• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    mallanis: Det är ju jättefantastiskt att du nu får ett så tidigt vul! Kommer gå bra den här gången!

BF idag och här händer inte mycket.

Har jobbat min SISTA dag för detta året! Tog med tjejen jag är asse åt och gjorde det hon tycker är riktigt kul, vi åkte iväg till ett äventyrsbad, sen ut och käkade lunch och avslutade med en fika. Hon var jättegnällig halva dagen (bara för att jag ska gå hem) men med roliga saker på tapeten slutade dagen bra!

Sen har jag varit och planterat fyra blommor på mammas grav, är ett år sen vi urnsatte henne! Så jag är glad att bebisen inte kom nu på bf.

Annars är det "mensvärk" mest hela tiden och lever på mina trosskydd, för annars skulle det rinna mellan benen mest hela tiden och tyvärr är det bara flytningar och inge vatten.
  • 3 barns mamma84

Mabaja:
    ååh grattis till BF dagen idagsnart åååh snart så gummanHjärta

Idag gick man in i vecka 29 o 82 dagar kvar hihi YESS underbart ...
    Nu magbild skas läggas in + 4 NYA köpa boodys till elias och Hm paketet hämtat från posten innehåll massa boddys osv skas läggas in

Halv % av arbete skas fås då jag svimmade IGEN för 100gången hmm typ så nu får jag jobba 4 timmar istället för 8 timmar ...
    Och sen måste jag ta sjukskrivning helt i början av nov ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat79

Underbart med alla fina bebisbilder :)
    Ni som behöver en stor kram får en bamsing av mig nu!!!
    Mabaja: BF idag men skönt att bebis inte vill ut så han el hon får ett eget datum som inte är relaterat till sorg.

Ego: Har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet så jag glömmer bort mitt besök hos barnmorskan idag..... suck. Nu är det dags att snart börja tagga ner.

Är så trött just nu och orkar tyvärr inte kommentera allt.
    KRAM

• kajsalisa

Är inte så aktiv här just nu mina vänner. Har svärmor på besök från utlandet, så det blir ont om datortid för min del. Stor kram till er alla, speciellt ni som mår dåligt, är oroliga och stressade.

• fröken SJ

Ett positivt egoinlägg från mig då..... Har äntligen fått lyssna på hjärtljud idag!! v.24
    148/minut <3
    UNDERBART! Solig

• 3 barns mamma84
    Fröken SJ:
    ååh tror du det blir en flicka ??
    Låter som det hihi grattis

Nya bilder på magen och nya kläder till pojken i magen
    Nu finns dom inne på bildtråden..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    fröken SJ skrev 2010-09-30 22:17:54 följande:
    Ett positivt egoinlägg från mig då..... Har äntligen fått lyssna på hjärtljud idag!! v.24
    148/minut <3
    UNDERBART! Solig
    Åh va kul! Grattis! :D
    kajsalisa skrev 2010-09-30 20:47:18 följande:
    Är inte så aktiv här just nu mina vänner. Har svärmor på besök från utlandet, så det blir ont om datortid för min del. Stor kram till er alla, speciellt ni som mår dåligt, är oroliga och stressade.
    Oh, va kommer hon ifrån? Va de Australien? Hoppas ni har de bra :)
    Cat79 skrev 2010-09-30 19:18:45 följande:
    Underbart med alla fina bebisbilder :)
    Ni som behöver en stor kram får en bamsing av mig nu!!!
    Mabaja: BF idag men skönt att bebis inte vill ut så han el hon får ett eget datum som inte är relaterat till sorg.

Ego: Har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet så jag glömmer bort mitt besök hos barnmorskan idag..... suck. Nu är det dags att snart börja tagga ner.

Är så trött just nu och orkar tyvärr inte kommentera allt.
    KRAM
    Kram till dig också!
  • sofy

Usch, bara kräks o kräks. Alla mediciner ja tar åker upp igen, så va e de för mening o ta dom då? :/ Speciellt levaxin o mitt penicillin som e så viktigt o ha kvar nu :(

• Mabaja
    sofy skrev 2010-09-30 22:44:21 följande:
    Usch, bara kräks o kräks. Alla mediciner ja tar åker upp igen, så va e de för mening o ta dom då? :/ Speciellt levaxin o mitt penicillin som e så viktigt o ha kvar nu :(
    det finns ingen penicillin som suppar då? för den vägen är det ju lite svårt att spy upp iaf?
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-30 22:45:59 följande:
    det finns ingen penicillin som suppar då? för den vägen är det ju lite svårt att spy upp iaf?
    Haha, ja de har du ju rätt i ;) Vet faktist inte om de finns de för UVI.. men de borde de ju absolut göra.. Har inte fått behålla ngn av dom 3 tabletterna ja tagit idag, bara den ja tog inatt när ja kom hem från sjukan.. Och biverkningarna på penicillinet är illamående o kräkningar, bra o skriva ut de till ngn som redan har de jobbigt me de o äter antiemetika liksom. Hm! Vad gör man? :/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma