• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-14 15:30:17 följande:
    Wihoo det känns jättebra!

och apropå cystan så kan man inte ta bort den i nuläget för då blir det ett missfall så den får snällt sitta kvar! ;)
    Ja den får de ta bort sedan! Såg ni hjärtat också? Skönt att ha ett VUL till inbokat med. Men vad skönt att det såg bra ut ni får fira det ikväll!
  • Evve81

Mabaja: Man har ju liksom inte det tränade ögat för att se heller. så såg läkaren det så är det såklart så. Min make tycker det är supersvårt att se också och även på RUL sedan.

• Evve81
    Labolinas skrev 2011-07-14 19:25:28 följande:
    Hej på er  

Efter ett ma i v 10 nu i maj, med efterföljande skrapning i v 12 plusade jag för två veckor sen igen. Vi har två flickor sen innan och hade planerat en trea, men det slutade ju inte så bra då sist. Gick på VUL och trodde inte annat än att vi skulle få se hjärtat slå & så gjorde det inte det. En chock såklart för jag hade inte känt att något skulle vara fel, hade rejäla gravsymtom och illamående så allt kändes så otroligt overkligt. Först bestämde vi oss för att det inte skulle bli några fler barn, men sen ändrade vi oss och det är jag jätteglad för! Är nu i v 6+3 (tror jag) och har bokat in ett VUL redan i v 8, eftersom jag är är otroligt orolig denna gången att inte allt ska vara ok. Har inbillat mig både det ena & det andra nu senast att jag hade utomkvedshavandeskap :-O & googlar en massa för mycket om allt som kan gå fel...Riktigt jobbigt. Har ni andra upplevt så? Får man lov att följa med här?      
    Jag kan verkligen känna igen mig! Jag har också 2 barn sedan tidigare. För ganska precis ett årsedan trodde jag att jag var i v 12 och fick en blödning. Tjatade mig till ett VUL och han såg inget hjärta som slog men var inte säker. UNder helgen var dock missfallet ett faktum. Kom som en total chock. Eller jag hade känt det på mig då jag inte hade några symptom kvar alls utan dom hade försvunnit. När jag sedan blev gravid igen så fanns en oro där som jag aldrig känt tidigare. Tillslut sa maken åt mig att INTE läsa om missfall och grejor. Det kan låta naivt men det fanns verkligen itne på kartan med missfall för mig tidigare. Efter VUL i v 10 blev det något bättre men fram till v 27 vara jag nog lika orolig. Nu är jag i v 38 och vågar knappt tro att det är sant att vi snart har vår bebis här. Jag förstår dig precis LYCKA TILL!
  • Evve81

AngelinaJo: jag sysselsatte mig också med en MASSA annat för att slippa fundera för man kan inte fundera och fundera i 40 veckor då hinenr man nog bli galen. Dessutom kan man inte göra någonting för att påverka vad som händer. ÄVen om det låter väldigt grymt så är det ju så.

Idag ska jag åka och kolla på lite kläder. Främst till dottern men ev också till bebis. Ska kolla på vinteroverall. Frågan är baravilken storlek men det blir nog 74 eftersom jag räknar med en STOR bebis!

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-15 07:56:23 följande:
    Alltså jag är irriterad. Fick ett sms igår av en kompis som frågade om jag var gravid vilket jag bekräftade. Då börjar hon mala om hur avundsjuk hon är på alla som får tätt och hur synd det är om henne med sina missfall. Sen visar det sig att hon är gravid med tredje barnet i v 13. Så hon kommer ha tre barn inom loppet av fyra år! Vad har hon att gnälla över? Ja hon har två ma och två mf inräknat i de här fyra åren. Jag fattar inte varför jag ska må dåligt över att få tätt för att hon vill ha ännu tätare mellan sina. Sen förstår jag inte varför man planerar när nästa ska komma under tiden man är gravid.

Hur hade ni tänkt och tyckt?
    Jag skulle nog tycka som du. 3 barn på 4 år är väl väldigt tätt???? Bry dig inte om henne vill hon vara avundsjuk så låt henne vara det kan jag tycka. Det är ju inte så att man funderar på vilka som kan ta illa upp när man blir gravid......
  • Evve81

Jag tycker ni ska strunta i avundsjuka människor! Strax efter att vi fick vårt MA blev två av mina bästa vänner gravida och visst sved det lite MEN det är ju liksom inte deras fel att vi fick ett MA. NU är ju deras bebisar 2 månader och vi får vår samtidigt så vi komemr ju kunna umgås och jag kände att jag såklart var glad för deras skull.

Idag jobbar maken sin sista dag sedan ska han vara hemma i 6 veckor. 4 veckors semester och 2 veckors pappaledigt så jag hoppas bebis kommer typ nästa vecka på hans semseter så vi får vara hemma länge hela familjen  innan vardagen tar över igen.

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-15 09:28:34 följande:
    Som Prommis skrev så är det tätt !! jag har 3 barn och det är inte tätt alls Ebba är 6 år amadeus blir det 14 :e 3 år och elias är 7 månader och jag har fått 2 ma

05-08-(ma-09)-10(gravid)-10(ma)
    Jag kommer ju ha 3 barn på 6,5 år. Det är inte tätt men tillräckligt för mig

Nu ska jag åka och köpa byxor med dottern och hon är så himla NOGA med att de ska sitta skönt O:S:V: Håller tummarna att vi hittar några!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma