• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80
    Pancakes skrev 2010-09-30 10:19:11 följande:
    Suck, dessa flytningar...jag tror att det blöder hela tiden för det känns typ blött i trosorna, men det är bara flytningar. Ska det vara så här? Nån mer som haft så?
    Jag hade samma sak i början och var rädd som du... inte så konstigt.
    Jag hade samma i v 9 och nu även i v 10, så en del har det nog mer eller mindre hela tiden kanske?!
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-09-30 10:19:11 följande:
    Suck, dessa flytningar...jag tror att det blöder hela tiden för det känns typ blött i trosorna, men det är bara flytningar. Ska det vara så här? Nån mer som haft så?
    Det hade jag med. Jag har normalt sett inte alls mycket flytningar. En dag på morgonen när jag kom till jobbet så fick jag en rejäl flytning kändes alldeles dyngsurt. Kände att nu är det kört och fick panik. Gick in på toaletten och fick se att det enbart var en flytning och inget blod. Fick mig några sådana innan jag accepterarade det och fattade att det bara var flytningar och slutade få panik.
  • Muffe80

Jag får fortfarande panik och springer till toan för att kolla, men för det mesta är det vanlig färg..

Hemma från jobbet idag med med huvudvärk och snuva. Hade tänkt jobba imorrn men chefen sa åt mig att vara hemma hihi. kanske är det då?
    I dag känner jag lite mer ork och har fått i mig två limpskivor, läsk, actimel och en varm macka med ananas och ost. Är det ok för att vara kl. 11? 

Mår mer illa på kvällarna, men det kanske är för att jag inte äter ngn riktig mat och är hungrig då.
    Känner att jag kan kontrollera mitti llamående lite bättre nu genom att äta ngt direkt när det börjar komma smygandes, skönt.

• Dag och natt

Sofy och Muffe: Jag ska på Ultragyn på Odenplan och ta KUB då Glad
    Vad skönt att du fick antibotika Sofy, jag fick ju blåskatarr precis vid senaste ägglossningen (därför jag inte trodde på att jag skulle bli gravid) och bm frågade om jag varit på efterkontroll för att se att bakterierna var borta eller nåt så? Det har jag aldrig vetat att man brukar göra... hon tyckte iaf att det var bra om jag lämnade ett nytt urinprov till henne så de kunde kolla så att allt var ok.
    Nu är det lunchdags Glad

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-30 11:05:59 följande:
    Jag får fortfarande panik och springer till toan för att kolla, men för det mesta är det vanlig färg..

Hemma från jobbet idag med med huvudvärk och snuva. Hade tänkt jobba imorrn men chefen sa åt mig att vara hemma hihi. kanske är det då?
    I dag känner jag lite mer ork och har fått i mig två limpskivor, läsk, actimel och en varm macka med ananas och ost. Är det ok för att vara kl. 11? 

Mår mer illa på kvällarna, men det kanske är för att jag inte äter ngn riktig mat och är hungrig då.
    Känner att jag kan kontrollera mitti llamående lite bättre nu genom att äta ngt direkt när det börjar komma smygandes, skönt.
    Riktigt bra för att vara illmående. Du har ätit beydligt mer än mig och jag har inga problem med kräkningar. Jag har ätit en bulle med skinka och stark ost, ett glas nyponsoppa och precis en punschglass. Inget av det smakar någonting. Känns hur knepigt som helst att käka när det inte smakar nåt. Punschglassen med choklad kunde ha varit vanlig vanilj vad vet jag. Doftar inget och smakar inget.

Bebisen tar ju våra depåer först. Så den får ju det som den behöver och det är ju det viktigaste. Sen äter jag när jag är hungrig och lite till. Ibland är man mer hungrig ibland mindre :)
  • Muffe80

Hos mig smakar sakerna, men jag får kväljningar när jag äter och ibland kommer det upp igen.

Mest sugen på sushi hela tiden...

• Muffe80

Förresten, är det någon mer än jag som är rädd?

just nu är jag rädd för att jag är så tråkig som bara ligger hemma och mår dåligt, gör inget kul med sambon, och ser hemsk ut, känner mig inte fin nånstans och dessutom går jag bara runt i mysbrallor typ. Hyn har blitt skitful och jag mår allmänt dåligt, faktiskt.
    Vi som hade så skoj innan med massa resor och massa annat, nu är det inget av det.

är så rädd att detta ska fortsätta, och även fortsätta när vi fått barn- kommer vårt roliga liv ta slut nu?

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-09-30 11:03:28 följande:
    Det hade jag med. Jag har normalt sett inte alls mycket flytningar. En dag på morgonen när jag kom till jobbet så fick jag en rejäl flytning kändes alldeles dyngsurt. Kände att nu är det kört och fick panik. Gick in på toaletten och fick se att det enbart var en flytning och inget blod. Fick mig några sådana innan jag accepterarade det och fattade att det bara var flytningar och slutade få panik.
    Skönt att höra! inbillar mig missfall hela tiden eftersom det känns "blött" då och då i kombination med nåt mensvärksliknande och nån stickande känsla i underlivet, precis som det kan kännas vid missfall. Du som jobbar med sånt, varför får man dessa flytningar? Är nyfiken.. Vid ägglossning kan jag förstå men var kommer de ifrån nu?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-30 11:28:53 följande:
    Förresten, är det någon mer än jag som är rädd?

just nu är jag rädd för att jag är så tråkig som bara ligger hemma och mår dåligt, gör inget kul med sambon, och ser hemsk ut, känner mig inte fin nånstans och dessutom går jag bara runt i mysbrallor typ. Hyn har blitt skitful och jag mår allmänt dåligt, faktiskt.
    Vi som hade så skoj innan med massa resor och massa annat, nu är det inget av det.

är så rädd att detta ska fortsätta, och även fortsätta när vi fått barn- kommer vårt roliga liv ta slut nu?
    Tror du inte det blir bättre när du passerat vecka 12 och när illamåendet avtar? Nu är du både orolig och mår superilla, inte så konstigt att du inte är ditt mest snygga och glada jag! Snart mår du bättre, har en fin liten mage och går runt i snygga tunikor och klänningar :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma