Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Okej, ite mer kläder, det mesta är arv från dottern,  en del köpte jag vid tidigare graviditeter som blev missfall... ngt plagg har dottern köpt till lillasyster (valt iaf) och några har vi fått...

De här mössorna har däremot JAG köpte DENNA graviditet, av mamman till en liten sjuk flicka. Här är hennes blogg: http://wildavaregenangel.blogspot.com/

Även stora tösen har en likadan mössa: 2.bp.blogspot.com/_qXq_lize1Lk/TQFP1a65BqI/AAAAAAAAC5Q/AiGpq9FczPc/s1600/ultraljud%2BTilde%2B038.jpg
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 16:53:43 följande:
    Färnevik: Det här var roligt! Tack för titten! Är ALLT detta 56? Mössan med djuren ...så söt! Den svarta klänningen var ju också så himla gullig. Har sett något liknande på Lindex.  Sen gillar jag de där stickade hängslebyxorna. Så kallt som det är nu blir ju de perfekt för promenader.

Vad var det mer jag fastnade för...jo bodyn md bondgården och de blommiga tajtsen.
    Du har ju hur mycket kläder som helst. men varför ska du lägga ner dem i påsar? Du ska ju ha dem snart eller var det lite större storlekar kanske?
    Jag vill inte lägga dem i lådor, för då innebär det ju att de måste användas alternativt plockas bort sedan. Undangömda i kassar kan de ju stå hur länge som helst utan att jag behöver kännas vid dem... Drömmer

Allt är inte 56, det är blandat: 50 (okej, bara 1 body och 1 par sparkbyxor) 56 (första och andra bilden tror jag) och 62 (allt på sista bilden) I nyföddsize, dvs 50-56 fanns det inte mindre än 11 bodys visade det sig, 4 byxor och 4 pjamasar. (+ kofta och fleeceoverall) Borde räcka om hon inte blir en kräkbebis. Det var dottern, och vi hade mer kläder än så här och tvättade ändå varje dag... (Sedan finns det mer 62 kläder på vinden, men de låg i annan påse så dem har jag inte tittat igenom. Blev nästan lite nyfiken nu ju! Minns inte alls vad som finns...)

De stickade sparkbyxorna är av tunnt bomullsgarn och är både mjuka och inte särskilt varma, de blir säkert använda till det här barnet också. Dottern hade dem ett antal ggr faktiskt! Skrattande

Bondgårdsbodyn köpte jag i januari 2010, innan mitt näst senaste missfall... Klänningen tror jag är från lindex förövrigt!
  • färnik

Jag har faktiskt virkat tofflor till vuxen och barn och sålt tidigare. Och även virkat annat.

• färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 17:15:48 följande:
    Färnevik: Här är nog en ännu bättre beskrivning:pysselkiisen.blogspot.com/2010/09/gratis-mons...
    Det såg inte alls svårt ut, kanske ska jag våga mig på att ta ner garnet från vinden? Kanske...

Jag lärde mig virka för att kunna gör bebisgrejer, men efter sista missfallet i april tappade jag lusten helt. Sedan dess har jag inte haft ngn som helst motivation, och har verkligen inte velat virka, det har enbart känts jobbigt faktiskt och alla grejer har förpassats till vinden. Så jag vill inte lova ngn att jag kan virka till er, men jag ska tänka på saken och kanske prova att virka ngt...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 17:27:25 följande:
    Men färnevik, då blir ju ett par pytte små converse en baggis för dig....du är ju en drottning på att virka. Gud vad gulligt alltså... Är det du som säljer på Tradera föresten? En kändis till i tråden.
    Nä, det är inte jag. Som jag skrivit tidigare... jag har inte virkat alls på ett år för att det känts alldeles för förknippat med bebis vilket varit jobbigt på ngt konstigt sätt... Innan dess gjorde jag bara grejer på beställning, så tradera har jag inte sålt på...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-23 17:19:52 följande:
     är nog tvärtemot Färnevik (?) (ursäkta mig om ja läst fel nu!) känner jag, 

Precis min tanke när jag läste! Vi två är nog varandras raka motsatser! Skrattande

Både vad gäller det där med intressen, prioriteringar och även "din guldsked". Oskyldig För mig har det aldrig funnits nggt sådant, jag har fått kämpa som fan för precis allt. Ingenting har någonsin varit gratis, sas,
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 17:35:38 följande:
    Skulle man alltså allvarligt kunna beställa ett par virkade converse bebisskor av dig?
    OM jag kommer igång igen; javisst. (det går tom att få det vitt, jag har f-skatt.Flört )Men jag lovar inget nu... Ska överväga att ta ner garner från vinden i morgon och provvirka ett par converse iaf. (tror mig ha ett fint orange garn som kan passa Happi...)
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-23 17:42:34 följande:
    Haha, du får inte ta mig fel! 
    Nej men det gör jag inte! Jag tänkte som sagt precis likadant när jag läste om dig, att du var min raka motsats. Skrattande Utan at göra ngn värdering av det hela.

Nu ska jag nog gå ut och fixa lite kvällsmat till familjen. Nybakt surdegsbröd direkt från ugnen, he he. Cool
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 17:45:00 följande:
    Har missat en hel del inlägg idag märker jag så här 6 timmar senare....

Jag fick ju också någon form av depression eller baby blues...många säger ju att det hänger ihop med amningen och att man blir avrådd från att amma.

Nu tänker jag så här...nu vet jag hur det känns och även det har jag tagit mig igenom. Jag och sonen mår bra idag. Inga som helst men...Nu kan jag detta med depression. Vet att det går att  ta sig igenom och ut på andra sidan. Så OK får jag det igen så får jag det...överlever ändå och får underbara barn ändå...
    Så kom igen med då, dumma dep. om du nu vill jäklas med mig igen...då blir det andra bullar...HAha! Vill ha revanch och upprättelse
    Vi är många som verkar ha suttit vid datorn precis hela dan idag va? Har det skrivits så här mycket förut!?! Glad

Låter jättebra med revanch... Tungan ute Dock satt mina problem i så länge, över 15 månader trots både psykologhjälp och medecinering, och det vill jag inte utsätta ngt av mina barn för igen... Så blir jag för nedstämd blir det flaska, tror barnen har större nytta av en glad mamma med flaska, än en ledsen med bröst. Men helst av allt vill jag amma, det är bra och fint och praktiskt och billigt och i mina ögon helt optimalt. Hoppas det kan fungera!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma