Happiness skrev 2011-02-23 13:05:42 följande:
Gick det bra till slut med amningen förra gången? Hur gör du denna? Många hoppar ju direkt på flaska av olika skäl. Själv upplevde jag det som mycket praktiskt...att slänga fram tuttarna i tid och och otid. min favorit var exklusiva cafén på Linnégatan där det stod barnvagn ej tillåtet i lokalen. Haha!
Amningen förra gången, ja vad ska man säga... Jag trivdes på ngt sätt ändå med att amma, dottern älskade det också. Jag ammade faktiskt i 15 månader, men det räckte aldrig till med mjölken. Jag ammade
hela tiden, gjorde inget annat typ, fick förlossningsdepp på det hela också. Vilket läkarna har sagt antagligen berodde på amningshormonerna, eftersom det lättade först när jag slutade amma.
Jag kommer försöka amma den här gången också, jag VILL amma, är för fri amning. Men om det kommer fungera återstår väl att se. Blir jag deprimerad ska jag sluta i alla fall. Läknna och BM har denna gången föreslagit att jag ska överväga att inte amma alls, men jag VILL ju! Så jag tänker i alla fall prova...