Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-02-23 13:14:02 följande:
    hörrni kloka tjejer.. jag gick en längre promenad nu efter jobbet... å har så jävla ont i höger ljumske.... vad sjutton kan det vara??  i Ljumsken och in mot vulva liksom...

Ligament när livmodern växer?
    Låter som ligamenten tycker jag... De kan verkligen göra riktigt jäkla ont...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 13:05:42 följande:
    Du är ju iskall...ingen spjälsäng (ännu) hur har du gjort med tösenskläder. Ligger de klara...Jag tycker det är häftigt att du kan vara cool så länge. Själv har jag sån rampfeber så naglarna är nerbitna....Hugaliga! Haha Ett paket blöjor...Ja iof what the heck....det finns ju på sjukhuset. Din cfoolness får gärna smitta av på mig...En annan sitter ju med feber här borta.
    Tyvärr handlar det inte om att jag är iskall. Eller jo kanske på sätt och vis: iskall av rädsla att det inte kommer gå bra, att vi inte kommer komma hem med en levande bebis. Det är därför jag inte fixar ngt. för jag vill inte behöva plocka bort allting oanvänt... Gråter

Minsta bebiskläderna är dock tvättade, av den enkla anledningen att när jag skulle gå upp på vinden för att bara se vart de låg, så visade det sig att kattjävlarna kissat på allt i hopa! Så jag hade inget val. Annars hade de nog fortfarande legat kvar otvättade på vinden faktiskt.
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 13:05:42 följande:
    Gick det bra till slut med amningen förra gången? Hur gör du denna? Många hoppar ju direkt på flaska av olika skäl. Själv upplevde jag det som mycket praktiskt...att slänga fram tuttarna i tid och och otid. min favorit var exklusiva cafén på Linnégatan där det stod barnvagn ej tillåtet i lokalen. Haha!
    Amningen förra gången, ja vad ska man säga... Jag trivdes på ngt sätt ändå med att amma, dottern älskade det också. Jag ammade faktiskt i 15 månader, men det räckte aldrig till med mjölken. Jag ammade hela tiden, gjorde inget annat typ, fick förlossningsdepp på det hela också. Vilket läkarna har sagt antagligen berodde på amningshormonerna, eftersom det lättade först när jag slutade amma.

Jag kommer försöka amma den här gången också, jag VILL amma, är för fri amning. Men om det kommer fungera återstår väl att se. Blir jag deprimerad ska jag sluta i alla fall. Läknna och BM har denna gången föreslagit att jag ska överväga att inte amma alls, men jag VILL ju! Så jag tänker i alla fall prova...
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:13:36 följande:
    Fy stackare vad du varit med om mycket jobbigt och så en tuff jobbig graviditet på det. Tänk vad man utstår för att få barn egentligen.
    Förstår att allt detta är tufft och är skäl nog för att bli igångsatt i v.38 eller kanske v.37 om det är det du vill.

Jag hoppas kunna få kontakt med en psykolog via MVC så jag får prata av mig, ska ta upp det när jag väl får en BM får dock inte boka hälsosamtal/inskrivning förrän jag har gjort mitt VUL.
    Här sätter de inte igång förän i v 39 (dvs från 38+0) om det inte är fara för barnet och det är det ju inte (även om det känns så för mig), därför blir det inte tidigare...

Psykolog kan nog vara bra, även om det är jobbigt också. För min del handlar det väldigt mycket om att bearbeta tidigare händelser i livet, och jag blir väldigt trött av besöken.. Men det får det ändå vara värt.
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:31:58 följande:
    Jag hoppas kunna vara hemma som min syster i 4 år tills det är dags för allmän förskola, det vore drömmen men man kanske klättrar på väggarna då.
    Allmän förskola är numera från hösten det år de fyller 3 år!
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:42:27 följande:
    När är du i v.39?

Ja jag ska höra efter om jag kan få prata med någon för jag har ju mycket i bagaget med denna graviditet, oro, en pappa som önskar livett ur barnet/att gör abort osv.
    10 mars. Skrattande
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:49:38 följande:
    Oj då det är nåt nytt det visste jag inte om. Ja då blir det väl FP då fram tills den tar slut och sedan vårdnadsbidrag då till barnet fyller 3 år och sedan allmän förskola då. Det är min dröm, men som sagt får se.

När gjorde dom om detta med allmän förskola från 3 års ålder? För när mitt barn skulle börja så var det fortfarande 4 år har jag för mig och det var 2009.
    Låter väl jättebra med först FP, sedan VB och så förskola vid 3. Kanske gör vi också så...

Jag tror det var från 2010?
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 13:58:17 följande:
    Det är ju snart Så du kanske bli igångsatt den dagen eller dagen efter då?
    Ja det är tanken... Men det hänger ju också på att livmodertappen är åtminstone lite mogen, för att det ska fungera med igångsättning...
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 14:08:36 följande:
    det är nytt för i år.
    jag trodde det var 4 år. men min dotter får gå gratis nu och hon är 3½
    Kompisens barn fick gå gratis redan i höstas, h*n blev 3 i oktober...
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 14:17:03 följande:
    ja men det är väl hösten de fyller 3?
    jag har ju haft henne lite mer än 15 timmar därav fått betala...
    Men nu är hon bara 15 timmarsbarn vilket då blir gratis..
    Ja precis, jag menade bara att det nog kom 2010 och inte i år, iom att hennes barn gick gratis redan i höstas...

Här betalar vi maten för barnen som har allmän förskola, typ 250kr/månad eller ngt sådant... Vet inte om det är så överallt men bara här?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma