Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-02-18 15:29:45 följande:
    ett tips är att ta med sig en bärbar dator om du blir kvar på bb över natten. Blir lätt tråkigt efter många timmar på bb! Kolla lite film på kvällen med bebis på bröstet! Hur mysigt som helst!
    Åh, det där låter ju så mysigt!  Får hoppas att man har en snäll bebis då. Trodde man skulle vara supertrött och bara sova.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-18 15:55:12 följande:
    jag gick upp vid 9 101009... förlossningen drog igång 00.00 101010 och hon kom 06.16... jag somnade vid 23.30-23.45 101010... varje gång jag höll på att somna mitt på dagen kom en bm och skulle klämma på magen, ta hb eller så var det läkarkontrollen för W så hos oss blev det inge sova.. Eller jo, min man sov ju emellanåt... och då var det skönt att slötitta film på kvällen när man började känna sig sliten.. Lagom till att vi skulle lägga oss vid 23 kom natt-bm och skulle ha "amningsskola"...

Din bebis kommer nog sova en del första dygnet, är tufft att genomgå en förlossning även för bebisarna! :)
    Tack för infon! Vad smidigt det lät! Man har ju ingen koll alls alltså på hur det går till... Jag går och väntar på att förlossningsrädslan ska komma men den lyser med sin frånvaro faktiskt. Har varit helt galet rätt i hela mitt liv men efter missfallet har jag haft så fullt upp att fokusera på att den ska överleva att förlossningsrädlsan kommit i andra hand och känner faktiskt ingen panik alls nu. Det löser sig liksom känns det som. Kanske lever man i förnekelse, haha
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-18 16:08:25 följande:
    Var inte rädd! Jag sa redan samma dag som W kom att jag skulle göra om det... Folk varnade mig att det känns som man ska dö av smärta, det tyckte inte jag- jag kanske är korkad men klarade mig på lustgas och fortfarande ha känslan att det inte gjorde såååå ont som alla säger. haha.

Mitt tips är att BEHÅLL lugnet! Tänk på andningen så ordnar det sig... och får du en läkare som säger "du har täta värkar men inte så starka" (när du har krystvärkar)- slå ihjäl honom. haha.
    Hahaha, det ska jag tänka på! Men vad bra då, hoppas jag har samma tur som dig. Vi är ju båda lite träningsfreaks så jag kan ju hoppas att det var tack vare dina starka muskler som det gick så bra. Jag går fortfarande på body pump och spinning regelbundet och mår jättebra av det så jag hoppas att det får fortsätta så.

Jag har precis lagat två hål i tänderna utan bedövning. Pleeeeease säg att det är ungefär samma sak! :) :) :)
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 08:45:37 följande:
    Dagens svåra fråga för mig är vilket som är sötast och bäst, mumin eller laban spjälskydd! Någon som har något att säga om det?

Mallanis, lycka till idag!

+ 8-9 kg och v 29+4 idag. Känns som jag slutar på ungefär 15, att man ska nojja sig så mycket över vikt och bristningar!
    Det låter väl ytterst normalt! Men jag vet hur det är, nojar mig också en massa för det där och läser på vad som är "normalt" och inte hela tiden. Blir jätteglad om man ligger lite under men man borde ju vara glad för att man är "normal" och att man växer vilket innebär att bebisen växer och mår bra!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 08:57:07 följande:
    Ja det lutar åt mumin, de figurerna är gulligare om du sett dem på skyddet?

Skulle ni köpa beg. på tradera eller  nytt?
    Åh, Mumin är sött! Jag har sett "Tummen" också och de är jättegulliga tycker jag.

Snart kommer jag få lite shoppingmani känner jag. Har precis börjat och har köpt EN grej än så länge bara, haha.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-23 08:47:15 följande:
    Sötfilur: jag skulle gått på Mumin, alla gånger. Både för att karaktärerna är mycket snyggare, och för att jag aldrig gillade Laban, jag tyckte han var en ganska "menlös" figur"....
    Haha.. För att inte tala om "Anna och långa farbrorn" av samma författare tror jag. Vad är det för en skum farbror som hänger med lilla Anna hela tiden?? Det är ju inte en släkting utan bara en farbror liksom.. :)
  • Pancakes

Oj, vad tiden går! Grattis till Lovis 7 veckor och Elias 11 veckor :)

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-23 09:48:50 följande:
    Pancakes, tänkte på dig imorse när jag åt frukost och undrade just vilken vagn det blev för er. Vilken färg blev det då? Svårt att bestämma, eller hur?

Vår skulle kommit v 7 men de har inte ringt än, hoppas verkligen inte de slarvat bort vår beställning för då ligger vi illa till!

kanske är lite äckligt att köpa begagnat skydd till sängen?  Men det är mycket som kostar till första barnet inser man nu....
    Äsch, det tycker jag inte. Som sagt, bara att tvätta. Det är som sagt mycket som ska köpas. Den där bilbarnstolen är ju ingen billig historia heller har jag insett, jösses!

Vad gullig du är som tänkte på mig och vagnen :) Vi valde PP Navy/White. Den var rätt lik Silver check faktiskt för i verkligheten är det mörkblå och silvrig och inte ljusblå som den ser ut på bilderna. Kände att den var rätt neutral eftersom vi inte vet vad det blir för kön så det känns bra. Hade dock velat att det var lite blommor inuti så som det var på en del andra men man kan inte få allt .)
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-02-23 10:03:06 följande:
    ni har gjort ett bra val! Välkommen till "min" vagn! :)
    Åååh, vad kul! Ni som bor i samma trakter som oss också. Då kanske vi tänkte lite rätt! Funkar den bra att gå i affärer med ändå även om den är lite större?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma