Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Skönt att höra ifrån dig Happiness! Vad duktig du är som är så förberedd! Låter som läget är under kontroll verkligen. BF i mars nångång va?

Jag har inte förberett nånting men det är ju några månader kvar också.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-09 13:16:07 följande:
    Pancakes, jag har ingen aning om va vi får, men vi säger "han" hela tiden Dock säger känslan mer och mer tjej men jag har ingen aning... Det där med feber är nog inte helt sant heller men läste på fl att det var någons barnmorska som haft rätt i många fall där, eftersom pojkarna släpper iväg ngt främmande hormon i denna vecka, typ....

Här är allt toppen och jag är så sugen på att sätta ihop spjälsängen men det får bli om ett par veckor
    Ja, vi säger också han. Vet inte varför. Jag såg inte nåt på ultraljudet men min sambo tror att han kanske såg nåt där nere men han vet inte säkert. Ska bli spännande att se vad det blir. Ska bli jättespännande att se vad du får också!

Har ni köpt spjälsäng? Vad kul! Vi har som sagt inte köpt nåt alls än men det kanske börjar bli dags att beställa vagn. Det hade ni gjort va?
  • Pancakes

Odd, kul att höra från dig också! Är allt bra med dig och den lille?

• Pancakes

Men lilla sötnosen då! Så himla rund och go!!!

• Pancakes
    Odetta skrev 2011-02-09 13:53:44 följande:
    Japp, vi mår bra lillbebis äter mig ur skinnet haha...han äter typ hela tiden och han vill INTE att man lägger ner honom...eller att mannen min bär...Han vill vara nära mig och bara mig (konstigt va, jag har ju maten )

lilleman börjar också landa nu så det är mindre kaotiskt här hemma. Men han har inte kunnat gå till förskolan denna vecka heller för i fredags fick han ögoninflamation och ja, det smittar ju. Bebis har också fått det i ena ögat, men det är på bättringsvägen nu.

Annars är jag trött som få, men jag tänker då inte klaga....JAG ÄR LYCKLIG! Hjärta

Hur är det själv vännen?

*kramkram*
    Åh, vad härligt att höra att du är lycklig! Det förtjänar du verkligen!

Jag mår bara bra som vanligt. Vecka 25 nu och magen växer ordentligt nu. Men annars känner jag mig rätt ogravid fortfarande, det enda som vittnar om det är att pyret far omkring som sjutton där inne. Första SF-måttet i måndags och det var 23 cm.

Pussa dina små sötnosar nu!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-09 14:58:07 följande:
    Hur ska detta gå!? Hur ska jag kunna ta hand om ett barn när jag inte ens kan ta hand om hunden!?
    Jodå, det kommer gå jättebra! Det är ju inte riktigt samma sak :) Du kommer vara en jättebra mamma!

Men jag förstår tankarna. Jag kan också tänka "hjälp, hur ska detta gå???" Jag är inte särskilt barnkär och har aldrig ens tagit hand om andras barn och har inga småsyskon och har aldrig bytt blöjor eller såna saker. Är lite allmänt obekväm med små bebisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem liksom, även om jag tycker de är jättesöta såklart. Men det får helt enkelt lösa sig! Jag antar att man kommer gilla sin egen i alla fall :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-09 15:27:22 följande:
    Hahaha!! Vad fantastiskt roligt det där lät ;) "Jag vet inte riktigt vad man ska göra med dom liksom, även om dom är jättesöta.." Hahaha! :D
    Haha, det lät lite kul faktiskt. Men det är lite sant faktiskt. Blir lite nervös när de börjar skrika och vet inte riktigt vad jag ska göra så ofta kommer mamman och tar hand om bebisen då. Min man är precis lika tafatt han så det kommer nog vara lite trevande i början.
    MCT79 skrev 2011-02-09 15:29:35 följande:
    ÅÅHH kompis!! jag känner likadant!!  Vad gör man med dom??  :D
    Skönt att jag inte är ensam! Men det löser sig! Bara att prova sig fram och det känns säkert naturligt när det är ens egen.
  • Pancakes
    Cat79 skrev 2011-02-09 16:15:13 följande:
    Pancakes: gäller även för dig att det är spännande att inte veta vad du väntar. vilken känsla har du?
    Idag visade jag upp Lovis på mitt jobb och hon skötte sig utmärkt. Var vaken med stora blå ögon i ca 1 timme och sen sov hon resten :)

Kram på er alla!
    Jag tror att det är en kille men alla i omgivningen tror på tjej och säger att det är en tjejmage och sånt där. Visste du att du skulle få en tjej?

Åh, så mysigt med jobbet! Låter som hon skötte sig helt perfekt lilltjejen!
  • Pancakes

Herregud vad bebisen sprattlar! Är han/hon rastlös eller nåt??? Får gå på toa hela tiden för att urinblåsan används som boxningssäck!!! Det är ju mysigt egentligen men blir lite nyfiken på varför de far omkring så där till den milda grad??

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-02-11 15:55:43 följande:
    Suck å stön. Fick precis reda på att min bästa vän fått missfall. Varför måste det vara såhär?? :(

Neeeej, usch vad trist. Ja, attans vad vanligt är. Du är säkert ett bra stöd för henne i alla fall, du som varit med om det själv. Tipsa henne om ursprungstråden här på FL

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma