• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Maria A 78 skrev 2010-05-17 18:54:46 följande:
    Väldigt vad alla får gå på vul! Blir ni erbjudna eller tjatar ni er till det? Eller går ni privat? Trots två missfall på raken och tidig blödning i denna graviditeten får jag inte komma på någon kontroll överhuvudtaget. Varken MVC eller gyn har resurser att ta emot mig... frustrerande!
    Jag går privat här i GBG och min gyn kostar 200 kr/gång så det är inte så farligt för ett vul. Han tar även högkostnadskort och man kan få tid inom en vecka.

Ang det med att ha kramp i övre delen av magen så har jag också det. Min matsmältning är så långsam antar jag att det hela tiden är svullen och ömt i magen. Suck.
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-05-17 20:32:43 följande:
    Har inte blivit erbjuden något vul men däremot så rekomenderade en kurator att jag skulle få vul vid en ny graviditet så det sa jag när jag ringde och då var det inga problem. Blev dessutom felbehandlad sist (fick cytotec och bekräftata mf men det visade sig vara fel och fostret klarade sig då i alla fall)så när jag ringde och var orolig förra veckan fick jag direkt en tid redan dagen efter.
    Men gud så hemskt!!! Här i malmö så gör dem VUL på kk-akut om du misstänker mf/ma och sen tittar de på storleken på embryot och kollar efter hjärtaktivitet, efter det gå man en vecka hemma och sedan tillbaka till dem igen för att se att inget har ändrats, sen ger de cytotec eller skrapar.

Jag går också privat därav tidigt VUL. Inte för att det stillar min oro nåt, förra gången visade VUL hjärtaktivitet och visade på normal graviditet men så var inte fallet, bebisen dog ändå.

Lallan även jag är såååå svullen över magsäcken och det händer ingenting. Är öm och mår illa sen lyckas man få upp någon rap eller nåt så lägger det sig lite. Bli kanonsvullen efter jag ätit.
  • No way

Hallo alla, är världens mest förvirrade just nu, eller så är min BM det...

var på inskrivning idag. Hon sa att jag är i vecka 13+1, bombsäker på att hon räknat tokfel det KAN ju bara inte stämma.... Sen känner hon på min mage och säger att det verkar stämma.. Hmmm..

• nyttförsök2010

-> No Way - det låter ju superkonstigt!? Och vaddå, ska hon kunna avgöra det bara av att känna..? Vad sa hon när du sa datum för SM?

Hej igen alla,
    länge sen.
    Verkar gå bra för alla nu, vad skönt!

Själv var jag på UL idag, gick privat för jag ville så gärna kolla läget efter missfallet förra gången - och allt såg så bra ut så, tydlig hjärtaktivitet och tydlig gulesäck (tydligen bra, enligt BM?) på den lilla där inne. Underbart skönt!
    Vecka 7+6.

• No way

jag sa att jag hade missfall i mars och att det blir senaste mens, det var vi överens om, sen sa hon vecka 13, vilket ju absolut inte kan stämma... sen kände hon och sa att hur lvmoderns kändes stämde med veckan.. hmmm förvirrande, fick tid för UL redan om en månad (rutin-UL) Då blir ju allting fel :/

Att du inte fattar...
  • kajsalisa

Hej tjejer!
    Har varit lite dålig på att skriva på sistone. Befinner mig lite i ett vakuum just nu där jag är trött, å trött på att jobba. Vill ha ledigt nu. Å så vill jag bara att tiden ska gå snabbt till UL. 3 1/2 vecka kvar....

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-18 10:57:11 följande:
    Hej tjejer!Har varit lite dålig på att skriva på sistone. Befinner mig lite i ett vakuum just nu där jag är trött, å trött på att jobba. Vill ha ledigt nu. Å så vill jag bara att tiden ska gå snabbt till UL. 3 1/2 vecka kvar....
    Då är det inte VUL du ska på??? Jag har idag en vecka kvar :)

Även jag är trött som bara den samt att imellanåt mår jag illa :/ Fast det är jag glad för, då borde ju allt vara som det ska eller hur flickor??

Kram
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-18 14:00:48 följande:
    Då är det inte VUL du ska på??? Jag har idag en vecka kvar :)Även jag är trött som bara den samt att imellanåt mår jag illa :/ Fast det är jag glad för, då borde ju allt vara som det ska eller hur flickor??Kram
    Nä, det är UL jag ska på. Går ju privat, så där erbjuder dom UL i samband med inskrivningen i vecka 10-11.
    Håller med dig, även om det är jobbigt att vara trött och må konstant halvilla så är det ändå en bekräftelse på att allt förhoppningsvis är som det ska där inne. Mår "sämre" den här graviditeten än förra, så jag hoppas att det är ett gott tecken...
  • Maria A 78

Idag har jag varit på inskrivning och träffat barnmorskan, fick en ny denna gången. Hon var jättebra, så det kändes skönt. Hon hade läst på innan så hon visste om min historia och hade full förståelse för att man var orolig och så. Hon kändes varm och klok {#lang_emotions_smile} 

Bokade in ultraljud 2 augusti, känns avlägset men förhoppningsvis går det snabbt dit!

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-18 06:31:36 följande:
    Men gud så hemskt!!! Här i malmö så gör dem VUL på kk-akut om du misstänker mf/ma och sen tittar de på storleken på embryot och kollar efter hjärtaktivitet, efter det gå man en vecka hemma och sedan tillbaka till dem igen för att se att inget har ändrats, sen ger de cytotec eller skrapar.Jag går också privat därav tidigt VUL. Inte för att det stillar min oro nåt, förra gången visade VUL hjärtaktivitet och visade på normal graviditet men så var inte fallet, bebisen dog ändå.Lallan även jag är såååå svullen över magsäcken och det händer ingenting. Är öm och mår illa sen lyckas man få upp någon rap eller nåt så lägger det sig lite. Bli kanonsvullen efter jag ätit.
    Även här ska dom alltid vara två som bekräftar misstanken och är man osäker så ska man vänta några dar och kolla igen. Det gick till på helt fel sätt och läkaren som gjorde missen blev anmäld.

Jag mår så dåligt just nu fysiskt, psykiskt mår jag toppen så länge jag mår dåligt fysiskt Skadat jag vet men så är det. Är så trött att jag knappt klarar av mitt arbete och det finns ingen möjlighet att sjuksrika mig nu heller. Sen mår jag så grymt illa också, har börjat spytt som en galning. Inget skojigt alls men det tyder ju på att allt står rätt till och det är kul!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma