• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Mabaja: Ja för endel kanske det inte existerar att nåt kan hända och det är väl kasnke inte fel att upplysa om det MEN innan man kommer till läkaren har de ju kollat journalen och där finns ju även missfall med om man varit till doktorn.

Jag är allt lite nervös inför morgondagen...... Ska bli intressant att veta hur stor bebisen är nu!

• Evve81
    plutten02 skrev 2011-07-12 06:59:01 följande:
    Kunde inte låta bli att testa idag med... Med Testlagret visar INGENTING... Cb vanliga visar Plus som igår och offrade ett digitalt också det visade INTE GRAVID.

Så jag vet inte vad jag ska tro. Får avvakta någon mer dag tror jag och testa med CB vanliga igen. Nu är ju det digitala taget. Får köpa ett nytt om det blir starkare plus senare i veckan.
    Åh så spännande! Vänta ett tag innan du testar igen för man blir ju besviken när det inte visar det man vill.

Idag ska jag till BM och på UL håll tummarna. Maken kliver upp 4.40 och åker och jobbar och vår trapp har börjat knaka nåt otroligt. Så imorse måste han ha gjort nåt för sonen vaknade kl 5. Så gissa hur trött jag är nu barnen ska ju till farmor idag och jag antar att sonen kommer behöva sova en stund mitt på dagen......
  • Evve81
    maria204 skrev 2011-07-12 08:45:09 följande:
    Nu är vår dotter här! Det gick snabbt o bra. Ligger o tar det lugnt på bb. Skriver mer när jag kommer hem.
    Stort grattis! Jag längtar tills vår bebis kommer!
  • Evve81

Nu har jag fått min sista järnspruta och sedan var vi och gjorde UL. Det är ingen lite bebis i alla fall +19%  var den i storlek. Beräkna väga 3600g nu i v 37+2. Så nytt TUL om 2 veckor och en glukos belastning i morgon för att se hur det gått med det. Vi fick dessutom en VÄLDIGT fin profilbild på bebisens ansikte.

• Evve81

Ägna mig en tanke imorgon bitti när jag dricker sockerdrink till frukost hos bm och att efterföljande värden är bra!. BLÄHHHHH. Rena döden med min halsbränna.

• Evve81

MCT: När jag väntade dottern hade jag en perios i början när jag hade SJUKT ont i magen. Kunde inte stå och inte gå utan låg på soffan och grät. Det gick över efter ett tag. Dessutom växer nog din mage extra snabbt. Även om det säkert är jobbigt emellanåt med 2 bebisar så kommer de ha så stor glädje av varandra! Tvillingar har väl ofta ett speciellt band till varandra?? Dessutom är de ju 2 från början så någon måste ju kanske vänta men de är ju inte vana vid något annat eftersom det alltid varit så. Att få ett syskon jämställs ju ibland med hur man skulle tycka det vore om maken kom hem med en till kvinna så man ska dela på honom...... Så häftigt med 2 det kommer gå JÄTTEBRA för dig/er.

Nu har jag gjort glukosbelastning och jag säger bara BLÄH med denna halsbränna. Usch tog en macka efteråt och värdet var dessutom bra så det känns riktigt SKÖNT! NU väntar vi bara på bebis!

• Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-13 11:27:50 följande:
    Det gör man här också... min gissning är att man tar blodprovet både före och efter att man fått dricka sockerlösningen... Sockerlösningen är för att "provocera" kroppens förmåga att hantera blodsockret.. =)
    Precis! De ska kolla vad man ligger på efteråt. Har man för högt innan så gör de ingen glukosbelastning.

MCT: Du som verkar ha koll. Jag sa ju igår till läkaren att mitt blodsocker med stick i fingret är bra och har varit ett tag nu men då sa hon att det inte är så tillförlitligt?! Det kan väl inte stämma eller.......
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-13 11:42:15 följande:
    Låter jättekonstigt om det inte skulle vara tillförlitligt.. det är ju det typ 1 diabetiker hänger upp sitt liv på liksom! Däremot är blodprov för blodvärde i fingret inte lika tillförlitligt då det är väldigt nog med hur man gör. Klämmer man för mycket å fingret dödar man de röda blodkropparna och då får man ett lägre blodvärde. Därför man ofta fyller två pipetter och sen analyserar båda två och tar ett medelvärde.

Men att blodsockret inte skulle vara tillförlitligt låter jättekonstigt...
    Ja hon var som sagt lite svår att förstå med men så uppfattade jag det. Tänker att det är ju ändå bra att de håller koll ordentligt för bebis är som sagt +19%
  • Evve81

MCT: Åh jag förstår att du är nervös man är liksom inställd på att det ska hända nåt och man går på helspänn. Det gjorde jag med..... Gör fortfarande i v 38 MEN det kommer att gå bra för er för nu är det er tur!

Nu har jag bakat och funderar på om jag ska scrappa lite......... Vore ju skoj nu när jag är ensam hemma dessutom för när barnen är hemma vill de gärna vara med vilket inte gör nåt men då pysslar ju mest de och inte jag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma