• Evve81

Plus igen efter mf/ma

MCT: ÅH stort grattis! Förstår att ni är chockade men vad kul!

Mabaja: Spännande med VUL.

Jag har gått på semester/föräldraledigt nu!!!! Så skönt! Dock tycker jag att bebis rör sig mindre nu men jag har läst någonstans att man ska känna den 10ggr/dag och det gör jag.Är ju i v 37 så det är väl nu det börjar bli riktigt trångt. Detta är ju dessutom en stor bebis så det är ju ännu mindre plats!

• Evve81

telgebo: Jag har ju haft JÄTTEONT i min högra sida och fick rådet av förlossningen att ta 2 alvedon och för mig funkade det. Nu är det längesedan jag hade ont.

På något konstigt sätt känns alla mina krämpor bättre. MIna fogar gör inte så ont det onda i sidan är typ borta. Bebis ahr såklart rört sig massor nu för att jag tycker den rört sig lite. Men det har varit äckligt varmt idag och jag har varit på stranden med barnen. Undra hur varmt det blir inuti magen???

• Evve81

Telge: Jag har haft på bägge sidor och 2 alvedon funkade. Jag har pratat med min bm om det och hon trodde inte det var någon fara men är du orolig ska du ju be att få kolla upp det!

Vi har varit och badat ikväll med! Måste passa på nu innan bebis kommer för sedan är ju sommaren slut innan jag kan bada igen. Dessutom får man ju vara livrädd för mjölkstockning och jag antar att sjööbad inte är så bra med tanke på det.........

Men nu är det en vecka och 3 dagar till "vår" förlossning öppnar och då får bebis gärna komma Jag hoppas vi hinner med att göra lite roliga saaker innan bebis kommer för barnens skull.

Sedan har vi ett litet dilemma. Jag har 2 kompisar som fick bebis i maj och av alla dagar på året ska de ha dop samma dag med 1 timmes mellanrum. Iofs i samma stad men inte i samma kyrka utan det var någon mil emellan. Så nu håller jag på fundera över hur vi ska lösa det. Det lutar åt att vi går på första dopet och sedan åker till det andra och är med på fikat där..... Jag vill ju helst gå på bägge men det går ju liksom inte

• Evve81

Plutten: Det kan ta lång tid innan mensen kommer tillbaka... Du blir gravid när kroppen är redo igen. Mig rekomenderade man att vänta minst en mens innan man blir gravid igen ifall det är nåt mer som behöver komma ut.

• Evve81

Oj här var det livat idag.

jag ska skriva nåt HELT annat! Idag har vi haft en mysig familjedag! VI har varit och badat och även om vädret inte varit kanon så har det varit toppenkul! Min kusin med sambo kom också och barnen har haft jätteroligt. Känenr lite att även fast vi längtar jättemycket till bebis kommer vill vi ändå passa på att bada och greja en massa nu medan jag kan för det blir ju inte nåt bad för mig när bebis är född...

Idag har jag 3 veckor till BF!!!!!!

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-10 20:22:25 följande:
    {#emotions_dlg.flower}3 veckor helt fantastist{#emotions_dlg.flower}helt jävla sjukt vad fort det har gått !! hur känns det att det verkligen är så nära nu Skrattande

Vilken mysig dag ja gumman bada medans du hitter och har ork hihi sen är det full hus  
    Jag vet inte om jag förstått att det är 3 veckor kvar. Har inte alls förberett mig inför förlossningen eller bebis.... Eller vi har allt till bebis ska bädda vagnen och lite sånt. Men jag har inte funderat över förlossningen så mycket. Vet ju hur det varit tidigare och jag får väl se om det blir samma igen.......

Dessutom kommer jag ju inte kunna bada sedan heller förmodligen inget mer denna sommar för innan jag kan bada igen är ju sommaren slut...... Vet itne hur sugen man är att åka på massa badning med en nyfödd. Maken och barnen får väl åka själva
  • Evve81

Maria: Min man jobbar den här veckan också och om en vecka öppnar "vår" förlossning igen så då får bebis gärna komma men jag har inte det minsta känning tyvärr. Jag kommer säkert gå tiden ut Det har jag ju gjort 2 gånger förut så varför inte igen liksom....... Jag hoppas våra bebisar kommer snart men som sagt INGEN känning alla onda fogar och allt sånt är som bortblåst........ Vi får passa på att bada och göra roliga saker medan vi väntar för med avslaget kan man ju inte bada och det tar ju några veckor innan det försvinner så för egen dewl räknar jag med att i början mitten på september kan man bada igen och då är ju sommaren slut!

MCT och Mabaja: INte kul att må dåligt i denna värme. Usch men ni får se det som en positiv sak ändå.

• Evve81

Plutten:Grattis klart det är ett plus!!!!! Vilken härlig början på veckan!

Maria: Ingen bebis än? Jag håller på städa kanske kan ge nåt men nu vill barnen vara ute så nu är det bara att gå ut!

• Evve81

MCT: Vad otroligt klumpigt sagt av honom! USCH tänk positiva tankar nu och att allt ska gå bra med bägge! Varför ska läkare uttrycka sig så klumpligt ibland. Han kanske menade väl men det lät otroligt klumpligt! Skönt med flera VUL för att kolla upp allt i alla fall!

Imorgon ska jag till bm och få min sista järnspruta och vanligt besök och sedan ska jag på sjukhuset på UL. Ska bli spännande att höra hur stor bebis är! Den har då rört sig MASSOR idag i alla fall. UNdra om det är för att jag är mer stilla när jag inte jobbar??

• Evve81

MCT: Jag förstår att du är ledsen. Även om det är så så kan man ju framföra det på ett snyggt sätt. När jag var på inskrivning hade jag ju varit på VUL och allt såg bra ut Det kändes så himla bra ända tills min bm sa att man kan ju aldrig lämna några garantier. Jag blev också jättebesviken för även om det är så behöver man ju inte säga det för det vet man ju ändå att det alltid finns risker. Försök tänka positivt och att det SKA gå bra denna gång!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma