• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Happiness skrev 2010-09-30 13:30:50 följande:
    Sofy: vilken liten söting! Hoppas du blir fri från UVI:n snart. Skulle de ta en odling? Försök dricka mycket nu. Tranbärsjuice eller vatten med citron. Skönt att lillen mår bra Krya på dig!
    Visst va den! Fast ja "ser" bara ena benet o handen, resten har ja svårt o tyda ;)

Jepp, dom skickade iväg en odling också. Leukocyterna låg på 14, temp 3 tim efter alvedon 37,9, bltrd 130/80, puls 103. Högt för o va mig. Men fick iafl anitbiotika, så de e förhoppningsvis bättre snart.

De låter inte som du har de så lätt nu, nej :( Stackare!! Tänker på dig o skickar massa styrkekramar!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-30 14:26:15 följande:
    Vilken söt minibebis. Så liten men ändå så välutvecklad! Det är häftigt att se!
    Ja, mini-människa! ;) Härligt att den klarar alla prövningar den utsätts för, eller har gjort. Kraftiga förkylningar me hög feber, UVI, mediciner, sex osv.. En liten kämpe :)

(Jaa, de e normalt o kunna ha sex men efter så många MF så ska man ju va lite försiktig, vi har dock haft de nåra ggr nu o de har ju funkat..)
  • sofy
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-30 14:20:34 följande:
    Sofy : Jättefin vul bild, man blir alldeles rörd när man ser det lilla livet som klarat den otroliga resan och som växer därinne. =) Mirakel är vad det är.
    Taaaack :) Jaa, verkligen! Läkaren på gynakuten blev nästan mer rörd än mig, haha! Hon va verkligen toppen, har haft sån jäkla tur me alla läkare ja träffat nu under min grav! Men hon igår va mest hänförd av alla, så gulligt :)
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-30 12:17:15 följande:
    Snabbt ego inlägg:  Jag har  fått tid för VUL om två veckor på dag 6+3! Utan att behöva tjata Är så glad!!!!
    Åh, vad kul! Det är ju snart ju!

Jag har bokat privat om tre veckor. Det kostar men det är det värt! Hoppas allt står bra till med båda våra små!
  • Pancakes

Grattis till bilden Sofy! Underbart! Blir glad för din skull :)

• färnik
    sofy skrev 2010-09-30 01:55:08 följande:
    Livmodern ligger nu ca 3 cm under naveln sa hon, redan? 
    Hm, det var intressant! Enligt böckerna ligger ju livmodern där typ i v 17?
  • sofy
    färnik skrev 2010-09-30 17:08:05 följande:
    Hm, det var intressant! Enligt böckerna ligger ju livmodern där typ i v 17?
    Jag har ingen aning om vart i vilken vecka. Men att den skulle va där nu tycker ja låter orimligt. Men när hon kände igen så sa hon att hon får grepp om den där iallafall, o när hon tryckte på magen när VUL staven va inne så såg man på bilden att livmodern trycktes ihop precis där hon va då, men men. Spelar ingen roll vart den ligger egentligen, tycker bara de lät skumt :)
  • färnik

Jag håller med om att det var skumt, jag är i v 16 nu och min livmoder ligger ca 5cm under naveln vad jag kan uppfatta iaf. (vilket stämmer rätt bra med litteraturen) Men vi är väl alla olika skapta! Flört

EGO: Idag låg jag till 13 (!!!), mådde riktigt urk. Sedan tog jag mig i kragen, gick upp och gjorde ugnspannkaka. När sedan maken och dottern kom hem, så tog vi pannkakan och saft med oss i en korg och satte oss i en solig glänta i skogen ett par timmar. Mysigt trots illamående! Min fina lilla familj! Hjärta

• sofy
    färnik skrev 2010-09-30 17:19:49 följande:
    Jag håller med om att det var skumt, jag är i v 16 nu och min livmoder ligger ca 5cm under naveln vad jag kan uppfatta iaf. (vilket stämmer rätt bra med litteraturen) Men vi är väl alla olika skapta! Flört

EGO: Idag låg jag till 13 (!!!), mådde riktigt urk. Sedan tog jag mig i kragen, gick upp och gjorde ugnspannkaka. När sedan maken och dottern kom hem, så tog vi pannkakan och saft med oss i en korg och satte oss i en solig glänta i skogen ett par timmar. Mysigt trots illamående! Min fina lilla familj! Hjärta
    Jag har så svårt o känna, provade igår när ja va där men hon sa att man trycker "undan" livmodern o de som ligger där så de e svårt o känna själv om man inte känner som dom, både ute o inne samtidigt, då får man ju grepp om den liksom.

Men äääeh, spelar ingen roll vart livmodern är, haha! Bara bebisen mår bra så :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma