• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Hoppas det går bra sofy, lika bra att åka in en gång för mycket...

Själv försökte jag stoppa i mig det jag hittad hemma för att stilla den kurrande magen, blev två plommon som kom upp lika snabbt igen... Fy fan. Borde lärt mig en läxa sedan jag åt plommon för nån vecka sen, det går tydligen inte.

så nu är jag hungrig igen, och orkar inte fixa till något och har inget lätt hemma att äta *klag klag*

Näääääär går illamåendet över?

• sofy
    färnik skrev 2010-09-29 21:04:41 följande:
    Tänker på dig Softy! Hoppas det går bra på akuten.
    Tack vännen!! {#emotions_dlg.flower}

Kom nyss innanför dörrn.. fick konstaterad UVI så har hämtat antibiotika också på apoteket i stan :) 3 ggr om dagen i 10 dgr, sen ska ja va bra igen! Skönt de!

Livmodern ligger nu ca 3 cm under naveln sa hon, redan? Jaja, bebisen låg iallafall o vinkade o sparkade me benen som den har tydligt nu! Så sööööt! 3,2 cm va den, så den växer på sig iallafall :)

Nu ska ja soooooova!!

Natti tjejer!
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-29 21:23:58 följande:

Hoppas det går bra sofy, lika bra att åka in en gång för mycket...

Själv försökte jag stoppa i mig det jag hittad hemma för att stilla den kurrande magen, blev två plommon som kom upp lika snabbt igen... Fy fan. Borde lärt mig en läxa sedan jag åt plommon för nån vecka sen, det går tydligen inte.

så nu är jag hungrig igen, och orkar inte fixa till något och har inget lätt hemma att äta *klag klag*

Näääääär går illamåendet över?

Mitt gick över till v 12-13. Och då blev det successivt bättre fram tills dess. Fast mitt illamående var som tur var aldrig så illa som ditt utan kräktes enbart en gång och hjälpte med postafen och remmie. Håll ut!
  • rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-30 01:55:08 följande:
    Tack vännen!! {#emotions_dlg.flower}

Kom nyss innanför dörrn.. fick konstaterad UVI så har hämtat antibiotika också på apoteket i stan :) 3 ggr om dagen i 10 dgr, sen ska ja va bra igen! Skönt de!

Livmodern ligger nu ca 3 cm under naveln sa hon, redan? Jaja, bebisen låg iallafall o vinkade o sparkade me benen som den har tydligt nu! Så sööööt! 3,2 cm va den, så den växer på sig iallafall :)

Nu ska ja soooooova!!

Natti tjejer!
    Såklart du fick! Det var bra att du åkte in! Fick du se bebis också när du åkte in??? Har de ultraljud på akuten? Eller åkte du till kk-akut? Kul att se bebis iaf. Så underbart att se de den sprattla och röra sig, speciellt innan man kan känna det själv :)
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 18:58:53 följande:
    Hemma igen! är nog världens lyckligaste just nu!

Bebisen ville iof inte så gärna visa upp dig på bild så riktigt dåliga kort fick vi bara med oss hem!
    Men vad gör det när vi fått veta att allt är bra och bf stämmer på dagen:)
    Han låg där och tränade på fingerfärdighet och sparkade glatt mot oss helt fantastiskt var det!

Nu som fått veta kön, sa de något om hur säkra de va på könet? Vi fick veta att det är en pojke till 90% men de andra 10% då?

Lägger snart in en bild, inget bra men jag vill skryta lite ändå
    Grattis, så otroligt underbart! En liten pojke :)

Åh, vad avis jag är! Vill också vara långt gången!!! Går in i vecka 6 imorn...fyra veckor tills jag får veta om den lever eller inte. Vill veta NU. Man får väl försöka vara lite positiv och tänka att man är gravid tills motsatsen bevisats, så är det bara!
  • Smålands jänta i storstaden

Hua att jag fortafarnde mår illa! Spyr gör jag oxå... V 18 ska jag må illa hela graviditeten nu? Bara liten mår bra iof, men lite smått jobbigt är det, äter 1/3 mot vad jag brukar så jag försöker småäta ofta men det är svårt... ! Så nu har jag gnällt färdigt

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-30 09:46:04 följande:
    Hua att jag fortafarnde mår illa! Spyr gör jag oxå... V 18 ska jag må illa hela graviditeten nu? Bara liten mår bra iof, men lite smått jobbigt är det, äter 1/3 mot vad jag brukar så jag försöker småäta ofta men det är svårt... ! Så nu har jag gnällt färdigt
    Hjälper det inte med tabletter för din del heller? Nåt jag verkligen hatar är att må illa. Fixar inte det. Kan i princip inte spy. Håller på något skumt sätt tillbaka och därför lättar det aldrig heller. Jag har nog nästan hellre ont än mår illa faktiskt om man måste välja mellan två onda ting. Tråkigt att så många av er dras med det så länge :/
  • Smålands jänta i storstaden

Jag vill ju omte ta tabletter om jag verkligen inte måste och då blir det postafen bara. Jag vet det ska inte vara farligt för bebisen men jag kan ändå inte ta dom med gott samvete för att jag vet ju att det går över till honom ändå! Famåt 16-tiden brukar jag kunna äta och får behålla det så då brular jag äta varannan timme, sen försöker jag småäta under dagen men det är svårt när det ta emot så...

• Pancakes

Suck, dessa flytningar...jag tror att det blöder hela tiden för det känns typ blött i trosorna, men det är bara flytningar. Ska det vara så här? Nån mer som haft så?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma