Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Åh, Havsklippan vad roligt att höra från dig! Jäklar, vad du är stark vännen! Har tänkt på dig mycket!
    Snart är ni där igen och väntar ett nytt barn och då kommer det gå vägen för nu har ni haft er otur med råge. Sorgen kommer nog alltid finnas där över lilla tjejen ändå men såsmåningom så går den att leva med tror jag. Många kramar till dig!!!

• Pancakes

Jättefin mage sötfilur!
    Jag har inte lagt upp nån än för det har inte synts så mycket men det kanske är dags att göra det.

• Pancakes

Hej tjejer!

Hoppas ni mår bra! Grattis till vecka 28 Sötfilur! Det är något av en magisk gräns eftersom det är 99,9 % att bebisen överlever om den föds efter den veckan eller nåt sånt. Jag är vecka 25 nu, bara tre veckor kvar dit!

Sofy, eller kanske nån annan som vet, men jag minns att Sofy var inne hos läkaren för läckande fostervatten...Jag har också märkt av såna tendenser. Visst sa de att det var normalt? Jag ska till barnmorskan idag och ska fråga om det tänkte jag men hon kommer säkert vifta bort det. Det sipprar lite då och då och det är verkligen som vatten i konstistensen. Lite obehagligt känns det. Nån som har tips?

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-07 13:51:45 följande:

Tack för svaret! Vilket var det i ditt fall? Det liksom rinner till lite grann då och då och känns verkligen som vatten, inte kladdigt som vid flytningar. Ursäkta detaljerna.. Räknas verkligen vecka 25 som "senare i graviditeten" då?

Vad kul med vecka 30, snart dags ju! Spännande med TUL! Är det något du bett extra om att få eller är det pga din historik?
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-07 14:18:52 följande:
    Haha gud va kort och otrevlig jag lät såg jag nu, inte meningen!

Dom sa att de va pyspunka på yttre fosterhinnan men de va ingen fara, fanns ju gott om vatten därinne så no worries! :) Läkaren gjorde UL o sa att han "tryckte" på lite neråt så de sipprade ut.

Jadu, bra fråga ;) Men de gör de kanske. Annars är de ju helt normalt ändå under grav att ha ökade flytningar i alla dess former, slemhinnorna svullnar o vattniga "flytningar" (är precis som vatten) är vanligt också, hon sa de innan hon kollade mig.
    Nähä, ditt svar var inte otrevligt alls :) Är så bra att det alltid finns nån att fråga om saker härinne. Det finns inte ett enda symtom man inte kan vända och vrida på här och få massa bra synpunkter. Låter ju som att det är rätt normalt då. Ska ta upp det med barnmorskan idag ändå, skadar ju aldrig.

Ska ta SF-mått för första gången idag. Hoppas att det är normalt för veckan.
  • Pancakes

Åh, jag tycker också det är lite jobbigt med kommentarer om magen oavsett åt vilket håll. Det är plötsligt allas egendom och folk tittar och tycker till och jämför. Har väldigt svårt för det men antar att det har med min historik som ätstörd att göra. För min del blir jag nog mest ledsen om man skulle få höra att den är ovanligt stor. Men har fått höra att det inte syns nåt också och det är inte heller kul.

Var hos BM igår i alla fall och mätte SF-mått för första gången och det var 23 cm vilket var normalt för vecka 25 sa hon. Hade blodvärde 128 och sockervärde 5,5 så allt var normalt där också. Fick lyssna på hjärtat igen och det var mysigt :)

• Pancakes

Sofy, trist med järntabletterna. Hoppas du inte mår illa av dem du som haft problem med det tidigare. Men behöver man ta järn vid HB 116 verkligen? Jag trodde det var under 100 eller nåt sånt. Till mig sa hon att 128 var jättebra och det är ju inte långt ifrån dig ju.

• Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-08 14:13:44 följande:
    Har ni andra ofta näsblod?  Vet ju att man kan få skörare slemhinnor och det inte är ovanligt med näsblod men att blöda näsblod flera gånger om dagen? Obestämd 
    Ja, sen vecka 12 ungefär och konstant fram tills nu har jag haft lätt för att blöda näsblod och torr i näran på nåt sätt. Snyter mig då och då som om jag vore förkyld fastän jag inte är det. Ja, det är nåt med hormoner och näsväggar som mjukas upp om jag inte minns fel samt sköra slemhinnor tror jag.
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-08 15:50:03 följande:
    Åh du också.... Blir lite trött på det men ja ja har man det inte värre kanske man inte ska klaga ;) Funderade på om det kan vara så att man lättare blöder vid förlossning då också?  Har ju även käkat albyl minor som ska vara blod"förtunnande" om det kan ha bidragit? Har du käkat dem också? Har iaf slutat med dem nu.... nästan helt iaf ;)
    Nej, jag käkar dem inte så mitt beror nog på hormoner eller nåt. Ja, det är lite tröttsamt men som du skriver så får man vara glad när man inte drabbats av värre saker än så. Det hänger säkert inte ihop med att blöda lättare vid förslossning. Jag skar mig i fingret häromdagen och blödde inte mer än vanligt då i alla fall :) Och har du slutat med Albyl Minor nu är det nog ingen fara inför förlossningen, det är ju låååångt kvar!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-08 21:47:20 följande:
    Just det Sugar, har läst nånstans att om man väntar kille så får mamman feber i v 8-9 ungefär. Jag hade feber då,och även Sofy tror jag?
    Haha, är det sant? Jag fick ju nåt som jag trodde var en influensa i vecka 9 men det var mest feber och hängighet och bröt aldrig ut. Jag tror ju på kille även om jag inte vet. Visst tror du också att du väntar en kille?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma