Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-23 09:57:53 följande:
    Jag vet! De böckerna gillade jag verkligen aldrig. Sedan tyckte jag inte det var någon rolig handling i de böckerna heller.
    Mumin har ett helt gäng olika intressanta karaktärer tycker jag. I övrigt var jag ett stort fan av Astrid Lindgren. Och Barbapappa, de var ju helt galna, hahahaha!
    Jag med, är helt galen i Astrid och uppväxt med både böckern och filmerna! Köpte till och med "Astrid Lindgrens jul" på dvd till mig i själv i julas och satt och mös med den och lite pepparkakor, haha. Lite barnsligt kanske...men man kan ju spara den till barnen sen också. Bebisen MÅSTE bli ett Astrid Lindgren-fan, blir galen om jag får en Pokemon-unge eller nåt. Haha, ingen press här inte...
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 10:26:06 följande:
    Jag vet inte om vår vagn har blommor inuti men hoppas det Vet du det pancakes?
    Jag kollade på den igår då den fanns som skyltex i butiken och den var jättefin. Det är rutor på det silvriga och så är den vit inuti med ganska diskreta prickar.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 10:48:34 följande:
    prickar alltså, jag vill ju ha blommor Men det blir nog bra!
    Er vagn är också jättefin!! Blir nog ett bra köp!
    Jag har också prickar i min, blommor verkar det vara bara i de helt enfärgade som typ helt beige och helt grå. Som sagt, man kan inte få allt :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-23 11:08:38 följande:
    Pc- Kul att se dig här inne igen är det fullt upp med nytt boende och allt? Hur lång är din man tänkte iom att han tyckte city crossen var för låg?

Sötfilur- jag gillar också mumin men laban är ju söt men inte mycket till spöke ;)Men tummen är en klar favorit!!!  Klart du kan köpa begagnat du kan ju tvätta sakerna! då är dem som nya igen och inte "äckliga" ;)

Det känns som du kanske är närmare matchvikt än jag är ju snart på + 10! Men men tycker inte att jag gått upp så himla mycket ändå.... Mannen som verkligen är bra på att uttrycka sig!!!!  Svarade när jag nojjade mig lite för vikten: Ja men du är ju inte FET någon annanstans...  gissa om de "värmande" orden satt bra... *klantskallen* men han hävdade att det var menat som en komplimang.... jaja jag gifte mig INTE med honom för att han var en gentleman ;) hahha
    Japp, fullt upp med nytt boende och massa fix. Ska måla och lägga golv och massa sånt. Dessutom åkte jag på nån kräksjuka/matförgiftning/graviditetsåkomma (vet inte vad) härom dagen och var alldeles däckad men nu är jag på benen igen. Har ni köpte Citycrossen? Den är superfin! Maken är 1.94 och jag är 1.76 så vi är väl kanske lite långa båda två. Men det var framför allt för att han slog i fötterna i den när han gick som det inte funkade.

Haha, så där uttrycker sig nog många karlar. Min är likadan :) 10 kg låter ju helt normalt också. I min bok står det på vår vecka (vi är väl ungefär i samma vecka typ?) att "nu har du troligvis gått upp 7-11 kg, många har gått upp ännu mer".
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-23 13:14:02 följande:
    hörrni kloka tjejer.. jag gick en längre promenad nu efter jobbet... å har så jävla ont i höger ljumske.... vad sjutton kan det vara??  i Ljumsken och in mot vulva liksom...

Ligament när livmodern växer?
    Japp, det skulle jag tro. Växtvärk kan kännas på alla möjliga sätt. Inget farligt!
    Hoppas du mår bra annars vännen!
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-23 13:18:29 följande:
    Fixar ni allt själv i boendet som måla osv? Jag väntar ju på en massa här. taket skulle målas i oktober och väggarna tapeseras i samma veva och det är fortfarande inte gjort och ta ja den ska totalrenoveras i novenber och sedan efter jukl var biúdet och dom har inte börjat än och nu är det snart mars och i denna takt så lär väl ingte vara gjort i oktber heller pch jag vill inte ha bysskaos och slipdamm och folk springande här med en nyfödd bebis eller BF när som helst (OM nu allt gå bra).
    Ja, det är tänkt så men håller på att ta in lite offerter nu på att få hjälp med det. Man blir ju inte mindre direkt och att ligga dubbelvikt på golvet och lägga golv är ju snart ingen höjdare :)
    Resonerar likadant som du. Byggdamm och bebis går inte riktigt ihop. Hoppas du får ordning på det innan oktober i alla fall!
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-23 14:09:10 följande:
    Men hjälp här lämnar man tråden ett par timmar så har man massor med sidor att läsa igen.....
    kul att tråden lever iof ;)
    Samma här! Hinner inte med :) Men vem orkar jobba på arbetstid liksom, haha.

Jag svarade dig nåt för några sidor sen men det har jag redan glömt bort vad det var..
  • Pancakes
    Marlyn skrev 2011-02-23 14:20:25 följande:
    Ni har ju skrivit massor!

Ang. Laban och barba-familjen och allt annat: Min personliga favorit (som ingen nämnt) är smurfarna!

Idag va jag och handlade med min syster... fick så ont i ryggslutet och blev så illamående att jag tror att detta är sista dagen jag är gravid... tror att mf är precis runt knuten, tyvärr. Men vad ska man göra? Det är bara att ta det och börja om på nytt igen isf.
    Åh, men det där kan ju precis likagärna vara graviditetssymtom. Molvärk, mensvärk och missfallsvärk känns ju exakt likadant tycker jag.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-23 14:33:33 följande:
    PC- ja det var sjukdom, golvläggning och långa män och citycross som diskuterades ;)

Låter som du har fullt upp, vi har tagit in offert för badrummet så det är nästa projekt + barnrummet.(barnrummet ska bara tapetseras och målas lite så det fixar vi själva)   Vilken dag är du på nu visst har du passerat 100 dagar kvar strecket? ;) har för mig att du var lite lite före... Jag är snart där.... =)

äsch nu oroar jag mig inte så särkilt för vikten men facinerande att man kan gå upp 10 kg utan att "det syns så mycket" lite skraj bara att det växer en jättebebis där inne.... en sån har jag INTE beställt!

odd- ska bli kul att se er på tv!!!
    Jaha, där sa du nåt. Nu var jag tvungen att gå in och kolla i graviditetsuträknaren och 93 dagar kvar är det enligt den. Då kan man man snart gå in och planera sin föräldrapenning på hemsidan.

Jag tycker också jag har gått upp mycket för at vara en sån där det inte "syns så mycket". Har vi stora bebisar då tror du? Fick höra det jättemycket på en kickoff i helgen, alla tyckte att det inte syntes nåt aaaaaaalls för att vara i vecka 27. Man blir nästan nojig av de kommentarerna. Är det höfterna som är bautastora då eller?? :)
  • Pancakes

Stor kram till dig Havsklippan! Skönt att höra ifrån dig! Förstår att det måste kännas skönt att veta att ni tog rätt beslut ändå. Ni hade mer eller mindre inget val kan man säga. Ni är starka som kämpar vidare och snart snart har ni ert efterlängtade barn. Det är ju väldigt ovanligt det som drabbade er så ni har ju verkligen haft er otur nu och nästa gång går det bra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma