn sedan tidigare? Själv har jag redan 2 busungar på 3½ och 4½.

KRAM!

• kajsalisa
    MB73 skrev 2010-05-11 15:19:09 följande:
    Hej!Jag var en av dem som hängde i MA/MF listan i början men plussade ganska snabbt. Dock hade vi ingen uppsamlingstråd då, så vi flöt ut lite här och var. Hoppas det är OK att jag hänger på Er här även om jag har BF lite före er. Jag började skriva till dej Kajsalisa i mA/MF tråden om vilken MVC etc du går på, men insåg sedan att det inte var riktigt rätt forum att prata om det där, så jag frågar här istället! Finns det fler i tråden från GBG-området?! Är alla förstöderskor eller har Ni barn sedan tidigare? Själv har jag redan 2 busungar på 3½ och 4½.KRAM!
    Heeej! Kul att du hittade hit. Du var en av dom som plussade innan jag kom till förra tråden, så här är min historia lite kort...
    Plussade i början på dec, UL 4 jan och konstaterat MA. Cytotecbehandling två veckor senare, och nu plussade jag igen 24 april. Första barnet på g...
    Går på Barnmorskegruppen och var där första gången idag. Du?
  • Nataliesliv

Hur känner ni alla er? Jag är så orolig. Har pratat med min BM, hoppades på att hon skulle rbjuda mig UL/VUL men det gjorde hon inte. Allt är ju egentligen bra, men då jag inte ser magen eller känner av graviditeten (förutom illamåendet) så har jag så svårt att tro på det. Börjar få ångest för att vi berättat för så pass många nu, som att de skulle tro att jag hittat på allt som pytte inte lever.

• Maria A 78
    Nataliesliv skrev 2010-05-11 18:00:15 följande:
    Hur känner ni alla er? Jag är så orolig. Har pratat med min BM, hoppades på att hon skulle rbjuda mig UL/VUL men det gjorde hon inte. Allt är ju egentligen bra, men då jag inte ser magen eller känner av graviditeten (förutom illamåendet) så har jag så svårt att tro på det. Börjar få ångest för att vi berättat för så pass många nu, som att de skulle tro att jag hittat på allt som pytte inte lever.
    Känner likadant, får inte heller göra vul. Hade velat se ett litet tickande hjärta så man verkligen hade vetat. Men det är väl bara att vänta, tiden går ju bara så förtvivlat långsamt. Tänk vad skönt när man känner den första sparken :) Längtar!
  • No way

Hur mår ni tjejer? jag tycker bara man blir tröttare och tröttare... Illamående med men inget kräk och det får gärna hålla sig borta :)

Ska snart åka och jobba natt, halleda hur ska man orka hålla sig vaken :O

Att du inte fattar...
  • kajsalisa

No way; den där tröttheten känner jag igen. Toksnippa; jag gjorde det!!! Jag tog mig till gymmet trots allt. Fast nu för tiden blir det ju förstås bara ganska lätta vikter...

• Mini Söderling

Tyvärr får ni plocka bort mig från listan (vet inte hur man gör)
    jag fick ont på höger sida i dag åkt till gynakuten och dom kunde inte se någon graviditet alls ..... och det borde ju synas så det är ett tidigt missfall igen tredje på rad :(
    Är både ledsen och arg .
    Lycka till till er andra !

• MB73
    kajsalisa skrev 2010-05-11 15:30:09 följande:
    Heeej! Kul att du hittade hit. Du var en av dom som plussade innan jag kom till förra tråden, så här är min historia lite kort...Plussade i början på dec, UL 4 jan och konstaterat MA. Cytotecbehandling två veckor senare, och nu plussade jag igen 24 april. Första barnet på g...Går på Barnmorskegruppen och var där första gången idag. Du?
    Jag går också på Barnmorskegruppen {#lang_emotions_laughing}! Gick där med min son och var så nöjd. Vilken BM går du hos? Jag går hos Siri, och ska faktiskt dit imorgon =)!

Dax för hemmagrillade revben!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma